recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa forringer tv-signalet igen igen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa forringer tv-signalet igen igen

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af kcaroe kcaroe skrev:

Fx ville vel 35 procent af alle hustande i vores område skulle bekoste nye stikledninger eller bore plads til nye kabler - vel en pris på ca. 5000,- pr. husstand.
Alting har jo en pris og typisk er abonnement leveret via antenneforening noget billigere end individuel levering, som f.eks. YouSee tilbyder. Det gælder ikke mindst hvis det er antenneforeningen, der står for nettet. Til gengæld må man så tage de ulemper, der er forbundet med dette herunder at leverandøren ikke har ansvaret for de lokale kabler.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 12:27
Jeg har også fået sammen problem.

Der kommer en tekniker i morgen tirsdag, så må vi se om jeg skal have penge op af lommen.
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Der kommer en tekniker i morgen tirsdag, så må vi se om jeg skal have penge op af lommen.

Så har teknikeren været her.

Han måler at mit signal er som det skal være, både ved boksen på vejen, men også inde i huset. Han konkludere at fejlen er på Stofas side og at han vil gå videre med det.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 09:20

Han måler at mit signal er som det skal være, både ved boksen på vejen, men også inde i huset. Han konkludere at fejlen er på Stofas side og at han vil gå videre med det.

Smid mig lige en PM med dit kundenummer, og beskrivelse af problemet.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
PhuPhyt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2006
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PhuPhyt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 10:47
Håber også de gør noget ved signalet her i Rønninge. Der er signal forringelse på alle TV3, TV5 og op, DR, TV2 køre perfekt. Det er sket omkring august 2013 og gør at min HDHomerun ikke får signal nok. Selv ved direkte montering på hovedstikket er der ikke signal nok.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af PhuPhyt PhuPhyt skrev:

Håber også de gør noget ved signalet her i Rønninge. Der er signal forringelse på alle TV3, TV5 og op, DR, TV2 køre perfekt. Det er sket omkring august 2013 og gør at min HDHomerun ikke får signal nok. Selv ved direkte montering på hovedstikket er der ikke signal nok.

Det har jo ikke rigtig noget med emnet på tråden at gøre.

Har du haft fat på teknisk support, og fået booket en tekniker til gennemgang af installationen - det gælder jo også en måling af stikledningen.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 16:51

Mens jeg var på arbejde var der endnu en stofafyr omkring og han løste problemet for mig. 

Vores hus ligger ret højt, hvilket åbenbart betyder noget for forstyrrelser. Et bedre kabel mellem vægudtag og zaptor hjalp(selvom der stod stofagodkendt på det jeg brugte. Men mit signal i kælderen kunne stadig godt være bedre. Jeg må trække et andet kabel.

Redigeret af Sejrsen - 14-Januar-2014 kl. 16:52
Til top
gielsgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: slagelse
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gielsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af kcaroe kcaroe skrev:

Fx ville vel 35 procent af alle hustande i vores område skulle bekoste nye stikledninger eller bore plads til nye kabler - vel en pris på ca. 5000,- pr. husstand.
Alting har jo en pris og typisk er abonnement leveret via antenneforening noget billigere end individuel levering, som f.eks. YouSee tilbyder. Det gælder ikke mindst hvis det er antenneforeningen, der står for nettet. Til gengæld må man så tage de ulemper, der er forbundet med dette herunder at leverandøren ikke har ansvaret for de lokale kabler.

Det vil jeg da skrive mig bag øret, når jeg så kommer ud til en kunde i et boligselskab, som også får klækkelige rabatter pga mængden, "i kan da ikke forvente noget ordentligt til den pris"
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af gielsgaard gielsgaard skrev:

Det vil jeg da skrive mig bag øret, når jeg så kommer ud til en kunde i et boligselskab, som også får klækkelige rabatter pga mængden, "i kan da ikke forvente noget ordentligt til den pris"
De kan ikke forvente gratis service på anlægget, hvis de har valgt at spare og ikke har tegnet en passende serviceaftale. 

Per H. Nielsen
Til top
gielsgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: slagelse
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gielsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 21:24

De kan ikke forvente gratis service på anlægget, hvis de har valgt at spare og ikke har tegnet en passende serviceaftale. 

Det er for så vidt ok, men vi kan vel godt blive enige om at Stofa skal levere et anstændigt signal ind til første stik i hytten.
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 21:40

Det er for så vidt ok, men vi kan vel godt blive enige om at Stofa skal levere et anstændigt signal ind til første stik i hytten.
Det kommer an på, hvilken aftale der foreligger. Nu kender jeg intet til Stofa, men hvis aftalen er, at Stofa blot leverer et fejlfrit signal til foreningen, som herefter fordeler dette, så er det en sag mellem brugeren og foreningen.
Per H. Nielsen
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2014 kl. 09:18

Det gør Stofa også. Så vidt jeg husker fra en test fra vel omkring et år siden, lå Stofa med nogle af de højeste bitrates på digital tv.
Lars B

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu