|
|
Besvar ![]() |
Side <1 127128129130> |
Forfatter | ||
larshk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2008 Status: Offline Point: 4 |
![]() |
|
Jeg tror ikke dette indslag kan blive ret meget mere off-topic. Hvis du ønsker at advokere for udbredelsen af fiber-teknologier, er jeg sikker på, at der findes andre og bedre egnede steder. |
||
Antenneforeningen Århus
Kundenr. 9295224 |
||
![]() |
||
Butiksassistent ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 251 |
![]() |
|
Nej jeg holder faktisk med antenneforeningerne i denne sag. I mange år påbød kommunerne tilslutningspligt til antenneforeninger. Og mange antenneforeninger har ofret millioner på opgraderinger. Og så skal kommunerne ikke fra dag til dag bestemme om borgerne skal have fibernet. I vores Boligforening kan vi vælge om vi vil købe signaler fra antenneforeningen eller Sydenergi. Og det er alle tilfredse med.
|
||
![]() |
||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
![]() |
|
Det er meget muligt, men du er way off topic! Emnet for denne tråd: Stofa Zaptor Boks - Feedback og indtryk Hold dig til emnet! |
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
![]() |
||
Mylle37 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 217 |
![]() |
|
Hej Zulfo Jeg oplever til stadighed pixeleringer og hak i lyd - nogle dage (aftner) mere end andre. Jeg har haft en Stofa-tekniker på besøg for ca. en måned siden, men han kunne ikke finde noget særligt. Er der en god forklaring på, hvorfor det typisk er om aftenen? Og hvad skal jeg gøre for at komme problemet til livs - endnu et teknikerbesøg? Noise ratio ligger typisk omkring 35,5 til 36,5 Uncorrected blocks ligger mellem 15 - 70 med 3-10 sekunders mellemrum, når det er værst. Aalborg, 9317722 |
||
![]() |
||
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() |
|
Som bekendt er Zaptor extremt kritisk med signalet ifht. andre DVB-C modtagere, og din beskrivelse passer med hvad andre har set når der har været signal problemer. Du har allerede haft en tekniker ude, og han har så godkendt signalet til første stik. Hvordan er Zaptor forbundet til antennesignalet? Der bør ikke være nogetsomhelst imellem stikket og Zaptor dvs. evt. fordeling, forstærkere eller lignende skal sidde efter Zaptor. Der kan kun gisnes om hvorfor det er værre om aftenen. En mulighed kunne være øget internet trafik. Det burde ikke genere Zaptor, men signalerne signalerne kører da igennem samme kabel. |
||
![]() |
||
pjoska ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 566 |
![]() |
|
Vedr. signal som zaptor er følsom overfor, så er det bare så kedelig en melding og få, når de kommer med den der, jamen vi levere det signal til første dåse som kræves, især når det er på minimum. Nu oplever jeg meget sjældent pixel fejl, de er der dog nogen gange og det er så også om aften. Jeg forstår ikke, at man har så følsom en boks overfor signal, ihvertfald burde den kunne klare og levere et korrekt billed på minimum signal, sørgeligt for mange af iderne med zaptor er gode, men boksen er åbenbart ikke god nok, rent kvalitet tænker jeg |
||
![]() |
||
summer ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 192 |
![]() |
|
Det er en helt uacceptabel : Noise ratio ligger typisk omkring 35,5 til 36,5 Uncorrected blocks ligger mellem 15 - 70 med 3-10 sekunders mellemrum, når det er værst. Det tyder på teknikerbesøg. Skriv først til: Er også under Aalborg (Hals antenneforening) Ingen pix - Noise Ratio ligger altid mellem 38-40 |
||
![]() |
||
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() |
|
Jamen han har allerede haft tekniker på besøg? Det var defor jeg spurgte indtil hvordan han udstyr er forbundet fra stikket og videre. |
||
![]() |
||
MichaelA ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-August-2006 Status: Offline Point: 901 |
![]() |
|
Jeg har også stadig problemer med lyden, det oplever jeg primært på kanaler der sender AC3 lyd, hvor det ofte "kilkker" fra mit surround anlæg som om den ikke rigtigt kan fange signalet fra Zaptor. Det sker også ofte på andre kanaler, tror det kan hænge sammen med hvor mange kanaler der ligger i hver "pakke" der bliver sendt og det handler om båndbredde måske. Noise ratio er generelt blevet lavere end det var i starten fra Stofa her lå mit mellem 39-40 nu svinger det meget mere ofte nede fra omkring 37-38,5. Hos Stofa har jeg tidligere fået oplyst at et signal under 37,5 kan betyde at lyden som ofte falder ud periodisk. Hvad siger Zulfo..? |
||
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v |
||
![]() |
||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
![]() |
|
Han siger at han har ferie i disse dage Og så at en SNR på mellem 37 og 40 er helt fint - jeg ville have det skidt hvis den kom meget under 35. Er det kun AC3 lyden der "klikker"? Hov, skal lige have skrevet at der selvfølgelig ingen uncorrected blocks skal være - er der det mindste spor af det, vil der være problemer med enten lyd eller billede... Redigeret af zulfo - 23-Juli-2008 kl. 14:49 |
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
![]() |
||
Mylle37 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 217 |
![]() |
|
Mit fjernsyn står 2 meter fra stikket, hvor signalet kommer ind. Jeg har en forstærker boks, men teknikeren tog signalet fra stikket, der sidder før forstærkeren (den har dog noget med forstærkeren at gøre, for der er ikke signal, hvis jeg slukker den). |
||
![]() |
||
detlef ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Juli-2006 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1390 |
![]() |
|
Tror der er mange der oplever at AC3 lyden "klikker", for mig er det på mindst 2 kanaler, TV2 og Canal+ First....
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 127128129130> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |