recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa HD box - Feedback til Stofa
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStofa HD box - Feedback til Stofa

Besvar Besvar Side  <12345 20>
Forfatter
Besked
Deathrow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Juni-2004
Status: Offline
Point: 188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2006 kl. 01:00
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

AC3 lyden/Dolby Digital ser ud til at virke på min boks nu - C More HD mangler dog.

Og hvordan fik du den til det?
~>Deathrow<~
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2006 kl. 09:28
Jeg ringede ind og sagde der manglede det lydspor - så kom det på ca. en time efter - stil dig over på f.eks. Canal+ Film 2 også tryk alt - der er et Dolby Digital lydspor - det virker fint hos mig. Du skal dog nok lige checke at du har sat den op til Media Indstillinger -> Dolby Digital og ikke PCM
Til top
Deathrow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Juni-2004
Point: 188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2006 kl. 15:35
Jep jeg kan også godt se det nye lydspor... og min receiver registrerer det også som dolby digital.. men kun som digital stereo.. ikke 5.1..

Er der nogen som kan få det til at virke men rigtig 5.1, ikke hvor receiveren selv laver stereo signalet om til 5.1?
~>Deathrow<~
Til top
eudlek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Juni-2006
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2006 kl. 01:04

Nu ved jeg ikke om denne feedback til Stofa vil medfører nogle ændringer, men jeg vil alligvel komme med et par forslag.

1) Boken understøtter tilsyneladende ikke DVB-subtitles.

2) Det er blevet diskuteret en del i tråden "feedback til TDC" at HD-selectoren burde have en AUTO mode, således at signalet automatisk sendes videre i den origianale opløsning. Samsung HD-decoderen burde få den samme funktionalitet. Det er ihvertfald synlig forskel på om en SD-udsendelse sendes videre i 1080i eller 576p (576p giver bedste resultat). En HD-udsendelse skal derimod naturligvis sendes videre i 1080.

Man kan hurtigt ændre på opløsning ved at trykke på resolution tasten, ofte glemmer man dog dette og sidder og ser fodbold i 576p.

Dette er måske ikke det store problem; i øjeblikket ser jeg kun VM i fodbold (så jeg har kun behov for 1080i), og efter VM har jeg kun SD-udsendelser til rådighed (og kan derfor sætte opløsningen til 576p).

3) Når man skifter kanal kommer der et banner i bunden af billedet, dette bliver nogle gange stående irriterende længe; 6-10 sek.

Oprindeligt skrevet af mm98 mm98 skrev:

Lars: Du bør ændre teksten for punkt 1. Det er ikke ALT knappen, men AUDIO knappen som bør ændres. Med ALT knappen vælger man lydspor, dette gemmes pr. kanal. Med AUDIO knappen vælger man Stereo, Left eller Right channel (lyd - Right er Dansk mono lyd), disse indstillinger gemmes ikke pr. kanal, men ændres globalt.

Dette kan jeg ikke helt følge. På min decoder er denne ændring ikke global, men bliver derimod nulstillet når man skifter kanal. Dette er dog stadig irriterende da man dermed bliver nød til at vælge Right channel hver gang man zapper over på Eurosport.

EDIT: Vil gerne slutte af med at rose Samsung decoderen, generelt fungerer den rigtig godt.

Redigeret af eudlek - 18-Juni-2006 kl. 01:14
Til top
laly Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Juni-2006
Sted: East Timor
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2006 kl. 09:57

Vil også lige komme med mine erfaringer efter nogle dage med min samsung decoder boks.

Generelt er jeg rigtig godt tilfreds med min decoder, giver en fantastisk oplevelse når jeg smækker en wm kamp op på min HD projektor i 90", så kvaliteten har jeg ikke noget et sætte på, ligeledes med Dr og TV2 står de også rigtig godt med det normale digitale signal frem for det analoge jeg havde tidligere, bare det, gør at det er nødvendigt med en decoder boks med digital signal når der benyttes fladskærm.

Derudover er der da nogle minusser der trække ned, i det daglige brug.

1. Som jeg kan læse i andre tråde er der mange der har problemer med at få DD 5.1 lyd ud. Hvis jeg vælger en kanal med DD 5.1 har jeg sat decoderen op til automatisk at vælge denne lyd kanal det går også fint det bliver aut. valg, hvis jeg så trykker på 'ALT' knappen kan jeg se DD 5.1 er valgt men der kommer ingen lyd i min forstærker, hvis jeg derimod vælger et andet lydspor end DD 5.1, kommer lyden fint over i forstærkeren. Jeg benytter et optisk kabel til at overfører lyden fra decoderen til forstærkeren. Som jeg kan læse er der ikke noget der har fået det til at virke med rigtig DD 5.1 via decoderen endnu.

2. Når jeg skifter kanaler eller bladre i menuerne, går det MEGET langsomt. Det er uholdbart i længden, ofte tager det 5-10 sekunder at skifte kanal. Håber meget på en ny firmware der hjælper på dette problem, stofa manden jeg købte boksen af, snakkede om at samsung var igang med en ny opdatering for at løse dette problem.

3. Når min dreng sidder og ser cartoon network, blander decoderen automatisk dansklyd i venste kanal og engelsklyd i højre kanal. Selvom jeg kan se det danske lydspor er valg, dette kan løses via. nogle tryk på audio knappen, men igen noget besværligt.

4. TV2 Zulu samt nogle andre kanaler har nogle problemer med at billedet hakker meget, og nærmest ubrugeligt. Men før jeg konkludere det er signalet der er for dårligt vil jeg idag en tur på loftet og udskifte mine antenne kabeler, det er idag en billig Bauhause model.

5. I menuen kan jeg ikke se de normale radiokanaler (P3, voice m.m.), det virker lidt underligt, idet det hele burde samles i decoderen, så alt kan styret et sted fra.

Min generelle oplevelse af decoderen er meget positivt, og ser bare frem til de nævnte fejl/uhensigtmæssigheder bliver løst. Samt der bliver sendt noget mere HDTV.

Er der nogle der følger op på denne tråd og giver informationen videre til Stofa, kan se i TDC tråden at der er en TDC ingeniør der følger med og lave løbende opfølgning på problemer. Der burde Telia også gøre, det vil spare for meget brok i det lang løb og give en positiv billede af Telia hos brugerne.

Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2006 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af eudlek eudlek skrev:

1) Boken understøtter tilsyneladende ikke DVB-subtitles.

2) Det er blevet diskuteret en del i tråden "feedback til TDC" at HD-selectoren burde have en AUTO mode, således at signalet automatisk sendes videre i den origianale opløsning. Samsung HD-decoderen burde få den samme funktionalitet. Det er ihvertfald synlig forskel på om en SD-udsendelse sendes videre i 1080i eller 576p (576p giver bedste resultat). En HD-udsendelse skal derimod naturligvis sendes videre i 1080.

Man kan hurtigt ændre på opløsning ved at trykke på resolution tasten, ofte glemmer man dog dette og sidder og ser fodbold i 576p.

Dette er måske ikke det store problem; i øjeblikket ser jeg kun VM i fodbold (så jeg har kun behov for 1080i), og efter VM har jeg kun SD-udsendelser til rådighed (og kan derfor sætte opløsningen til 576p).

3) Når man skifter kanal kommer der et banner i bunden af billedet, dette bliver nogle gange stående irriterende længe; 6-10 sek.

Dette kan jeg ikke helt følge. På min decoder er denne ændring ikke global, men bliver derimod nulstillet når man skifter kanal. Dette er dog stadig irriterende da man dermed bliver nød til at vælge Right channel hver gang man zapper over på Eurosport.

1) Kendt fejl - de arbejder på at løse det.
2) Ja - jeg syntes nu det er pænt nok når SD upscales til 1080i - men ja der er altid smag og behag - den nuværende løsning er nok netop valgt for at nedsætte zap tiden.
3) Kan du ikke ændre dette via Menu -> System -> OSD Indstillinger -> OSD banner varighed - min kan sættes helt ned til 0.5 sek og op til 60 sekunder.

Det med lydsporet på Dual Mono kanalerne f.eks. Cartoon Network kan løses på to måder - enten ved hjælp af Audio knappe hvor man toggler højre/venstre lyd kanal - eller ved hjælp af Alt knappen, man skal blot vælge noget andet end det den står på også tilbage til f.eks. dansk.
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2006 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af laly laly skrev:

1. Som jeg kan læse i andre tråde er der mange der har problemer med at få DD 5.1 lyd ud. Hvis jeg vælger en kanal med DD 5.1 har jeg sat decoderen op til automatisk at vælge denne lyd kanal det går også fint det bliver aut. valg, hvis jeg så trykker på 'ALT' knappen kan jeg se DD 5.1 er valgt men der kommer ingen lyd i min forstærker, hvis jeg derimod vælger et andet lydspor end DD 5.1, kommer lyden fint over i forstærkeren. Jeg benytter et optisk kabel til at overfører lyden fra decoderen til forstærkeren. Som jeg kan læse er der ikke noget der har fået det til at virke med rigtig DD 5.1 via decoderen endnu.

2. Når jeg skifter kanaler eller bladre i menuerne, går det MEGET langsomt. Det er uholdbart i længden, ofte tager det 5-10 sekunder at skifte kanal. Håber meget på en ny firmware der hjælper på dette problem, stofa manden jeg købte boksen af, snakkede om at samsung var igang med en ny opdatering for at løse dette problem.

3. Når min dreng sidder og ser cartoon network, blander decoderen automatisk dansklyd i venste kanal og engelsklyd i højre kanal. Selvom jeg kan se det danske lydspor er valg, dette kan løses via. nogle tryk på audio knappen, men igen noget besværligt.

4. TV2 Zulu samt nogle andre kanaler har nogle problemer med at billedet hakker meget, og nærmest ubrugeligt. Men før jeg konkludere det er signalet der er for dårligt vil jeg idag en tur på loftet og udskifte mine antenne kabeler, det er idag en billig Bauhause model.

5. I menuen kan jeg ikke se de normale radiokanaler (P3, voice m.m.), det virker lidt underligt, idet det hele burde samles i decoderen, så alt kan styret et sted fra.

Der er Telia folk der læser tråden så feedbacken skal nok komme igennem - derfor er det også en god ide lige at skrive hvilken by man bor i når man skriver med en fejl - så har de nemmere ved at se efter fejlen skulle jeg hilse og sige ;-)

1) Hvilken kanal? Jeg har lige kigget lidt igen, hvis jeg går til f.eks. Canal+ Film 3 - når den står på tænder følgende lamper på min NAD L76 (via Optisk ind) Digital Pro Logic andre kanaler tænder blot Pro Logic PCM. Jeg kan dog ikke få noget Digital Signal på C More HD.

2) Meget mystisk - min er fin - hvis ikke hurtigere end force boksen. Menuerne er også hurtige nok til mig, men ja ma kan ikke sådan hurtigt gøre en masse man skal lige vente lidt. Måske du skal ned i den lokale Stofa butik og prøve at sammenligne med deres. Zappe tiden er jo altid lidt højere end alm. analog fjernsyn.

3) Ja det er kendt.

4) Ja det lyder lidt mystisk - men igen skriv dit bynavn så evt. Telia folk kan se på signalerne i dit område - men igen det er jo altid bedre at fejlmelde ting til Telia direkte end satse på at de ser det i et forum.

5) Det er nok noget med rettigheder og den slags - der er pt. kun digitale radiokanaler uden nogen form for speak etc.
Til top
eudlek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2006 kl. 12:34

) Ja - jeg syntes nu det er pænt nok når SD upscales til 1080i - men ja der er altid smag og behag - den nuværende løsning er nok netop valgt for at nedsætte zap tiden.

Det er helt sikkert pænt når SD-opskaleres til 1080i, men bare en smule pænere når det det ikke opskaleres af boksen (en smule mere skarpt/friskt - ved ikke helt hvad jeg skal kalde det).

Det største problem er dog at der kommer en del lyse pixels som blinker på skærmen når SD opskalers. På mit fjernsyn (Samsung 32M61) ses det meget tydeligt på 1 m afstand. Helt galt går det når der opskaleres til 720p, hvorved disse lyse pixels forværres kraftigt.

3) Kan du ikke ændre dette via Menu -> System -> OSD Indstillinger -> OSD banner varighed - min kan sættes helt ned til 0.5 sek og op til 60 sekunder.

Nej, jeg kan godt ændre denne instilling, men det ændre intet. Banneret står der stadig i alt for lang tid 6-8 sek, selv hvis jeg sætter indstillingen til 0.5 sek.

Det med lydsporet på Dual Mono kanalerne f.eks. Cartoon Network kan løses på to måder - enten ved hjælp af Audio knappe hvor man toggler højre/venstre lyd kanal - eller ved hjælp af Alt knappen, man skal blot vælge noget andet end det den står på også tilbage til f.eks. dansk.

Det ved jeg godt. Det er dog temmelig irriterende at man er nød til at indstille lyden hver gang man zapper over på f.eks. Eurosport.

Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2006 kl. 14:25
eudlek - lyder specielt med infobjælken i bunden - jeg kan godt se hvis jeg sætter min til 1 sekund så står den måske 2 sekunder - men ikke 6-10 sekunder
Til top
eudlek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2006 kl. 18:27

eudlek - lyder specielt med infobjælken i bunden - jeg kan godt se hvis jeg sætter min til 1 sekund så står den måske 2 sekunder - men ikke 6-10 sekunder

Prøvede at sætte den til 30 sek, dette ændrede heller ikke på hvor længe info banneret stod på skærmen. Stod der stadig 6-10 sek. Sætte den derefter igen på 1 sek, stadigvæk stod banneret der 6-10 sek.

Her i eftermiddags ryddede jeg op i mine kabler og havde derfor taget strømmen fra decoderen, tv, recoder osv. Da jeg efterfølgende sad og så fodbold bemærkede jeg at info banneret stod der i meget kortere tid. Nu kan jeg pludselig godt ændre på hvor længe info banneret skal være på skærmen under OSD instillinger.

Meget mystisk, men nu virker det...

Til top
laly Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Juni-2006
Sted: East Timor
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2006 kl. 23:26

Oprindeligt skrevet af laly laly skrev:

Der er Telia folk der læser tråden så feedbacken skal nok komme igennem - derfor er det også en god ide lige at skrive hvilken by man bor i når man skriver med en fejl - så har de nemmere ved at se efter fejlen skulle jeg hilse og sige ;-)

1) Hvilken kanal? Jeg har lige kigget lidt igen, hvis jeg går til f.eks. Canal+ Film 3 - når den står på tænder følgende lamper på min NAD L76 (via Optisk ind) Digital Pro Logic andre kanaler tænder blot Pro Logic PCM. Jeg kan dog ikke få noget Digital Signal på C More HD.

2) Meget mystisk - min er fin - hvis ikke hurtigere end force boksen. Menuerne er også hurtige nok til mig, men ja ma kan ikke sådan hurtigt gøre en masse man skal lige vente lidt. Måske du skal ned i den lokale Stofa butik og prøve at sammenligne med deres. Zappe tiden er jo altid lidt højere end alm. analog fjernsyn.

3) Ja det er kendt.

4) Ja det lyder lidt mystisk - men igen skriv dit bynavn så evt. Telia folk kan se på signalerne i dit område - men igen det er jo altid bedre at fejlmelde ting til Telia direkte end satse på at de ser det i et forum.

5) Det er nok noget med rettigheder og den slags - der er pt. kun digitale radiokanaler uden nogen form for speak etc.

Angående Zulu og støj på billedet, hjalp det da jeg skiftede antenne kablerne. Jeg får også fin Pro Logic lyd igennem, men som du også skriver, er det DD 5,1 på C more HD jeg heller ikke får igennem.

Så det eneste store problem jeg stadigvæk har, er det tager lang at skifte i mellem kanalerne 5-10 sekunder. Tager en snak med Telia her i Århus, det kan være de har en forklaring

Til top
Lithium82 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Maj-2006
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2006 kl. 19:37

Tilhørende fjernbetjening til stofas HD-dekoder virkede fint de første 2 dage. Nu virker "mute"-knappen og tasterne "0"-"9" ligepludselig ikke mere. Alt andet virker dog, jeg tager ned i stofas butik i morgen og ser hvordan de vil håndtere min reklamation, håber det er en mandagsmodel den remote jeg har fået. Ellers må jeg slæbe hele dekoderen ned til dem.

skal lige siges jeg ikke har mishandlet hverken remote eller dekoder ;-)

Ellers kan jeg kun tilslutte mig allerede nævnte bøvl med; undertekster, signal <80, bjælke i bunden af skærmen står for lang tid. har dog ingen støj på nogen kanaler (CRT-skærm)

Har desværre ikke rigtig mulighed at rode med så meget pga den &%#&-fjernbetjening. Man skal jo taste PIN for at rode med nogle af menuerne.

Mvh Peter Olsen (Næstved)

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 20>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu