recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa Zaptor Boks - Feedback og indtryk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStofa Zaptor Boks - Feedback og indtryk

Besvar Besvar Side  <12345 130>
Forfatter
Besked
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2007 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af kingeling kingeling skrev:

Personligt synes jeg det ville være irriterende med en besked hvergang de har lavet en opdatering. Så vidt jeg ved bliver der kørt opdatering om natten mellem 4 og 5. Så er det jo bare at slukke og tænde for den. Tager ikke mange sekunder og så kan man se hvad der er sket af forandringer ved at "surfe" i menu'erne

Det er også jeg har hørt - jeg har hørt det nye update i nat netop åbnede for bedre automatisk opdatering og flere små fixes - og shoppen er også kommet med. Jeg kan se at GUI versionen er 1.1 på de nye. Generelt skal man nok lige her i starten nok vænner sig til opdateringer.

Mine Stofa venner siger at de opdateringer der kom ud i nat desværre ikke automatisk kunne opdatere - så hvis man ikke har GUI version 1.1 skal man nok prøve at tage strømmen - man kan også se om man mangler Tv-pakker i menuen.

Heller opdateringer/fejlretninger end bare et defekt produkt

Til top
JonasPed Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-December-2007
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2007 kl. 22:41
Jeg har netop hentet min zaptor i dag og leget lidt med den her til aften. Det burde være nyeste software jeg har, da den først er blevet sat til her til aften. Indtil videre kan jeg godt lide produktet. Jeg har dog opserveret følgende.

- Den store EPG virker ikke.
- Vælger jeg TTV, så er listen over mulige kanaler ikke sorteret i samme rækkefølge som den favorit liste jeg står på. Dette kunne være en rar feature.

Jeg synes der var en ting til, men det har jeg glemt. Det kan være min elendige hjerne kommer på det senere.
Til top
hoejmose Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 00:41
Har modtaget Zaptor i dag, som jeg overordnet set har fået et godt indtryk af. Havde i forvejen Samsung modtageren, så jeg var vandt til det digitale signal, men valgte at købe Zaptor i håb om at de ekstra feauteres, snart kommer op at køre. Billedet ligner kvalitetsmæssigt hinanden på de to bokse, dog ser det ud til at samsung-boksen har en kraftigere og lidt mere rødlig kontrast. Jeg har aldrig haft det store problem med pixellering, og har også blot kunne konstastere en mindre pixelleringsfejl på Zaptor efter flere timers brug.

Det er tydeligt, at det er et produkt som er langt fra færdigudviklet, men det er interessant med de muligheder som sammenkoblingen af DVB-C og IP byder på. Som jeg har kunne forstå, bruges IP-linjen blot til kryptering af DVB signalet, opdatering af software osv. - det er altså ikke umiddelbart meningen at linjen skal  bruges til tv-signalet, og den er som bærelinje også meget beskeden i download og upload hastiged. Det er dog lækkert at alle kanaler nu har epg-info, frem for blot de få som udsender via DVB-C signalet. Dette får selvfølgelig først sin fulde ret når tv-guiden kommer op at køre, som i hvertfald her i Aalborg, ikke virker pt.

Udover at kunne tilslutte mig størstedelen af de mangler som er fremsat - specielt tiden på kanalskift, som er et absolut must, at Stofa får gjort noget ved, er der et par ting, som jeg godt kunne ønske mig Stofa kunne implementere i en fremtidig softwareopdatering.
Det er smart at kunne læse tekst-tv fra en anden kanal, men det må være muligt at lave flere visninger end blot tekst-tv på hele skærmen, og så det sædvanlige mix mellem tekst-tv og tv. En opdeling af skærmen eller lignende kunne være en ide.
Savner desuden en "previous channel" knap på fjernbetjeningen. Så vidt jeg kan konstatere er "delete" knappen ikke i brug ved almindelig tv-visning, så den kunne evt. tildeles denne funktion.
Ville være rart, hvis man ikke kom direkte ind i menuen når man tænder boksen. Er sq lidt irreterende.

Det er helt klart en smart funktion, at man kan tilkøbe kanaler direkte på Zaptor-boksen, men der er desværre en meget lang bindingsperiode. Når der  nu netop er åbnet op for, at man som forbruger vil kunne købe en tv-pakke som et produkt hjemme i stuen, ville det være rart, hvis bindingsperioden ikke var så lang. Det er lige nu nærmest en større beslutning om man vil ofre et par tusind kr og binde sig i op mod et år, men kunne man fx købe blot en måned, tror jeg helt klart flere vil benytte sig af muligheden. Jeg selvfølgelig godt klar over, at det i høj grad er kanaludbyderne som bestemmer dette, og at de selvfølgelig har lavet adskillige økonomiske kalkuler på hvordan de får højest profit, men jeg håber da at nu hvor det teknisk vil være forholdsvis uproblematisk, vil kunne lade sig gøre at forkorte bindingsperioderne.

Til sidst skal det lige siges, at da jeg som sagt i forvejen havde Samsung boksen, vil jeg indtil videre vælge at bruge den, i høj grad pga. det langsomme kanalskift på Zaptor. Dog ser jeg stadigt med positive øjne på Zaptor, men den får først sin fulde ret, når softwaren kommer til at fungere bedre, og alle feauteres kommer i gang.

Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Point: 1390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 05:18
Jeg har bestilt Zaptor, som bliver leveret og indstaleret på fredag. Jeg har i forvejen Samsung boxen.

Skal jeg gøre noget for at annullere mit kort i Samsung boxen for at undgå en dobbelt regning, eller går det automatisk?

Martin. Kolding, 9287318
Til top
Helskov Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juni-2005
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 08:38

Denne bærelinie. Skal den være leveret af stofa?

Er ikke interreseret i deres hamrende dyre internet forbindelse.

Hvad kan Zaptor boksen som Samsung boksen ikke kan?

-----------------------------
Best Regards
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Helskov Helskov skrev:

Denne bærelinie. Skal den være leveret af stofa?

Er ikke interreseret i deres hamrende dyre internet forbindelse.

Hvad kan Zaptor boksen som Samsung boksen ikke kan?

Øhhh "bærelinien" er gratis... Du kan hvis også lige pt. gratis få en internetforbindelse, dog er den 256/64, men den er gratis Anyway du betaler ikke for bærelinien.

Zaptor boksen har en klart bedre menu etc. - der er fuld programguide. Der er mulighed for at ændre og købe pakker direkte på boksen - der kommer også en lang række nye muligheder siger de. Men pt. er der nok ikke den VILDT store forskel på de to.

Off-topic: Hvordan er det lige at StofaNet er vildt dyrt - i forhold til fullrate er da billigere på en lang række priser - jeg hører så tit men jeg kender også en del hos Stofa og det passer bare ikke ret tit - f.eks.

Fullrate 2mbit: 249 kr./md. StofaNet 2mbit: 239 kr./md.

Back to topic

Redigeret af Mike S. - 05-December-2007 kl. 10:08
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af hoejmose hoejmose skrev:

Savner desuden en "previous channel" knap på fjernbetjeningen. Så vidt jeg kan konstatere er "delete" knappen ikke i brug ved almindelig tv-visning, så den kunne evt. tildeles denne funktion.

Det er hvis "back" knappen der har denne funktion ;)
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 10:54

. Dette får selvfølgelig først sin fulde ret når tv-guiden kommer op at køre, som i hvertfald her i Aalborg, ikke virker pt.

Husk at skrive jeres kundenummer hvis i har problemer så kan vores venner i Stofa måske løse fejlene eller ring direkte til deres support.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Det er hvis "back" knappen der har denne funktion ;)

Det er det sq da også......

QUOTE=detlef]
Skal jeg gøre noget for at annullere mit kort i Samsung boxen for at undgå en dobbelt regning, eller går det automatisk?
[/QUOTE]

Er rimelig sikker på at du skal opsige abonnementet på din Samsung. Du får et helt nyt kort til Zaptor.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

. Dette får selvfølgelig først sin fulde ret når tv-guiden kommer op at køre, som i hvertfald her i Aalborg, ikke virker pt.

Husk at skrive jeres kundenummer hvis i har problemer så kan vores venner i Stofa måske løse fejlene eller ring direkte til deres support.

Troede det var fordi Stofa ikke havde fået det op at køre endnu. Altså ikke bare et problem hos mig....
Kundenummer: 9317368
Til top
airfrede Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 11:26

Jeg hopper også med på vognen om at TV-guiden ikke kører i Aalborg

Kundenummer: 9316398

Til top
Norre Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Juli-2007
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 11:32
Jeg har haft Zaptoren i en lille uge nu og er egentligt godt tilfreds med den. Kanalerne står flot og efter den seneste opdatering, synes jeg der er knap så mange pixel og sync fejl. Samtidig kan det lige nævnes at min EPG køre upåklageligt, bor i Aalborg :)

Dog er der nogle små negative punkter: The Voice vil bare ikke komme frem, alle andre kanaler køre okay, dog med langt kanalskift mellem nogle kanaler. Sync fejl fremkommer med jævne mellemrum, hvilket nok er det mest irriterende ved boksen (dette rettes let, tryk 2*delete og tryk ok på  mpeg2 lydsporet, så er den i sync igen).

Men alt i alt, er jeg ret tilfreds med det produkt stofa har sparket på gaden, med øje for, at det stadig er i "test" fasen. Glæder mig til, at se når det kommer fuldt op og køre :)

(Har ikke lige pt. mit kundenummer, så kan ikke lige smide det ind)
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 130>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu