recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Støj i anlæg - løst side 5
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Støj i anlæg - løst side 5

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2014 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Vi har et el-hegn til vores heste. Det kan man også høre, at det står og "tikker" i diskanterne. Men det er sindsygt lavt, altså med øret helt oppe ved diskanten og så kan man lille ane et lille klik. Men det er vanvittigt lavt, så ikke et problem. Jeg tænkte at den øvrige støj måske kom herfra, men slukker jeg for elhegnet, så ændrer det ikke noget på den øvrige støj. Men det bevidser jo i hvert fald, at andre apparater påvirker anlægget.

Din forstærker er åbenbart ret ringe til at sortere netstøj fra.

Alternativt er nullen i dit hus ringe....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2014 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Alternativt er nullen i dit hus ringe....

Klaus

Det lyder ret usandsynligt. Nullen er standard for hele området og ender ved elværket. Og hvis nullen er defekt er der sikkert en del el apparater der ikke fungere.

Nu ved jeg ikke om der er lavet en særskilt jordforbindelse, eller om det hele er "Nullet", så kan der ganske rigtigt være en formentlig enlig dårlig forbindelse.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2014 kl. 08:33
Nullen ender ikke ved kraftværket, men ved transformerstationen der nedtransformerer til "husholdningsspænding". Det hindrer dog ikke i at den kan være ringe (læs: lettere overbelastet) og dermed give spikes, når der trækkes strøm andet steds.

Nulling er der næppe lavet i et nybygget hus.

Klaus
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Maj-2011
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2014 kl. 08:49
Enig med Klaus
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2014 kl. 08:49
Måske kan dette være en løsning.

Der findes sikkert andre og bedre modeller.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2014 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Sådan en har han i forvejen.....

Klaus
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2014 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Sådan en har han i forvejen.....

Klaus
Arrgh.

Der var jeg for hurtig.
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2014 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af martin_p martin_p skrev:

Ikke nødvendigvis, periodiske fejl kan opstå, det kender jeg da selv indenfor mit fag som elektriker. 

Uanset niveauet af støjen, så har du nok ret i, at det er effektforstærkeren som støjen kommer fra.

Hvis jeg sætter højttalerne til min Denon AVR-X3000 (billige receiver), så er alt støj væk selv ved + 15,0. Ikke engang vores elhegn kan jeg høre i den. Og receiveren er ikke tilsuttet jord.

Effektforstærkeren må åbenbart være ringere til, at håndtere støj fra strømnettet. Nu har jeg boet 2 andre steder med min M25 og her har jeg aldrig hørt det før.
Til top
Jesper Flamand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Oktober-2008
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2014 kl. 19:17
Nu har jeg ikke læst indlægget igennem så beklager hvis du har skrevet det.
Har du dit udstyr egen gruppe? I så fald om det er muligt at få sløjfet om i tavlen så du får en anden fase på din gruppe?
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2014 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af Jesper Flamand Jesper Flamand skrev:

Nu har jeg ikke læst indlægget igennem så beklager hvis du har skrevet det.
Har du dit udstyr egen gruppe? I så fald om det er muligt at få sløjfet om i tavlen så du får en anden fase på din gruppe?

Det har egen gruppe. Alle rum i huset har egen gruppe. Kan spørge elektrikeren om det sidste.
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Maj-2011
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2014 kl. 19:21
Hvor i landet bor du?
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2014 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af martin_p martin_p skrev:

Hvor i landet bor du?

Midtfyn.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu