recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Støj på LCD ved dårligt ant.enne signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStøj på LCD ved dårligt ant.enne signal

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2005 kl. 15:13

Oprindeligt skrevet af tvnørden tvnørden skrev:

Venligst skriv præcis hvilken påstand du mener ikke helt holder.

Der er flere, det med fed mener jeg er eksempler:

1. på et langsomt LCD TV får du ganget støjen op fordi disse her pixels ikke kan nå at følge med, da støjen "flytter" vilkårligt rundt på skærmen med ultra høj hastighed.
  2. Sonys V-serie har alle 8ms response tid, så derfor står de godt også med antenne støj !
  3. Støj i signalet flytter rundt vilkårligt og ultrahurtigt.
  4. Så kan man, som du siger, bruge støjreduktion, men det er en helt anden historie. Her mister man information i billedet, og kontrast - derfor ser plasma TV ofte så fiset ud i billedet.

Nå ja, så er der dit brugernavn (der i mine øjne nok forpligter) og det svar du gav Otto (jeg nåede at læse det via e-mail underretning før det blev slettet). I alt 6 forhold, det har gjort mig betænkelig ved, om du har tjek nok på, hvad du skriver om.

Var jeg dig, ville jeg læse svarene bedre og underbygge eller tilbagetrække dele af hvad der er skrevet. Resten er fint nok og jeg vil ikke påstå, du ikke ved noget om TV og støj, bare ikke nok til at konkludere som du har gjort.  

Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2005 kl. 15:23

Jeg har aldrig set et uskræmet SCART kabel - men hvis du siger det, findes det sikkert ?

Hallo - det er altså ikke et spørgsmål om min autoritet, det er et spørgsmål om, at de findes - og det gør de. Coop, isenkræmmere m.fl. sælger dem. Hi-fi klubben på Amager har en plade til skræk og advarsel (og sikkert også en del mersalg  ) med påmonterede og forskellige opklippede kabler, der viser store forskelle på fysisk udførelse. Og som jeg skrev: Der kan ved RGB gå 6 billedsignaler i SCART, så om der er en skæm om multi-kablet med alle dets indre og uskærmede ledere eller en skærm om hver leder i det med billedsignal kan også gøre stor forskel. 

Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2005 kl. 17:42

Jeg skriver i øst - du svarer i vest. Det betyder normalt at svaren ikke har forstået det skrevne.

Det kan vi jo diskutere længe, jeg mener ikke jeg svarer i vest - jeg argumenterer imod din påstand om at støj flytter sig hurtigere end selve billedet. Du læser det så som om jeg taler om støjreduktion - hvornår hulen har jeg nævnt støjreduktion?

Det du skriver er at støjen opstår inde i TVét !

Så kan jeg jo kun sige at du ikke har forstået en brik af hvad jeg har skrevet.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2005 kl. 17:46

Kærnen i min tråd er at LCD TV er dårlige til at repræsentere signaler med støj, fordi støj kan sammenlignes med hurtige bevægelser ! Min tråd omhandler ene og alene signaler med analog antenne støj.
´

Kan du så ikke prøve at præcisere hvad det er du mener: Mener du at støjen flytter sig fra field til field, på samme måde som et billede i bevægelse ændrer sig fra field til field, eller mener du (som jeg læser dit første indlæg) at støjen flytter sig _hurtigere_ end billedskiftene ved de hurtige bevægelser?

Det hjælper ikke med guldstik og andre tiltag, hvis signalet er forvrænget allerede fra antennen, og som du allerede konkluderer så er støj fra SCART forbindelser så minimal at man ikke kan se det med det blotte øje. Guld stik anvendes primært i fugtige miljøer, eller ved meget svage signaler. En SCART forbindelse har et kraftigt signal !
´

De signalproblemer der kan være ved et antennesignal og de signalproblemer der kan være ved et scart-signal (som iøvrigt kan være flere forskellige ting - composite, S-video eller RGB) er to forskellige ting, som ikke bare sådan kan sammenlignes. At et scart-signal ikke indeholder den form for støj der ofte ses i et antennesignal har intet (direkte) med signalstyrke at gøre.

Redigeret af Otto, TC
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu