Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Deathrow
Bruger
Oprettet: 28-Juni-2004
Status: Offline
Point: 188
|
Sendt: 14-Juni-2006 kl. 15:44 |
Så fandt jeg endelig ud af det.
Jeg smed en billig antenneforstærker på. Det gjorde godt nok ikke ret meget ved signalstyrken endnu(er nu på 77, men har heller ikke skruet op på forstærkeren), men det der BER er klar blevet reduceret.. før var den nogen gange oppe og peake på 400-500... nu er den nede på ca. 30-50, men en smule peak på 180.
Jeg havde også snakket med en af stofa damerne, og hun fandt ud af at BER skal være under 200 for ikke at få nogen problemer...
Så nu er jeg bare glad ;)
|
~>Deathrow<~
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Bruger udmeldt 9
--
Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
|
Sendt: 14-Juni-2006 kl. 17:32 |
Hvordan ændrer man dekoderens ur?
Min er 1 time og 52 minutter foran, så når man vil se info er det den næste films data man ser. Og det er lidt irriterende.
Okay, så stillede uret sig korrekt.
Jeg har lagt mærke til at ca. for hver time forsvinder billedet i 3-4 sekunder, og TV'et indikerer hvilken AV-indgang (i dette tilfælde HDMI) man bruger. Lyden er der selv om billedet lige forsvinder.
Redigeret af Non-Desperado - 14-Juni-2006 kl. 18:58
|
mm98
Bruger
Oprettet: 23-April-2006
Sted: Denmark
Point: 118
|
Sendt: 14-Juni-2006 kl. 17:41 |
Deathrow skrev:
Hejsa... Jeg vil så være den første til at brokke mig lidt :)
Når jeg ser dr1 og tv2, får jeg rigtig mange fejl hen over skærmen. lange fede striber, som kommer og går... derudover er der også en masse lydudfald... Er det fordi mit antenne signal ikke er godt nok??
signalsstyrken i info står til 75.
|
Jeg havde samme problem. Jeg havde 71-75% på de danske kanaler, som resulterede i mange komprimerings fejl samt lyd udfald. Jeg klagede til Stofa, hvorefter jeg pludselig havde mindst 85-87% signal på alle kanaler. Nu hvor jeg har fået Samsung HD decoder (i dag), så er jeg faktisk meget overrasket over, hvor stor forskel der er på Force 302 og Samsung HD decoderen. På force'en så det ud som om at f.eks. Eurosport havde dårlig komprimering. Efter jeg jeg har tilsluttet Samsung, så er de forsvundet. Meget positivt.
Redigeret af mm98 - 14-Juni-2006 kl. 17:42
|
Med venlig hilsen
Carsten Petersen
Restordre: Samsung 46C8705 / Samsung BD-C6900
|
mm98
Bruger
|
Sendt: 14-Juni-2006 kl. 18:02 |
Har fundet et enkelt punkt.
"AUDIO" knappen på fjernbetjeningen ændres globalt. Hvilket betyder at f.eks. Eurosport ændres til Dansk audio og samtidig ændre AUDIO til "right channel" (for kun at høre dansk). Så forsvinder denne indstilling, hvis man ændre "AUDIO" på en anden kanal.
AUDIO indstillingen skal gemmes pr. kanal, og ikke være en global ændring / indstilling.
Redigeret af mm98 - 14-Juni-2006 kl. 18:55
|
Med venlig hilsen
Carsten Petersen
|
mm98
Bruger
|
Sendt: 14-Juni-2006 kl. 20:44 |
En mere ![](smileys/smiley1.gif) Når man står under "Favorit kanal" i menuen, så virker Channel (CH) Up / Down knapperne omvendt (scroll pr. side). Pil tasterne virker korrekt (scroll pr. kanal). Lars: Du bør ændre teksten for punkt 1. Det er ikke ALT knappen, men AUDIO knappen som bør ændres. Med ALT knappen vælger man lydspor, dette gemmes pr. kanal. Med AUDIO knappen vælger man Stereo, Left eller Right channel (lyd - Right er Dansk mono lyd), disse indstillinger gemmes ikke pr. kanal, men ændres globalt.
Redigeret af mm98 - 14-Juni-2006 kl. 23:06
|
Med venlig hilsen
Carsten Petersen
|
mm98
Bruger
|
Sendt: 14-Juni-2006 kl. 22:20 |
Et punkt mere.
Selvom man definerer at text-tv skal være på Dansk (under System > Vælg sprog). Så skal man vælge Dansk (i en menu), hver gang man trykker på Text-TV knappen.
|
Med venlig hilsen
Carsten Petersen
|
mm98
Bruger
|
Sendt: 14-Juni-2006 kl. 22:46 |
Ja, jeg kan blive ved ![](smileys/smiley2.gif) 2 forslag denne gang ... Forslag 1:Der mangler en mulighed / funktion, hvor man kan vælge at man som standard ønsker at benytte Dolby Digital lydspor. Pt. skal dette vælges pr. kanal (ikke smart hvis man vælger "Gendan fabriksindstillinger"). Det findes en AUTO funktion, dette bevirker dog kun at der vælges ud fra de indstillinger man har lavet under System > Vælg Sprog (primær sprog / sekundær sprog). Forslag 2:Mulighed for at man selv kan angive dato/tid for decoderen. Stofa kan åbenbart ikke finde ud af at få uret indstillet korrekt på alle kanaler. 30% af alle kanaler er 1 timer og 53 min. foran. Dette bevirker at man ikke kan benytte den indbyggede timer funktion.
Redigeret af mm98 - 14-Juni-2006 kl. 22:58
|
Med venlig hilsen
Carsten Petersen
|
Mike S.
Guld medlem
Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
|
Sendt: 14-Juni-2006 kl. 22:51 |
Det med audio - kan du ikke fixe det via System -> Media indstillinger -> Dolby Digital?
|
mm98
Bruger
|
Sendt: 14-Juni-2006 kl. 22:56 |
Mike S. skrev:
Det med audio - kan du ikke fixe det via System -> Media indstillinger -> Dolby Digital?
|
Jo, sådan står det også beskrevet i manualen, dette har dog ingen effekt.
|
Med venlig hilsen
Carsten Petersen
|
Deathrow
Bruger
Oprettet: 28-Juni-2004
Point: 188
|
Sendt: 15-Juni-2006 kl. 18:00 |
Er jeg den eneste der ikke kan få dolby digital ud af maskinen? Jeg sad og så shrek 2 i dag på canal+ film 2. I den info der kommer når man skifter kanal, kom der et lille dolby digital icon, men der kom kun stereo lyd ud til min receiver..
Jeg bruger et optisk kabel... er der andre der har haft samme problem?
|
~>Deathrow<~
|
agger
Guld medlem
Oprettet: 03-Maj-2005
Point: 1222
|
Sendt: 15-Juni-2006 kl. 18:37 |
hej
jeg synes også når jeg ser film, der er i digital stereo, får jeg frem i min sony reciver at det hedder pmc, lige meget hvad jeg vælger i media indstilninger. Jeg har parabol også ,der kan jeg vælge ac3 lyd når det sendes og så viser min reciver digital 5.1 lyd og den blå digital lyd lampe lyser ???. selvfølgelig også med optisk kabel.
hilsen agger
Redigeret af agger - 15-Juni-2006 kl. 18:38
|
Mike S.
Guld medlem
Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
|
Sendt: 15-Juni-2006 kl. 23:58 |
AC3 lyden/Dolby Digital ser ud til at virke på min boks nu - C More HD mangler dog.
Redigeret af Mike S. - 16-Juni-2006 kl. 00:38
|