|
Støj i anlæg - løst side 5 |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | ||
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Når den er tilsluttet sin egen gruppe, så skal den kun slukke for hjemmebioen når du slukker på gruppen og ikke andre rum/genstande
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Nu har du kun tre faser ind i huset, så du kommer altid til at dele faser med andre ting.
Men sidder biorum på samme sikring som elhegn, er der større chance for støj fra elhegnet. Klaus |
||
![]() |
||
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
|
Er det ikke oplagt at det er elhegnet der støjer og at din NAD der samtidig er lidt rigeligt følsom. Hvis man søger på google angående elektrisk støj og elhegn kommer der en del resultater frem. Jeg ville prøve at trække stikket ud til elhegnet og se om ikke det hjælper.
|
||
![]() |
||
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
|
Er det en 4 polet eller 2 polet gruppeafbryder ?
|
||
![]() |
||
|
Jeg tror også det er elhegnet
|
||
![]() |
||
|
Ikke nødvendigvis
|
||
![]() |
||
|
Det kommer an på hvor kreativ man er
|
||
![]() |
||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
|
Mht. faserne, hvor meget vinder man så reelt ved, at anlæg kører på egen gruppe, hvis det deler faser med andre rum m.v.? Jeg har prøvet, at trække et strømkabel fra et lokale som ikke kører på samme sikring som hjemmebio/el-hegn. Så kan jeg stadigvæk høre klikket fra el-hegnet. Jeg har også prøvet, at slukke for vores el-hegn. De små klik forsvinder naturligvis så, men den øvrige støj består.
|
||
![]() |
||
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
|
OK. Højfrekvent hylen kan også godt opstå hvis forstærkeren er defekt. Jeg har en gammel receiver der "hyler" meget svagt ved ca. 3kHz. Du burde måske prøve at tilslutte forstærkeren et andet sted for at sikre dig at den ikke er defekt og så du ikke får grå hår af at lede efter en ekstern fejl der måske ikke er der.
Redigeret af dpny - 28-Juli-2014 kl. 11:11 |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
|
En tanke, du har vel ikke også solcelle anlæg? Det kunne være power inverter der laver interferens i så fald. Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
|
Det har vi dog ikke ![]() |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
|
OK, så er den mulighed udelukket. ![]() Næste øvelse kunne være at slukke for ALLE sikringer/grupper, undtagen den ene dit musikanlæg forsynes fra. Hvis støj stadigvæk er der, må det vel være forstærker/anlæg opkobling der giver støj. Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |