recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Status på fælleskøb DR-MH30
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStatus på fælleskøb DR-MH30

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
itjan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Januar-2004
Sted: Djibouti
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2004 kl. 07:47

Da jeg bestilte MH30 hos Thorvald, tog jeg det forbehold, at hvis der kom forsinkelse på JVC’en, ville jeg muligvis hoppe fra, på det tidspunkt regnede God Pris med levering ultimo juni. Dette gjorde jeg, fordi der hele tiden sker nye ting på markedet.

Kiss 558 og Pioneers modeller, kan risikere at komme før JVC. Hvis dette sker, vil jeg overveje situationen omkring MH30, jeg køber selvfølgelig det, som passer mig bedst.

Snowatom og J.F.L., jeg syntes i roder nogle ting sammen. Jeres moral er egentlig ligegyldig, selvom jeg er sikker på moralerne er gode, så forplumre det, at rode dem ind i dette. Det er jo ikke Hjalleup marked det her. Her gælder købeloven og intet andet.

Nu syntes jeg vi skal lade forummet få fred for vores indbyrdes uenighed, vi har luftet vores meninger og bliver nok ikke enige, at tærske langhalm på det, får ingen noget ud af.

Til top
God Pris Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 09-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 270
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2004 kl. 08:57

Godmorgen

Der har været livlig debat i forummet kan jeg se. Og jeg vil lige forsøge at komme med et par kommentarer.

1. Pris på DR-MH20? Selvfølgelig kan der lave en bedre pris men I kan ikke ubetinget bare trække kr. 1000 fra det kan ikke lade sige gøre med den grundpris, der findes på maskinen. Og helt ærligt jeg passer også meget på pengene (siger min kone) men jeg kan godt spotte et godt køb når jeg ser det. Så hvorfor købe den lille model når man kan få den store til en rigtig god pris. Og med den entusiasme I alle ligger for dagen så bliver 80GB hurtigt for lidt.

2. Bestilling af DR-MH30. Som en nævnte selvfølgelig gælder købeloven, men helt ærligt jeg går da udfra at en "handel er en handel" meget apropos Hjallerup marked. Hvis vi ændrer drastisk i det første antal maskiner JVC knokler på at skaffe hjem så vil jeg ikke ligge navn til, hvis vi et senere tidspunkt skal bede dem hjælpe med en god pris og samarbejde på sådanne tiltag - hvad jeg også tvivler på de er interesserede i uanset om det er God Pris eller ander der står for det. Det er IKKE bare at trykke på en knap at skaffe et ekstra antal man ikke har bestilt. Først skal der sendes en "request" ud generelt og så skal de kontakte hver enkelt lands indkøber for at høre om de har ekstra de kan undvære.

3. Levering. Der var da ikke noget jeg hellere ville end at have DR-MH30 lige nu og her. JVC´s udmelding har hele tiden været ultimo juni og så er det svært at gøre noget ved at denne forsinkes. Men forsinklesen skyldes at en underleverandør har svigtet på "2 sølle komponenter" og det gør selvfølgelig at de ikke kan bygges færdig. Nu ved jeg ikke om der er en sammenhæng, men pudsigt nok har Panasonic også forsinket DMR-E95 14 dage!!! I ved godt at Matsushita Electric (Panasonic) ejer JVC ikke?

Afslutningsvis vil jeg foreslå at vi lukker fællesbestillingen ned senest klokken 12.00 imorgen så burde det være muligt, at man inden da træffer en besluning på om man vil det ene eller det andet. Skulle der være nogen der har fortrudt købet af DR-MH30 så kontakt mig venligst direkte - helst via email.

GOD WEEKEND

Mange hilsener

Michael Damgaard
www.godpris.dk
Til top
Bent M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2004
Point: 496
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2004 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af God Pris God Pris skrev:

Godmorgen

Der har været livlig debat i forummet kan jeg se. Og jeg vil lige forsøge at komme med et par kommentarer.

Så hvorfor købe den lille model når man kan få den store til en rigtig god pris. Og med den entusiasme I alle ligger for dagen så bliver 80GB hurtigt for lidt.[QUOTE]

Hej, Ja og derfor var det også at jeg ville sælge min 5100 på 80Gb, men nu tror folk at den sælges på grund af utilfredshed med den, tsk tsk.

[QOUTE]. Nu ved jeg ikke om der er en sammenhæng, men pudsigt nok har Panasonic også forsinket DMR-E95 14 dage!!! I ved godt at Matsushita Electric (Panasonic) ejer JVC ikke?[QOUTE]

Nej det vidste JEG ikke, jo det er ret pudsigt, det ligner en tanke

GOD WEEKEND

Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
Til top
Jorgen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Januar-2004
Point: 226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2004 kl. 10:46
Hold da op - da jeg i går fuldstændig intetanende foreslog Elcity at
komme med et godt tilbud på 20'eren, var det fordi de beklagede sig over
at GodPris havde "sat" sig på fælleskøb på 30'eren...

og nu er folk så i gang med at springe fra deres oprindelige tilmelding og
alt muligt - det var ikke meningen at lave rav i den på den måde

mon ikke bare vi skal afvente at første sending bliver leveret og at
leveringsituationen bliver normaliseret, så kan vi se hvem der er friske på
et fælleskøb - og hvilken model det skal være..

Nu synes jeg GodPris fortjener ro om deres initiativ og at de får lov til at
levere og at der ikke er for mange der fortryder - som man selvfølgelig er
i sin gode ret til i flg. loven - men som måske ikke vil fremme fremtidige
fælleskøbs-muligheder...

Redigeret af Jorgen
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juni-2004
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2004 kl. 11:06

Næste gang kunne man jo overveje om der skulle indbetales et depositum på fx 200 kr i forbindelse med bestilling, som var tabt hvis man sprang fra bare fordi man fortryder.

Man skal huske at man sætter nogle ting i gang ved bestilling af en vare , som der er tid (=omkostninger) forbundet med.

Man kan fx. heller ikke umiddelbart fortryde købet af en rejse, fordi man fandt en billigere 2 uger før afgang.

Jeg forstår i det hele taget ikke hvodan nogen kan fortryde købet af en MH30 til den pris.

Redigeret af J.F.L
Til top
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Juni-2004
Point: 493
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2004 kl. 12:41

Godmorgen

1. Pris på DR-MH20? Selvfølgelig kan der lave en bedre pris men I kan ikke ubetinget bare trække kr. 1000 fra det kan ikke lade sige gøre med den grundpris, der findes på maskinen. Og helt ærligt jeg passer også meget på pengene (siger min kone) men jeg kan godt spotte et godt køb når jeg ser det. Så hvorfor købe den lille model når man kan få den store til en rigtig god pris. Og med den entusiasme I alle ligger for dagen så bliver 80GB hurtigt for lidt.

Kære Godpris.dk.

Lad mig allerførst sige, at jeg anerkender jeres flotte tilbud på 30'eren, der er et virkeligt godt tilbud til sitets brugere, men vi er måske nogle stykker der stadig betragter DVD-recorder æraen som kun lige begyndt og med mange store forbedringer på vej. Derfor er indkøbet af en recorder forbundet med stor værditab (i hvert fald hvis man ikke kan stå for de mange nye fristelser fremover og bliver fristet til at købe nyt igen).

Denne grund sammenlagt med at jeg finder 80 GB mere end rigeligt (mindst 4 x 1 stk. videobånd kapacitiet), gør at det ville være uhyre attraktivt at modtage et tilbud på et billigere alternativ.

Jeg er sikker på, at det vil lokke endnu flere købere til fra segmentet lige under "hardcore DVD-freaks"-segmentet (undskyld udtrykket, der er ikke ment noget negativt i det).

Håber stadig på et 20'er tilbud ASAP.

Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
NAD T758 Surround Receiver
Samsung BD-C6900 Blue Ray
Sony RDR-HDX995 HDD-Recorder
YouSee HD-box Samsung3126
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2004 kl. 14:21

3. Levering. Der var da ikke noget jeg hellere ville end at have DR-MH30 lige nu og her. JVC´s udmelding har hele tiden været ultimo juni og så er det svært at gøre noget ved at denne forsinkes. Men forsinklesen skyldes at en underleverandør har svigtet på "2 sølle komponenter" og det gør selvfølgelig at de ikke kan bygges færdig. Nu ved jeg ikke om der er en sammenhæng, men pudsigt nok har Panasonic også forsinket DMR-E95 14 dage!!! I ved godt at Matsushita Electric (Panasonic) ejer JVC ikke?

Hæ hæ, jeg læste i et af de engelske forums at de havde hørt (nu kommer vi rigtigt igang med rygtesmedien! LOL) at JVC holdt modellerne tilbage fra markedet for ikke at komme for meget før med en 160GB model - i forhold til konkurrenterne. Og det er så her at ejerskabet kan komme ind i billedet... Confused

Men jo, godt nok rygter - men jeg tror faktisk der er noget om det. Om de så kalder det manglende levering af en reservedel, så virker påfaldende. Som om der på et højere sted er taget en beslutning om at afvente Panasonic DMR-E95.

/Lars

Redigeret af Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Juni-2004
Point: 493
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2004 kl. 16:52

.....Afslutningsvis vil jeg foreslå at vi lukker fællesbestillingen ned senest klokken 12.00 imorgen så burde det være muligt, at man inden da træffer en besluning på om man vil det ene eller det andet. Skulle der være nogen der har fortrudt købet af DR-MH30 så kontakt mig venligst direkte - helst via email.

GOD WEEKEND

Jeg syntes vil skal have klare linier nu

Det hænger løst i æteren lige nu, at der muligvis laves en liste til MH20. Samtidig opfordres til af lukke for listen til MH30 allerede imorgen kl. 12.

Jeg har tidligere giver udtryk for her i forummet (og direkte til Godpris), at et tilbud på MH20 ville være interssant, men hvis der definitivt ikke kommer noget, vil jeg (omend lidt modvilligt) hoppe på MH30-toget og bestille en sådan, selvom jeg synes små 7000 kr. er meget for en recorder, man måske ønsker at sælge allerede om 1-2 år grundet teknologiudviklingen med stort værditab til følge.

Kommer der et MH20 tilbud eller ej, og hvis ja, bliver det med levering juli ?

Redigeret af cwitt
Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
NAD T758 Surround Receiver
Samsung BD-C6900 Blue Ray
Sony RDR-HDX995 HDD-Recorder
YouSee HD-box Samsung3126
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2004 kl. 18:07
Jo, der kan vel altid laves en liste til DR-MH20. Men det var måske lige så rart, at blive færdig med DR-MH30 festen først. Om DR-MH20 vil kunne leveres i juli, skal jeg ikke kunne sige.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bent M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2004
Point: 496
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2004 kl. 09:11
Nu bevæger vi os ind i den uge hvor de første leveringer af MH30'eren skulle være klar ! Thorvald har du hørt noget om det så kommer til at holde stik ?
Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
Til top
God Pris Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 09-Juni-2004
Point: 270
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2004 kl. 10:13

Hej Bent M og andre

Desværre er der ikke noget ny om leveringen, hvilket vil sige at JVC ikke er kommet retur med anden levering end den tidligere omtalte. Jeg lover, at I som de første får en dato når denne ligger fast, samtidig ved jeg at JVC gør hvad de kan for at opfylde samtlige leveringer. Det samlede antal som "lille Danmark har bestilt af DR-MH30 ligger på højde med de store lande i JVC regie f.eks. Holland og jeg kan fra pålidelig kilde oplyse, at indtil flere japanere har måttet kontakte JVC i Danmark for at få tallet tjekket en ekstra gang.

Som sagt lover jeg, at I skal få mere info når jeg ved noget og som vejret arter sig pt. skulle der nok kunne finde indendørs tid til at "lege" lidt med maskinen.

Mange hilsener

Michael Damgaard
www.godpris.dk
Til top
larsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juni-2004
Point: 244
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2004 kl. 11:27

Det er måske lidt udenfor topic, men er JVC og PANASONIC ikke tyske mærker? Bliver de lavet i Japan?

Larsen

Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu