recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Støj i anlæg - løst side 5
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Støj i anlæg - løst side 5

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Maj-2011
Status: Offline
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2014 kl. 10:53
Når den er tilsluttet sin egen gruppe, så skal den kun slukke for hjemmebioen når du slukker på gruppen og ikke andre rum/genstande
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2014 kl. 10:53
Nu har du kun tre faser ind i huset, så du kommer altid til at dele faser med andre ting.

Men sidder biorum på samme sikring som elhegn, er der større chance for støj fra elhegnet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2014 kl. 10:53
Er det ikke oplagt at det er elhegnet der støjer og at din NAD der samtidig er lidt rigeligt følsom. Hvis man søger på google angående elektrisk støj og elhegn kommer der en del resultater frem. Jeg ville prøve at trække stikket ud til elhegnet og se om ikke det hjælper.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2014 kl. 10:54
Er det en 4 polet eller 2 polet gruppeafbryder ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2014 kl. 10:55
Jeg tror også det er elhegnet
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2014 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Nu har du kun tre faser ind i huset, så du kommer altid til at dele faser med andre ting.

Men sidder biorum på samme sikring som elhegn, er der større chance for støj fra elhegnet.

Klaus
 Ikke nødvendigvis
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2014 kl. 10:56
Det kommer an på hvor kreativ man er

Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2014 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Klaus
Mht. faserne, hvor meget vinder man så reelt ved, at anlæg kører på egen gruppe, hvis det deler faser med andre rum m.v.?

Jeg har prøvet, at trække et strømkabel fra et lokale som ikke kører på samme sikring som hjemmebio/el-hegn. Så kan jeg stadigvæk høre klikket fra el-hegnet.

Jeg har også prøvet, at slukke for vores el-hegn. De små klik forsvinder naturligvis så, men den øvrige støj består.
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2014 kl. 11:10
OK. Højfrekvent hylen kan også godt opstå hvis forstærkeren er defekt. Jeg har en gammel receiver der "hyler" meget svagt ved ca. 3kHz. Du burde måske prøve at tilslutte forstærkeren et andet sted for at sikre dig at den ikke er defekt og så du ikke får grå hår af at lede efter en ekstern fejl der måske ikke er der.

Redigeret af dpny - 28-Juli-2014 kl. 11:11
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2014 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Jeg har også prøvet, at slukke for vores el-hegn. De små klik forsvinder naturligvis så, men den øvrige støj består.
En tanke, du har vel ikke også solcelle anlæg?
Det kunne være power inverter der laver interferens i så fald.

Mvh. JørgenT
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2014 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Mvh. JørgenT

Det har vi dog ikke Smile

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2014 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Mvh. JørgenT
Det har vi dog ikke Smile
OK, så er den mulighed udelukket.  LOL

Næste øvelse kunne være at slukke for ALLE sikringer/grupper, undtagen den ene dit musikanlæg forsynes fra.
Hvis støj stadigvæk er der, må det vel være forstærker/anlæg opkobling der giver støj.

Mvh. JørgenT
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu