|
Stofa forringer tv-signalet igen igen |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | |
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er vel bare Stofa som følger udviklingen, vi har de sidste par år kørt på qam256 via dvb-c fra fiberboksen. Boomerang ligger højest hos os på frekvens 743,25.
Vi har dog ingen problemer med signalet som er delt ud til 4 tv. Vi har busser som kører forbi hver 15 minut og bor i stuen. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
0leDK
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Funktioner
Tak(0)
|
Da vil flyttede i hus gik vi fra Canal Digital til Stofa, efter at rode rundt med Stofa teknikker, kabler, forstærker, nye stik osv. er jeg igen lykkeligt Canal Digital kunde. Kan se "digital støj" hos de fleste jeg kender som har stofa net, det eksisterer ikke ved min Canal Digital forbindelse (dvb-s2).
|
|
kcaroe
Bruger Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så er waoo bestilt - venter blot på ordre-bekræftelsen og "installationsdatoen", så er det farvel til Stofa. Tak for den høje bitrate, men med masser af pixelfejl er det slut. I øvrigt bruger waoo faktisk også qam264, men så er signalet først dannet i mit hus og i øvrigt er det et rent tv-signal - ingen bredbånd, der fylder op. Vi får tilmed også alle kanaler leveret analogt.
Sætningen: "Kan se "digital støj" hos de fleste jeg kender som har stofa net, det eksisterer ikke ved min Canal Digital forbindelse (dvb-s2).", beskriver nok Stofa meget godt. Sådan har det i hvert fald været begge de steder, hvor vi har haft Stofa - og om det så er antenneforeningernes skyld eller Stofas egen skyld, det er eet fedt. |
|
zulfo
Moderator gruppe Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Funktioner
Tak(0)
|
Husk nu at få tjekket din interne installation, ellers fortsætter dine problemer bare med Waoo. Jeg har selv Waoo, og jeg har ind i mellem problemer med pixeleringer på mit digitale signal, og det selv om jeg bor i en helt ny ejendom, med helt ny kabelføring. Så græsset er altså ikke nødvendigvis grønnere på den anden side
|
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
kcaroe
Funktioner
Tak(0)
|
Hmm. Det eneste problem jeg har hørt om i forhold til waoo er, at antennesignaler kan være for stærkt. I så fald skal man indsætte et dæmpeled - det har jeg også oplevet hos Yousee, men aldrig der, hvor vi har haft Stofa.
I øvrigt hævder Stoda, at det er stikledningen, den er gal med - og i praksis er det også min egen konstatering, da signalet ikke bliver ringere efter Stofa-stikdåse. Det kan dog også vel være, at det blot er Stofa, der leverer et halvdårligt signal. |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19475 |
Funktioner
Tak(0)
|
Selvfølgelig er det Stofa der leverer et ringe signal til netop dig, fordi de ikke gider at have dig som kunde! Hvis Stofa har et fint signal ude i deres slutpunkt ("gravstenen") og du har et halvdefekt kabel, hvad vil du så have at Stofa skal gøre ved det? Klaus |
|
kcaroe
Funktioner
Tak(0)
|
Stikledningen er kun et problem - hvis den i det hele taget er et problem - fordi Stofa har proppet signalet med alt for meget. Stofa burde altså i stedet vælger qam64 og lægge tv på lavere frekvenser samt tage højde for lokale dvb-t-frekvenser, som de netop har gjort i forhold til tv2charlie og TV3. De er naturligvis også velkommen til at gøre som waoo - lægge en ny ledning for et beskedent beløb på 500 kr... Og ikke 1600+gravearbejde. Uanset hvad tvivler jeg dog kraftigt på, at en udskiftning vil hjælpe.
I øvrigt mente de første gang, at signalet var helt ok, og at det var min installation efter stikledningen, der var problemet, herunder en forstærker. Da jeg så havde skiftet den og hf-tættet resten af installationen, var det så pludseligt stikledningen, der var problemet. Selv hælder jeg mere og mere til, at Stofa bare har proppet kablet med alt for meget og valgt den forkerte følsomme standard, så det reelt ikke er muligt at få et optimalt og uforstyrret signal |
|
reslfj
Guld medlem Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu holder du op. Der er en standard for digitalt kabel-tv, som STOFA arbejder efter - og den indeholder her i Europa frekvensområdet 5 til 862 MHz og muligheden for at anvende 256-QAM. STOFA anvendte så i en periode en lavere kapacitet, fordi visse af deres kunder - antenne/kabel-foreningene - havde og delvis endnu har nogle ringe kabelnet Jeg skal ikke kunne afgøre, hvad der lige er galt i dit tilfælde, men det er bestemt ikke at STOFA udnytter hele den kapacitet, der er mulighed for indenfor standarden. Det er muligt det er STOFAs signal, stikledningen, evt. en dårlig forstærker, dårlig kabling, manglende terminering af kablerne, dårligt skærmede coax-forlængerledninger, dårligt skærmede fjernsyn eller andre enheder, etc. Det er en fæl sygdom nogle mennesker har - skidt med at overholde standarderne, vi prøver bare om det virker lige nu. Det svarer til at bygge et hus om sommeren og undlade isolering, fordi temperaturen var over 25grader i hele juli - eller hvad med uspændte sandaler, fordi skoforretningen har så høje priser på vinterfodtøj. Man kunne også spørge om 'dit gamle lig af en bil', der ikke kan køre over 30km/h skal forhindre at man bygger motorveje, der kan klare den stigende trafik? Da bilerner først kom til Danmark, var der nogen, der mente at der skulle gå en mand foran og vifte med et flag, for at advare hestene. Stofa skal naturligvis sikre, at deres tilbud er maksimalt konkurrencedygtige overfor 'fiber-mafiaen', youSee eller andre. Det er noget med at kunne tilbyde mest for prisen. Faktisk kan alle kabel ejere godt forberede sig på, at den højeste frekvens, skal øves til 1000 MHz eller muligvis endnu højere. Lars |
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19475 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du har ret, skrot nu det der digitale lort og så vendt tilbage til analoge signaler! Så er der endnu bedre plads til defekte kabler. Det første man gør når der er problemer med kabeltv, er at tale med naboer der er på samme net - har du gjort det? Klaus |
|
kcaroe
Funktioner
Tak(0)
|
Naboen har samme problem, selvom han ikke er på samme stander. Jeg kan blot konstatere, at jeg aldrig har haft dvb-c-problemer andre steder end hos Stofa. Altså står det på det punkt 2-0 til Yousee, der til gengæld leverede en dårlig birate.
Der skal også være plads til de gamle biler på motorvejen... Eller til de, som ikke lige kører i BMW. Jeg synes måske også, at Stofa må vælge om de fortsat vil levere kabeltv eller kun internet. Der skal naturligvis også være plads til de småskrammer som jord- og andre kabler får over en vis tid. Ellers må Stofa jo melde klart ud - medmindre du har spritnye og 100 procent perfekte kabler, får du intet ud af at have kabeltv via os. QAM64 er også en standard! Analoge kanaler har jeg ikke meget til overs for - de blegner både i kvalitet og signalfølsomhed. |
|
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |