recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa HD box - Feedback til Stofa
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStofa HD box - Feedback til Stofa

 Besvar Besvar Side  <1 17181920>
Forfatter
Besked
Skovtrold Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2007 kl. 14:46

Hej

Jeg har i et stykke tid også oplevet meget langsom respons fra boksen, både ved kanalskift og ved åbning af Guide eller Info. Jeg tog strømmen fra i 5 minutter, satte boksen til igen. Og nu er den tilbage på den gamel hastighed, hvilket vil sige hurtig.

JVC DR-MH300   JVC RX-D701   B&W MT20   JVC LT-32X70
Til top
Marco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2007 kl. 19:32

Jeg bor også i Århus og har været udsat for mere end 5 gange at mit tekst-tv på Samsung-boksen ikke virker - dog hjælper det altid at hive stikket på maskinen og starte den op forfra.

Eneste minus er, at tiden smutter.. Den opdateres først, når Stofa igen kontrollerer uret i maskinen og det foregår helt automatisk - kan desværre ikke styres manuelt.

Til top
kenneth4200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 396
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 20:42

Hej..

Andre der har problemmer med stofa, og HD dekoderen, vedr. 16:9 format ???

TV2 zulu, sender en masse ting, hvor det ser ud til at være 16:9 men dekoderen siger det er 4:3 format, og billedet ser helt forkert ud!

Og på DK4 er jeg sikker på den er gal, der står ud fra program oversigten at det bliver sendt i 16:9 format, men dekoder siger det er 4:3 og billedet ser underligt ud, så man må selv tilpasse billedet til 16:9 på tv. (Underligt det virker på en del andre kanaler, men ikke lige disse)

Hvorfor sender tv2 zulu, og de andre tv2 kanaler ikke reklamer i 16:9 når tv2 gør ? dekoderen siger det er 4:3 format.

Da jeg så  Zulu Djævleræs den gang det kørte på tv2 zulu, ja der sagede dekoderen også det var 4:3 format og der var sort hele vejen rundt på min skærm!

Og nu køre det på TV2, og der er det i 16:9 format...

Så er sikker på der er noget galt med Tv2 zulu, og DK4, den skifter ikke til 16:9 når den skal.

Andre der har samme problem ??

Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2007 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Helskov Helskov skrev:

Vil lige høre.

Er der nogle der har/haft problemer med TekstTv?

Min Boks kan ikke finde een eneste tekstTv side frem på nogle kanaler.

Desuden synes jeg den er blevet lidt sløv.

Billed og lyd står ellers perfekt og jeg har stort set aldrig udfald på

nogle kanaler, ej heller HD kanalerne.

 

Jeg har problemer med texttv her også...ringede til supporten fik en tekniker ud der satte en anden boks på, hvorpå det kørte, fik at vide min hd boks var defekt og skulle så køre ned forbi med den istedet for teknikeren bare lige byttede rundt på dem...suk...i butikken får man så en låne hd boks...mens ens egen er til rep...nu går jeg på 4.uge og afventer min egen kommer tilbage igen.

Jeg er utilfreds med man skal tvinges ned forbi salgsbutikkerne, når de med deres snævre åbningstider ikke er specielt kundevenlige...

Til top
dude Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2007 kl. 00:52
Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

Oprindeligt skrevet af Helskov Helskov skrev:

Vil lige høre.

Er der nogle der har/haft problemer med TekstTv?

Min Boks kan ikke finde een eneste tekstTv side frem på nogle kanaler.

Desuden synes jeg den er blevet lidt sløv.

Billed og lyd står ellers perfekt og jeg har stort set aldrig udfald på

nogle kanaler, ej heller HD kanalerne.

 

Jeg har problemer med texttv her også...ringede til supporten fik en tekniker ud der satte en anden boks på, hvorpå det kørte, fik at vide min hd boks var defekt og skulle så køre ned forbi med den istedet for teknikeren bare lige byttede rundt på dem...suk...i butikken får man så en låne hd boks...mens ens egen er til rep...nu går jeg på 4.uge og afventer min egen kommer tilbage igen.

Jeg er utilfreds med man skal tvinges ned forbi salgsbutikkerne, når de med deres snævre åbningstider ikke er specielt kundevenlige...


Jeg har til tider samme problem som jer, men løser problemet på samme måde som Skovtrold:

Oprindeligt skrevet af Skovtrold Skovtrold skrev:

Jeg har i et stykke tid også oplevet meget langsom respons fra boksen, både ved kanalskift og ved åbning af Guide eller Info. Jeg tog strømmen fra i 5 minutter, satte boksen til igen. Og nu er den tilbage på den gamel hastighed, hvilket vil sige hurtig.

Har du/I prøvet det samme? Jeg tror umiddelbart ikke, at boksen er defekt - Som gammel programmør, så tror jeg derimod, at det er en softwarefejl, som kan rettes med en softwareopdatering.
Til top
kenneth4200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 396
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2007 kl. 12:36

Nåå, idag ringede jeg ind og brokkede mig til stofa, på det sidste har jeg oplevet en hel del hak og lag og lyd udfald på mine kanaler!

Så her i morgen kommer der en fra stofa, og ser på det.

Har haft dette problem længe, men har aldig vil ringe, da jeg troede det blev fixet, men det gør/gjorde det ikke.

Så nu må vi se hvad de siger i morgen, de siger sikkert det er meget normalt hehe.

Men her på det sidste er det gået helt galt i slagelse, som andre også skriver, ja så er stofa tit nede, og de har tit problemmer med alt muligt...

Det er jo til at blive helt vildt sur over...

 

Til top
Fyrst Mysjkin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 09:40
Jeg har for nogle måneder siden investeret i Samsungs HD-dekoder, da det åbenbart kun er den, man må købe, hvis man vil se HD-tv via stofa. Den første jeg fik, brændte sammen efter 14 dage. Efter længere tid unødvendigt tovtrækkeri fik jeg så en helt ny, som har kørt ok et stykke tid. Nu er den så begyndt at give pixelleringer på samtlige digitale kanaler, og beskeden fra Stofa er følgende: Vi giver dig pengene tilbage, da dit TV åbenbart ikke kan køre med vores boks!

Spørgsmål: Hvordan kan boksen og mit tv så have kørt upåklageligt i næsten to måneder, før pixelleringerne begyndte? Og hvorfor kan de ikke reparere boksen?

Svar: Når de reparerer en boks, skifter de bundkortet ud, og de nye bundkort har en anden type HDMI-udgang, end den jeg har.

Det giver ikke mening for mig.

PS: Kører jeg boksen over scart, er der ingen pixelleringer. HDMI-kablerne fungerer fint på DVD'en, så de er heller ikke problemet. Det må altså være boksens HDMI-udgang, der skaber pixelleringerne, oder?

PPS: Og jeg har også prøvet at cutte strømmen i 5 minutter, hvorefter pixelleringerne forsvandt et stykke tid, men så begyndte det hele forfra.


Redigeret af Fyrst Mysjkin - 02-Juli-2007 kl. 12:20
Philips 32PF9731D
Samsung DCB-H360R
Philips DVP5960
Til top
macklaudi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af kenneth4200 kenneth4200 skrev:

Nåå, idag ringede jeg ind og brokkede mig til
stofa, på det sidste har jeg oplevet en hel del hak og lag og lyd udfald på
mine kanaler!


Så her i morgen kommer der en fra stofa, og ser på det.


Har haft dette problem længe, men har aldig vil ringe, da jeg troede
det blev fixet, men det gør/gjorde det ikke.


Så nu må vi se hvad de siger i morgen, de siger sikkert det er meget
normalt hehe.


 



Fik du nogensinde besøg af en tekniker? Fik han løst problemet?

/Klaus
Til top
kenneth4200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 396
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 20:15

Fik aldig nogle tekniker ud nej, fordi jeg afbestildt!

Kender andre i slagelse, der har klaget over det, og teknikeren, gør ikke en skid, kommer ind, siger ja det kan jeg godt se, køre ud på centralen og ser om jeg kan rette fejl forvel.

Og det blive aldig rettet..

Så gider ikke være hjemme, når de bare gør sådan!

Og har ringet og klaget over stofa ikke kan finde ud af at udsende 16:9 på DK4, og på TV2zulu, og de lover at fixe det 3 gange, og det virker stadig ikke, så igen igen lad hver med at brug din tid på stofa.

Opsig alt du har via stofa, og skift til parabol :-)

Til top
BeeJay Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 11:42
Stofa kom ind i kampen og kom med de nye HD kanaler i har lovet...
Til top
crisbo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2007 kl. 18:13

Håber at nogen kan svare på et spørgsmål.

Har digital spejling gennem stof ekstra.

Nu er det sådan at på analog har jeg  Viasat history liggende, men den er ikke til at finde gennem min samsung hd box.



Sådan var det også med Discovery travel og Viasat history, men efter flere månderes korrespondance med diverse folk fra deres kundeservice og teknik afdeling dukkede de 2 sidste lige pludselige op,(og det var ikke mig der havde glemt at opdatere) :)

Men den sidste kanal( Viasat history ) var det ikke muligt at digital spejle, da de ikke havde den nødvendige tilladelse.

Det synes jeg lyder højst mistænkeligt.

Mit spørgsmål er så: prøver de at bilde mig en historie på ærmet for at slippe af med mig, eller kan det virkelig være rigtigt at de ikke har tilladelse til at sende den digitalt.

På forhånd tak.

Mvh.

Crisbo

PS: jeg høre ind under  Helsingørs antenneforening

Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2007 kl. 19:43
Jeg tror den er god nok - der er flere kanaler som Stofa ganske enkelt ikke kan tilbyde i deres digital spejlning - det er nok som de siger noget med rettigheder.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 17181920>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu