recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa Bredbånd og egne routere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa Bredbånd og egne routere

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
petite_machine Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér petite_machine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 17:56
Jeg har før har problemer med at få en linksys 54G router til at virke sammen med stofa, hvorfor ved jeg ikke. Men med min nuværende linksys wtr610n virker alt uden problemer.

Prøv evt. om du kan låne en anden router, blot for at teste?


Redigeret af petite_machine - 01-Februar-2015 kl. 17:58
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 18:09
Hvis det er lige som hos mig med internet gennem coax, så skal du ind på minesider.stofa.dk og ændre routerindstillinger.
Jeg har slået Router-funktionalitet fra og Trådløs funktionalitet fra. 
Så styrer jeg det hele med min egen router, som sidder i første stik i Stofas.


Redigeret af Brixen - 01-Februar-2015 kl. 18:10
Venlig hilsen
KB
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 18:19
Stofa leverer gennem fiber. Jeg har prøvet med en anden router, og det virker.
iPhone 13, OS 15.3
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 18:21
Stofa leverer gennem fiber. Jeg har prøvet med en anden router, og det virker.
iPhone 13, OS 15.3
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 18:23
Hov, inputboksen blev ikke tømt, efter at jeg havde sendt beskeden. Troede ikke den var sendt, så jeg trykkene på knappen 1 gang mere. Synes jeg oplevede det samme i går.
iPhone 13, OS 15.3
Til top
kasper1984 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Februar-2014
Sted: vojens
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasper1984 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 16:55
Hvis der stofa via fiber så har du kun internet i port 1 på fiber boks en.
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 17:03
Ja, jeg talte i dag med deres kundeservice, som gav mig denne VÆSENTLIGE information. Det er nok årsagen til at det har drillet, da jeg både har brugt port 1 og 2.
Man kan også få adgang til nogle af routerens indstillinger via "Min side" hos Stofa.
iPhone 13, OS 15.3
Til top
j333 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2004
Status: Offline
Point: 277
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j333 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 18:37
er blevet opgrattet fra en 150/150 til en 300/300 ved stofa,
men nu virker min ftp server, ikke mere, er sat op med synology,
jeg kan bare ikke få adgang, til server ude fra mere ,jeg ringe til stofa, han sagde, det er fordi jeg, ikke havde fast ipadresse,fortalte så jeg havde kørt en år ,med en ipadresse ,der ikke var fast, bruger bare dyndns,dk virkere, bare ind til igår men ikke mere,så nu har jeg bestilt en fast ipadresse, men kan det passe, man bare pludeslig skal bruge det for at køre ftp

ps
har været inde på  minesider.stofa.dk,
for at ændre i min router, den blir ved med at sige, den gemmer det jeg ændrer,
men der vil gå 30min før det virker, men ved mig sker der, ingenting, den laver intet om,
er der en der kan hjælpe tak.


Redigeret af j333 - 02-Februar-2015 kl. 18:43
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 18:41
Jep. Stofa kører nu dobbelt NAT, så ingen adgang udefra.
 
Mvh BS
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 18:42
Kun adgang udefra med fast ip. Dårlig stil ikke at oplyse om ændringen :-(
 
Mvh BS
Til top
j333 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2004
Status: Offline
Point: 277
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j333 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 18:44
ok mange tak for svar
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 20:03
Vil det sige at man med stofa ikke længere har en offentlig ip med en stofa forbindelse?

Har de tabt sutten?

Jeg kunne aldrig finde på at købe internet igennem dem.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu