|
Støj i anlæg - løst side 5 |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | ||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Din forstærker er åbenbart ret ringe til at sortere netstøj fra. Alternativt er nullen i dit hus ringe.... Klaus |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Det lyder ret usandsynligt. Nullen er standard for hele området og ender ved elværket. Og hvis nullen er defekt er der sikkert en del el apparater der ikke fungere. Nu ved jeg ikke om der er lavet en særskilt jordforbindelse, eller om det hele er "Nullet", så kan der ganske rigtigt være en formentlig enlig dårlig forbindelse.
|
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Nullen ender ikke ved kraftværket, men ved transformerstationen der nedtransformerer til "husholdningsspænding". Det hindrer dog ikke i at den kan være ringe (læs: lettere overbelastet) og dermed give spikes, når der trækkes strøm andet steds.
Nulling er der næppe lavet i et nybygget hus. Klaus |
||
![]() |
||
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
|
Enig med Klaus
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Måske kan dette være en løsning.
Der findes sikkert andre og bedre modeller.
|
||
![]() |
||
|
Sådan en har han i forvejen..... Klaus |
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Der var jeg for hurtig.
|
||
![]() |
||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
|
Uanset niveauet af støjen, så har du nok ret i, at det er effektforstærkeren som støjen kommer fra. Hvis jeg sætter højttalerne til min Denon AVR-X3000 (billige receiver), så er alt støj væk selv ved + 15,0. Ikke engang vores elhegn kan jeg høre i den. Og receiveren er ikke tilsuttet jord. Effektforstærkeren må åbenbart være ringere til, at håndtere støj fra strømnettet. Nu har jeg boet 2 andre steder med min M25 og her har jeg aldrig hørt det før.
|
||
![]() |
||
Jesper Flamand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 345 |
|
Nu har jeg ikke læst indlægget igennem så beklager hvis du har skrevet det.
Har du dit udstyr egen gruppe? I så fald om det er muligt at få sløjfet om i tavlen så du får en anden fase på din gruppe?
|
||
![]() |
||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
|
Det har egen gruppe. Alle rum i huset har egen gruppe. Kan spørge elektrikeren om det sidste. |
||
![]() |
||
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
|
Hvor i landet bor du?
|
||
![]() |
||
|
Midtfyn. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |