|
stofa efter den 11. jan |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg fandt på Stofas hjemmeside en liste over antenneforeninger, som overgår til MPEG4:
http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=484 Jeg har til gengæld uden held ledt om information om indførelse af de nye HD-kanaler. Antenneforeninger, som overgår til MPEG4:
|
||
![]() |
||
skyking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 348 |
|
Allan Olesen
Jo der står faktisk idiot på ryggen af mig, det gør der.
Selvfølgelig skal Kabel net overgå til MPEG4 SD og HD.
Stofa og HD kanalerne. Kan jeg have en ret til formodninger om ingen tør melde ud, før tingene ligesom ER faldet på plads i de forskellige forhandlinger? "Spændende hvis man var en flue på væggen og kunne følge disse".
Om der er paralleller at trække på "Rækkefølgen af de gamle programmer sådan indhold/sprogligt/etnisk med videre", noteret hvilket år samme er kommet ind. Specielt møntet på Viasat. Dette er ikke for komme med gæt, mere en form for hvad andre herinde og udenfor ønsker. Redigeret af skyking - 02-Januar-2012 kl. 14:50 |
||
En noget indforstået Joke, do not answer!
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10498 |
|
Sig mig - er du i familie med moho????
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
skyking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 348 |
|
Nej da, hvor kunne du tænke dette
Først begynder man fordele HD via Kablerne
Det er vel andre end moho der kan have meninger om ønskeprogrammer i HD.
Samme HD fordeles kun i MPEG4, så er det vel meget nærliggende begynde indføre dette MPEG4 for standard programmerne SD, og nå ja, samtidigt med man sender via masterne kun i samme MPEG4. Gennem de sidste 10 år har der vel været ønskekanaler og nu er vi landet midt i HD ønskekanalerne og skulle dette komme bag på Stofa? eller antenneforeningerne, den skyld påtager jeg mig ikke.
Den beredvillige overgang til MPEG4/SD i kabelnet kom godt nok bag på mig, derfor skrev jeg således, jeg mener må vi så vente til købe udstyr til DVB-C2 kommer? er dette ikke en logisk følgeslutning. Redigeret af skyking - 02-Januar-2012 kl. 15:35 |
||
En noget indforstået Joke, do not answer!
|
||
![]() |
||
mortenkaal ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 178 |
|
![]() |
||
![]() |
||
C K N ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Marts-2005 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 218 |
|
Fra DOA (Sønderborg) hjemmeside: Der vil ske følgende ændringer i programudbuddet i 2012. TV: Det digitale program, National Geographic Wild HD udgår af den digitale pakke 1. Kanalen kan efterfølgende købes digitalt ved Stofa under "Frit valg", under "sammensæt selv din digitale pakke". Dette kræver en digital boks eller programkort til TVet og et abonnement ved Stofa. TV 2 fortsætter i pakke 1 som analoge kanaler. Samtidig kan TV2 også modtages som HD-kanal. Fra 11. januar 2012, bliver TV Syd en selvstændig kanal og sender døgnet rundt. Kanalen kan kun modtages digitalt og i perioder som HD. Desuden kan jeg se i Kanalliste for 2012, at DR 1 er anført som "Sender delvis i HD" -hvad de så end mener med det?
|
||
![]() |
||
u2pia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2010 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 339 |
|
Jeg købte selv et Sony KDL-46W4000 i efteråret 2008, og det var et af de første modeller med både DVB-C og MPEG4. Før det tidspunkt kunne man stort set kun få modeller med MPEG2. I det efterfølgende januarudsalg i 2009 stod forhandlerne nærmest på nakken af hinanden for at sælge deres restlager af modeller med MPEG2 ... Først i løbet af 2009 blev MPEG4 jævnt udbredt. Så dem der har et fjernsyn fra før 2008/2009 vil i rigtig mange tilfælde have et problem, medmindre de har en nyere ekstern boks med MPEG4.
|
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
|
u2pia, det er kombinationen af MPEG2 og DVB-C, der er interessant. Tv, som både mangler MPEG4 og DVB-C, får jo ikke problemer med omlægningen.
Jeg købte TV i 2008, og jeg tror kun, jeg fandt 2-3 modeller, som havde DVB-C uden at have MPEG4. |
||
![]() |
||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
|
Nu fik jeg set lidt TV 2 VS TV 2 HD igår på stofa.
TV 2 HD stod en lille smule pænere, men ikke så meget.
Jeg ved ikke hvilken kilde de bruger lige nu. Kan de trække TV 2 ned som HD fra sat? Eller er det først også fra 11 jan.? En ting jeg dog lagde mærke til var at TV 2 HD var 2-3 sekunder foran standard TV 2. |
||
.....
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |