|
Stationær computer til kontoret |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2006 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis man ikke skal spille, så vil der da aldrig være problemer med kræfter nok til at trække to skærme i skrivebords/programmeringsmiljø. Der er CPU'ernes integrerede GPU funktion fuldt tilstrækkeligt. Jeg tænker også en NUC til det beskrevne behov, hvis det skal være lidt smart både i forhold til størrelse, støj og strømforbrug. Min Bror har selv en NUC stående som game-server til nogle af klanens spil (ARK: Survival Evolved mv) og den performer ganske som enhver anden SSD udstyret computer med tilsvarende specs. ...Well sorry, for stating the obvious ![]() Redigeret af TBC1 - 29-April-2018 kl. 06:31 |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
som TBC1 og T-duck siger. Der er absolut ingen problemer med at håndtere 2 skærme når der ikke er spil eller videoredigering involveret. En Nuc eller lenovo/hp i mini modeller er særdeles fine, men har man pladsen vil man nok kunne få en billigere løsning via en brugt sff model og disse kan såmænd også håndtere 2x FHD skærme uden nogen som helst problemer. Har selv en Lenovo m93p tiny med i5-4570 koblet til mit TV, og med SSD (og ubuntu's "dvale") så åbner den instantant så snart jeg rører noget på tastaturet.
|
|
![]() |
|
quitte ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 55 |
Godmorgen. Mange tak for jeres svar. Jeg vil lige kigge det igennem og vender eventuelt tilbage med yderligere spørgsmål. Har allerede ét mere nu :)
Hvad angår skærm, hvad bør jeg købe, hvad bør jeg kigge efter? Går ud fra at det skal være en 24". God søndag Torben Redigeret af quitte - 29-April-2018 kl. 09:14 |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4053 |
|
|
![]() |
|
elendil ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-Juni-2010 Sted: Lille skensved Status: Offline Point: 467 |
Da jeg kiggede på bundkort for lidt tid siden, var det nu ikke så lige til at finde et med integreret grafik der kunne drive to skærme i ordentlig opløsning. Ofte er udgang nr. 2 begrænset til full-HD, og det er tæt på ubrugeligt i vore dage ( i mine øjne, selvfølgelig).
Asus H370 something something-bundkortet kan i hvert fald trække to skærme i fornuftig opløsning. |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
@elendil - hvilket også er årsagen til at byg selv er dumt at gøre, især taget i betragtning af at OP har zero erfaring, og som de fleste af os siger, find en "færdig" maskine. NUC's og hp/lenovo maskinerne er som regel med 2 digitale udgange, og kan sagtens klare det behov han har.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |