|
Støj i anlæg - løst side 5 |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | ||
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Nå okay, ellers ville jeg gerne kigge forbi og gi en hånd med omforandring af din tavle.
|
||
![]() |
||
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
|
Det skal siges jeg kommer fra midtjylland
|
||
![]() |
||
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
|
Min gamle B&O radio trækker en del wifistøj igennem dens antennekabel. Jeg slukker wifi, når det bliver for træls i længden.
|
||
![]() |
||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
|
Det var ellers et pænt tilbud ![]() |
||
![]() |
||
Jesper Flamand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 345 |
|
Prøv at hør din elektriker om ikke han kan bytte om på din L i gruppen. Fra L1 -> til L2 eller L3.
Det er ret klassisk i et køkken når kompressoren i køleskabet tænder blinker lyset. Så hvis der er meget støj på den fase som går ind i din gruppe til hifi er det måske en løsning.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Det er ret let at afprøve, man trækker bare en forlængerledning fra et af de andre rum og ser om støjen forsvinder.....
Klaus |
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3802 |
|
Måske vil ferritkerner kunne hjælpe, jeg oplevede samme støj, dog fra en nok noget mere følsom pladespiller. Men denne hysteriske susen havde ikke været der før, og pludselig var vinylafspilning et helvede. To ferritkerner monteret på hver sit phonokabel, lige efter stepup på kablerne til preamp, dette gav total stilhed.
Min antenneforstærker fik samme tur, da alt fra en elektronlighter til lysstofrør, gav udfald på tv signal. Alle kabler, stik og you name it, var udskiftet til state of the art hvad skærmning osv. angår. Men hjalp ikke nok, en ferritkerne på indgående antennekabel i forstærker, dette fjernede vel nærmest 90% af udfaldende. Hvis problemet ses nu, er der til tider kun et ganske lille pop/ryk i billedet. |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
|
Jeg har nu prøvet til 3 andre rum, men med samme resultat.
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
|
Selvom alle rum har separat gruppe, kan det stadigvæk være på samme fase, afhængig af hvordan elektriker har fordelt dem. F.eks. hvis dit hus har 10 rum, har du stadig kun 3 faser at fordele på. ![]() Er der separate hovedsikringer for hver fase i tavle? Så kan du prøve at slukke/fjerne en af gangen for at se hvilke rum de forsyner. Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
|
Det er måske en mulighed. Når jeg har prøvet: 1: Højttalerne tilsluttet receiveren = ingen støj overhovedet. 2: Højttalere tilsluttet effekttrinet, men ingen signalkabler tilsluttet = Støj. 3: Højttalere tilsluttet effekttrinet og signalkabler (receiver slukket) = Støj + kan høre vores elhegn. Kan det mon være signalkablerne som opfanger de klik fra elhegnet?
|
||
![]() |
||
|
Nu ved jeg ingenting om strøm, men jeg tror ikke at jeg har en hovedsikring for hver fase. Der er bare en masse enkeltsikringer.
Jeg har fundet den "lys" sikring som slukker for hjemmebiol og den slukker både for vores "hall", "hjemmebio", "gæsteværelse" og den udvendige stikkontakt hvor vores elhegn er tilsluttet. Og så spørger jeg dumt. Er man på sin egen gruppe, når man deler sikring med en masse andre rum? |
||
![]() |
||
|
Nej
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |