recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Starwars, hvilken rækkefølge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Starwars, hvilken rækkefølge?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Helt enig! De ældste 4 5 6 og så de nye 1 2 3

Er dog ikke helt enig i at de nye er ringe. Jeg synes de fuldender sagaen på bedste vis. Og så er de altså skideflot lavet.

Jeg sagde ikke at de alle var ringe. 1'eren er bare ikke en der ville give mig en voldsom trang til at se 5 mere... Både Jar Jar og Anakin er lidt belastende i den film.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Er dog ikke helt enig i at de nye er ringe. Jeg synes de fuldender sagaen på bedste vis. Og så er de altså skideflot lavet.

Jeg sagde ikke at de alle var ringe. 1'eren er bare ikke en der ville give mig en voldsom trang til at se 5 mere... Både Jar Jar og Anakin er lidt belastende i den film.

Anakin er da mere eller mindre belastende i dem alle, sådan en forskruet krukke, han virker mest som en møg forkælet teenager,  ik så sært at han var så nem at få over på The dark Side

Redigeret af Hackerjac - 21-December-2014 kl. 20:40
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Det var en hentydning til den generelle opfattelse jeg synes der er. For nogen er kun 4 5 6 den rigtige saga.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 20:53
Ok. Det var heller ikke for at starte en ny diskussion. Det kan hurtigt blive en følelsesladet diskussion når emnet er Star Wars
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 21:08
Det tror jeg på. Syntes ikke om sagaen, da den blev sendt på TV for mange år siden. Men blev grebet af den da jeg så BD udgivelsen på storskærm og med surround.
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2013
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 21:28
okay, det bliver så nok 4-5-6-1-2-3, altså de gamle film først.
Han må se dem som vi "gamle" så dem.

uanset hvad glæder jeg totalt til lidt SW maraton i hjemmebio, det er noget andet med storskærm og surround, end med dåselyd på fjernsynet :-)
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 21:30
Som det foreslås her:
In what order should the Star Wars movies be watched?: 4-5-1-2-3-6.

Eller, som der linkes til i det næsthøjest ratede svar: Machete Order: 4-5-2-3-6

Pointen er at benytte de to eller tre prequels som et langt flashback mellem 5 og 6.
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2013
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 21:45
nu har jeg lige skimmet begrundelsen for at se Machete Order, altså uden at se 1'eren, og umiddelbart synes jeg det giver god mening.

jeg kan godt se jeg lige må i tænkeboks :-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 22:26
Ja, den giver god mening. Og så har jeg en undskyldning for ikke at se Jar Jar og mini-Skywalker, så det passer mig pænt godt! Den rækkefølge får min søn dem også at se i.

Et side-spørgsmål: hvis vi lige glemmer den officielle alders-rating - hvornår bør ungerne så have lov at se disse film? Jeg kan ikke huske min debut, men jeg blev født da den 5'eren havde premiere og kan huske at jeg så dem på VHS første gang. Jeg husker også, at jeg ikke fattede engelsk og at jeg netop lærte en hel del af sproget netop ved at se de her film 100 gange... (Nå ja, ok - rumvæsnernes sprog fik man så også fejlagtigt inkorporeret i sin ordbog)

Redigeret af Torben Rasmussen - 21-December-2014 kl. 22:33
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 22:26
Har læst det halve af Machete Order. Synes nemt det blir for uoverskueligt. Hvis filmene ses i den rækkefølge de er udgivet, giver det god mening. Især ved en marathon kigning.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

og skal man se 4-6 skal det være de gamle udgaver inden georg fik en hjerneblødning og lavede sine åndsvage SE versioner som er til at kaste bræk op over

Fuldtstændig enig - men det er efterhånden ikke til at få fat på medmindre man har dem på laserdisc.

Mine piratkopierede VHS bånd fra tankens videoudlejing er slidt ihjel. Dengang var de ikke udgivet så alm. mennesker kunne købe dem på VHS.

Noget af det mest groteske er hvor de har lavet sneen i Empire Strikes back blå.
Deres ION-cannon er også blevet lavet rød - de har åbenbart tabt sutten under reproduktionen:

Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
wernermeyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2013
Sted: Aarhus
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wernermeyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 23:32
Se dem i den rækkefølge de er udgivet i. Det er det de er designet til. At se dem fra episode 1 til 6 giver ingen mening.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu