recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa Mit tv erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa Mit tv erfaringer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
warfly Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér warfly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stofa Mit tv erfaringer
    Sendt: 10-November-2016 kl. 12:54
Jeg er lidt pissed over at stofa igen hæver priserne.
Især når de sætter prisen op fordi de tilføjer en sportskanal ;o(

Er der nogen af jer der har erfaringer med stofa mit-tv?
Ender det med at blive dyrere eller billigere?

Jeg kan godt lide tanken om at man kun betaler for det man ser, men omvendt mister man jo alt hvad der hedder mængderabat/pakkerabat.

Virker det med zaptor boksen?
Vi har 3 styk, den ene med harddisk, og jeg har ikke lyst til at købe nyt hardware. Slet ikke nyt hardware der ikke understøtter 4K.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2016 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af warfly warfly skrev:

Er der nogen af jer der har erfaringer med stofa mit-tv?
Ender det med at blive dyrere eller billigere?
 
Du skal ikke vælge mange kanaler før det bliver dyrere end selv den mindste pakke, så det med prisforskellen afhænger fuldstændig af hvad du har i forvejen og hvad du ønsker. Men du kan jo selv gå ind på Stofas side og tælle priserne sammen på de kanaler du ønsker.
 
Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2016 kl. 13:19
Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan andre oplever Zaptor box og Kort, men hos mig kom det aldrig til at virke. Jeg kører nu antennesignal direkte i TV med 100% signalstyrke og kvalitet, og BER på 0,0

TV'et klarer så alt det "smarte" via wifi: Netflix,Youtube, hbb TV osv. Og det virker helt stabilt også med 4k stream.
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2016 kl. 14:04
Vi bruger Zaptor til al TV kiggeri, og har slet ikke antennekablet ført op til TV'et.

Meget live tv hakker voldsomt hos os, men det skifter meget fra kanal til kanal (TV2 og TV3 er de værste). Vi "løser" så problemet ved at vi lige trykker Pause og dernæst Play. Derved ser vi stort set altid programmer et par sekunder forskudt, men det kører langt mere stabilt en live tv. Og når heller ikke StartForfra virker, så plejer en genstart at løse problemet. (Exit, Exit, Menu, 6, 7, pil-ned, blå bruges flere gange om ugen)

Derudover bruger vi meget StartForfra til at se udsendelser fra tidligere på dagen, eller dagen før. Dvs. når vi går i TV-guiden, så går vi oftere til venstre end ned i listen. Derfor vi lever med at live tv stort set er ubrugelig - forstår slet ikke at folk kan undvære StartForfra.

Bruger også AppleTV til bl.a. Netflix og HBO, og det kunne være lækkert hvis Stofa fik lavet en god app til ATV4, så den gamle Zaptor boks kunne smides langt langt væk.
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-November-2005
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MikeOne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2016 kl. 13:09
Hej pdj1941
Har samme problemer.
Jeg har i de sidste 2 år ikke kunne se DR's programmer Live. De hakker og lyden falder ud konstant. 
Vi pauser også programmet for at se det forskudt. Siden Apple TV4, så ser vi typisk DR's programmer derfra.
Har skiftet alle kabler, men lige meget hjælper det.
Alle andre kanaler (inkl HD) virker fint.
Da Stofa havde nedbrud i Nord Sjælland for 2 uger siden - så virkede DR's programmer derefter. HURRA....
Men så røg lyden fra en dag til en anden i onsdags, og jeg måtte genstarte Zaptor boksen - Og vupti - nu hakker alle DR's kanaler igen..... Giver ingen mening.
Har ringet til Stofa mange gange og genstart, geninstallation af software, nye kabler etc. har ikke hjulpet.
Så der skal nok en teknikker ud eller en ny boks til (Det er den oprindelige boks Stofa startede med - men det skulle ifgl. Stofa ikke gøre noget).

Lav en App til Apple TV og lad os smide Zaptor boksen langt væk.......
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2016 kl. 13:39
Tak - jeg troede vi var de eneste der var kommet frem til den "løsning" Smile
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2013
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 16:14
Skal man have en boks hvis man vælger Stofa Mit TV, eller kan man nøjes med CA Mondul med kort til de kanaler man vælger.?

For jeg ønsker ikke deres boks, så hellere helt undvære det.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 17:20
Du skal bare ha et TV eller box med CI slot
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2016 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du skal bare ha et TV eller box med CI slot

Det er ikke helt korrekt - for at få MitTV og kunne købe kanaler, skal man have minimum EN SmartTV boks fra Stofa.

De TV kanaler man så køber på den, kan man se på andre TV med CA-modul/kort i samme husstand...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2016 kl. 08:20
Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

Meget live tv hakker voldsomt hos os, men det skifter meget fra kanal til kanal (TV2 og TV3 er de værste). Vi "løser" så problemet ved at vi lige trykker Pause og dernæst Play. Derved ser vi stort set altid programmer et par sekunder forskudt, men det kører langt mere stabilt en live tv. Og når heller ikke StartForfra virker, så plejer en genstart at løse problemet. (Exit, Exit, Menu, 6, 7, pil-ned, blå bruges flere gange om ugen)

Derudover bruger vi meget StartForfra til at se udsendelser fra tidligere på dagen, eller dagen før. Dvs. når vi går i TV-guiden, så går vi oftere til venstre end ned i listen. Derfor vi lever med at live tv stort set er ubrugelig - forstår slet ikke at folk kan undvære StartForfra.


Så vidt jeg husker bor du i "COAX Land", og ikke fiber?

I så fald, så tyder det på at der er problemer med specifikke frekvenser hos dig, og med "hos dig" mener jeg selvfølgelig ikke nødvendigvis inde hos dig, selv om 80% af de fejl vi ser af denne art skyldes egen installatin Wink

Grunden til at jeg "skyder" på at det er problemer med specifikke frekvenser er, at StartForfra og andet VOD sker via en specifik frekvens som din boks får besked om at tune over på så snart du beder om "StartForfra".

Så hvis StartForfra på DR1 virker, og DR1 normalt hakker, så er det altså fordi at der er problemer på de frekvenser der anvendes til DR1, og ikke på de der anvendes til VOD.

Du er velkommen til lige at smide mig et kundenummer i PM, så skal jeg se om ikke vi kan finde en løsning.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2016 kl. 08:21
Oprindeligt skrevet af MikeOne MikeOne skrev:

Hej pdj1941

Da Stofa havde nedbrud i Nord Sjælland for 2 uger siden - så virkede DR's programmer derefter. HURRA....
Men så røg lyden fra en dag til en anden i onsdags, og jeg måtte genstarte Zaptor boksen - Og vupti - nu hakker alle DR's kanaler igen..... Giver ingen mening.
Har ringet til Stofa mange gange og genstart, geninstallation af software, nye kabler etc. har ikke hjulpet.
Så der skal nok en teknikker ud eller en ny boks til (Det er den oprindelige boks Stofa startede med - men det skulle ifgl. Stofa ikke gøre noget).

Se mit svar til Peter - det gælder også dig Smile

Smid mig dit kundenummer i en PM, så skal jeg se om ikke vi kan finde en løsning.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2013
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du skal bare ha et TV eller box med CI slot

Det er ikke helt korrekt - for at få MitTV og kunne købe kanaler, skal man have minimum EN SmartTV boks fra Stofa.

De TV kanaler man så køber på den, kan man se på andre TV med CA-modul/kort i samme husstand...


Arrrhhh, DeadOuchAngryPinchDisapproveThumbs DownSickShockedCensored
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu