Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
tchris
Bruger
Oprettet: 23-Januar-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 247
|
Sendt: 12-December-2007 kl. 10:47 |
En lille update fra Kolding.
Den første boks jeg fik var defekt, men har nu fået byttet i butikken i Kolding. Ingen problemer med den nye boks og billedet står fint.
Super service igår aftes og til morgen, så jeg er godt tilfreds nu !
Jeg har iøvrigt en samsungg hd dekoder tilsluttet også, som også havde pixeleringsproblemer under kampen på 3 Plus.
Træerne vokser åbenbart ikke ind i himlen.
|
 |
SmokingX
Junior bruger
Oprettet: 02-Maj-2007
Point: 22
|
Sendt: 12-December-2007 kl. 10:48 |
Fuldstændig enig med Agger, min står ligeledes slukket indtil problemerne er løst, synes også tonen fra support er rigtig behagelig, og jeg ved der bliver knoklet på livet løs, stor respekt for det, men sync problemerne er stadig ikke løst, så derfor er det umuligt at se fjernsyn med Zaptor lige pt...
Jeg har kundenummer 9315716 og er fra Dragør.
|
 |
JonasPed
Ny bruger
Oprettet: 04-December-2007
Sted: Denmark
Point: 14
|
Sendt: 12-December-2007 kl. 10:57 |
agger skrev:
hej zulfo
vil give Jan T ret, i de 14 dage jeg har haft boks, har der været en dag hvor den kørte næsten perfekt, ellers kigger jeg analog tv,og det med vi skal teste hvad der er galt, er jo let gjort, for det alle har problem med er pixeleringer og lyd udfald og lyden hænger 5 minutter efter.Så selv om at i der yder suport er ok er produktet ikke ok.Min er slukket nu og bliver ikke tændt før problemerne er ok,hvis det bliver så.
hilsen agger |
For at forsvare stofa lidt, så er det altså ikke alle der har problemer med mpeg-fejl/pixelringer, lyd der er ude af sync osv. Jeg har f.eks. endnu ikke oplevet dette. Det eneste der ikke virker for mig er den store EPG. Dette er dog ikke noget der ødelægger det helt store for mig, men bliver alligevel rart når det er rettet. Det er helt sikkert svært/umuligt at få testet og fjernet alle disse fejl i et lukket test-miljø eller hos få udvalgte test kunder. En glad zaptor bruger der bor i Århus N.
|
 |
MikeOne
Guld medlem
Oprettet: 09-November-2005
Point: 565
|
Sendt: 12-December-2007 kl. 11:14 |
Zulfo - Er det ikke muligt at give lidt mere info omkring Hvad Stofa arbejder på (mere omkring tidsrammen - og hvad vi kan forvente).
Jeg har ikke lyst til at sidde i måneder eller år, før jeg har et produkt der virker. Lige nu samler den støv i skabet - rigtigt ærgeligt - Men med 30 Out of Sync. (lyd/billede) situationer i en film på TV2 i søndags, så er den (for mig) ubrugelig. Konen står også uforstående omkring situationen "Hvorfor skulle vi så ha den" - og det kan hun jo have ret i.
Kunde: 9316020 - Helsingør
Prøvede i går aftes igen, og tingene gentager sig. Billedet var fra selve programmet og lyden fra reklamerne. Så jeg øver mundaflæsning for tiden . (Der kan gå 2 minutter eller 30 minutter før Out of Sync kommer).
Den store EPG virker heller ikke her (men det gør den vist ingen steder).
Fik sat optisk lydkabel på i går - Dejlig digital lyd !!
Jeg ændrede opløsningen fra 720P til 1080i i går, da den skærer billedet meget i 4:3 opløsningerne i 720P. Derefter kunne jge næsten ikke starte Zaptoren igen. Stod med sort skærm i lang tid før den kom helt op. Men billedet så bedre ud (efter hvad jeg fik testet / hvad kanalerne lige viste på det tidspunkt).
Redigeret af MikeOne - 12-December-2007 kl. 11:26
|
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.
|
 |
cccd
Guld medlem
Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Point: 732
|
Sendt: 12-December-2007 kl. 11:19 |
Giv lige stofanet en chance for at få dette op at køre. Med vores fejl-meldinger bliver de jo også klogere derinde. Jeg har ringet der ind nogle gange, flinke og venlig betjening hvergang
Jeg havde et nyt problem med min ZAPTOR, den skrev STATUS:E101-5 UKENDT FEJl:E101-5 den fejl kendte de ikke. Men den fejl er løst nu, jeg fandt ud af at det var antenne-stikket der var gået løs. På den måde blev de klogere, samt os andre herinde da jeg nu har videre givet denne fejl-kode her inde i dette forum. 
Dog venter jeg stadig på at de får løst mit problem med lyd over HDMI påHD promo
Redigeret af cccd - 12-December-2007 kl. 11:21
|
 |
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
|
Sendt: 12-December-2007 kl. 11:27 |
MikeOne skrev:
Zulfo - Er det ikke muligt at give lidt mere info omkring Hvad Stofa arbejder på (mere omkring tidsrammen - og hvad vi kan forvente).
|
Jeg har selv lidt fri i disse dage - så jeg er ikke 100% up to date med hvad der sker Men jeg skal gerne undersøge sagerne...
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
 |
MikeOne
Guld medlem
|
Sendt: 12-December-2007 kl. 11:32 |
cccd skrev:
Giv lige stofanet en chance for at få dette op at køre. Med vores fejl-meldinger bliver de jo også klogere derinde. Jeg har ringet der ind nogle gange, flinke og venlig betjening hvergang
Jeg havde et nyt problem med min ZAPTOR, den skrev STATUS:E101-5 UKENDT FEJl:E101-5 den fejl kendte de ikke. Men den fejl er løst nu, jeg fandt ud af at det var antenne-stikket der var gået løs. På den måde blev de klogere, samt os andre herinde da jeg nu har videre givet denne fejl-kode her inde i dette forum. 
Dog venter jeg stadig på at de får løst mit problem med lyd over HDMI påHD promo
|
Helt enig !! Bare ærgeligt at det sker lige op til jul, med alle de gode ting der sendes i TV.
Og jeg ved at Stofa er mere ops på situationen end eks. TDC (hvis vi ser på deres Digital HD boks på 196 sider ). Men den gamle Stofa HD boks (Samsung) har heller ikke været helt 100%. Derfor vil det være dejligt at få en ide om, hvad vi kan forvente og hvilken tidsramme. (Også hvis der er nogle ting som IKKE er muligt at fikse, så vi ikke går og håber og bliver mere irriterede).
Tak for svaret Zulfo 
Redigeret af MikeOne - 12-December-2007 kl. 11:32
|
|
 |
Jan T
Bruger
Oprettet: 12-December-2007
Point: 56
|
Sendt: 12-December-2007 kl. 11:40 |
zulfo skrev:
Jan T skrev:
Ja så har Stofa gjort det igen, leveret et produkt der ikke er færdigt, det minder uvilkårligt meget om da de startede Stofanet!!!! Det kørte også ad H til de første mange måneder.
Man må da ikke håbe at de opkræver en penge for alle de programmer man ikke kan se, det er sku rigtigt ireterrende Har prøvet alt med den skide boks men den lever sit eget liv 
Alle må stå sammen og levere skidtet tilbage til dem så må de vente med at smide det på markedet til det virker  |
Nu er der nogle ting man bare ikke kan teste med et udvalg af testkunder og i "lab" - og det er selvfølgelig både ærgelig og irriterende at der er nogle ting der ikke virker.
Men på den anden side, kunne du så ikke lige for en kort stund glemme din vrede, og så uddybe hvad det er for problemewr du oplever, og ikke mindst hvor i verden du bor?
Hvad er det for en masse programmer du ikke kan se?
|
Det svinger noget alt efter hvad boksen syntes, men især Discovery-national Geographic-Discovery HD- samt alle andre i perioder går de helt i UDU 
Glemme min vrede, jeg er sku ikke vred men SKUFFET, når man køber nyt TV går man da ud fra at det virker, eller hvilket som helst andet!!!
Så burde Stofa sige det når man bestiller den at det ikke kører optimalt, næhhhhhhh det virker fint 
Bor i Aalborg men det er åbenbart ikke kun her der er problemer!!
|
 |
cccd
Guld medlem
Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Point: 732
|
Sendt: 12-December-2007 kl. 11:49 |
Det er altid farligt at hoppe med på vognen når det er nyt ! Om det så er en ny model af fx. lcd, så kan der være problemer, så er det, der kommer opdateringer, samt der er nogen der må have det til service
|
 |
MikeOne
Guld medlem
|
Sendt: 12-December-2007 kl. 12:04 |
Naturligvis er det farligt med nye ting - det er måske også derfor prisen er "billig" - selvom 995 kr for noget som skaber irritation, stadigvæk er mange penge.
Jeg har boet i Tyskland i næsten 10 år (fra 1989 til 1999), hvor jeg havde Premiere digital, med den gamle D-Box. Jeg købte den i 1996 og havde den indtil jeg flyttede. Selv for 10 år siden - Vi havde aldrig problemer med kvaliteten. Der var ingen Out of Sync, eller Pixelleringer (i hvert fald meget sjældent). Og det er 10 år siden. Naturligvis er der sket meget siden da, mht. HD kanaler, software, Interaktiv etc. Men man skulle tro at man også lærer af samme fejl og vi forbruger kunne forvente at tingene er gennemtestet 98% før de kommer på markedet.
Men jeg tror på Stofa, og at de nok skal løse problemerne, men derfor er det stadigvæk en irritation for os kunder at opleve.
Håber bare at deres "Fri valgfrihed" af temapakker bliver gode!, så vi ikke også bliver rippet økonomisk når den tid kommer.
Redigeret af MikeOne - 12-December-2007 kl. 12:06
|
|
 |
jdjespersen
Bruger
Oprettet: 25-December-2006
Point: 59
|
Sendt: 12-December-2007 kl. 12:35 |
zulfo skrev:
MikeOne skrev:
|
Jeg har selv lidt fri i disse dage - så jeg er ikke 100% up to date med hvad der sker Men jeg skal gerne undersøge sagerne... |
Jeg talte med Support i går, da min boks var gået kold. Fætteren fra support sagde at Stofa forventede en opdatering fra Motorola i denne uge (ny firmware, går jeg ud fra?) De første par dage funkede min Zaptor perfekt (minus EPG'en), men nu oplever jeg også sync problemer (Hjørring). Jeg synes det er fint at Zulfo (Hej Lars, Jeppe her - mig nede fra Gersdorffsgade sidst i 90'erne  ) (sorry, offtopic) ......fint at Zulfo deltager herinde på Recordere.dk, men jeg synes sgu helt ærligt ikke at Stofa kan være andet bekendt end at have et ordentligt og ikke mindst officielt support-forum af en eller anden slags. Taget i betragtning at Zaptor pt. er alt andet end stabilt. Måske bare en "driftstatus" side, hvor man dels ku' se, hvilke fejl, Stofa er bekendte med (så man ikke ringer til dem unødigt), samt status/forventet rettelse af fejlene. ....eller noget i den stil. Jeppe
|
 |
MikeOne
Guld medlem
|
Sendt: 12-December-2007 kl. 12:55 |
jdjespersen skrev:
zulfo skrev:
MikeOne skrev:
|
Jeg har selv lidt fri i disse dage - så jeg er ikke 100% up to date med hvad der sker Men jeg skal gerne undersøge sagerne...
|
Jeg talte med Support i går, da min boks var gået kold. Fætteren fra support sagde at Stofa forventede en opdatering fra Motorola i denne uge (ny firmware, går jeg ud fra?)
De første par dage funkede min Zaptor perfekt (minus EPG'en), men nu oplever jeg også sync problemer (Hjørring).
Jeg synes det er fint at Zulfo (Hej Lars, Jeppe her - mig nede fra Gersdorffsgade sidst i 90'erne ) (sorry, offtopic) ......fint at Zulfo deltager herinde på Recordere.dk, men jeg synes sgu helt ærligt ikke at Stofa kan være andet bekendt end at have et ordentligt og ikke mindst officielt support-forum af en eller anden slags. Taget i betragtning at Zaptor pt. er alt andet end stabilt.
Måske bare en "driftstatus" side, hvor man dels ku' se, hvilke fejl, Stofa er bekendte med (så man ikke ringer til dem unødigt), samt status/forventet rettelse af fejlene. ....eller noget i den stil.
Jeppe
|
Helt enig Jeppe
|
|
 |