recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa Zaptor Boks - Feedback og indtryk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStofa Zaptor Boks - Feedback og indtryk

Besvar Besvar Side  <1 5657585960 130>
Forfatter
Besked
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2008 kl. 11:41

hej

det med den nye software ved man jo ikke om den løser alle problemer,den første gjorde jo ikke,så lidt skriveri i pressen vil nok hjælpe motorola og stofa til at arbejde endnu hurtigere.Fik mail igår fra formanden for antv ålborg Ole Davidsen,han  skrev han aldrig havde problemer,det lyder jo lidt mystisk ,da vi jo er nogle stykker der skriver her og vi alle har større eller mindre problemer ??????????.Men ska så også sige i går søndag kørte den næsten uden pixelering ,men stadig lang lang  ventid mellem skift mellem andre end dr1 og 2.

hilsen agger

Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2008 kl. 12:04
Agger - man kan måske så se det sådan her - os "recordere.dk" nørder er måske endnu mere kritiske end den alm. forbruger som måske bare ser tv 1-2 timer hver aften.
Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-November-2005
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2008 kl. 12:22

Jeg ved ikke om jeg er mere kritisk fordi jeg er en recordere nørd. Men vi kan ikke se en hel aften tv uden at skulle genstarte enten modem eller zaptor boksen. Eller Zappetiden er dræbende lang (op til 25 sek). Sorte kanaler, EPG der fryser.

Det er efter min mening nogle basale ting som bør virke. De nørdede ting som alle ekstras mht. trailers, filmleje etc. Ok - Det er nyt og skal først i gang og testes. Men de andre ting SKAL virke for alle, og ikke kun formanden Ole Davidsen. (Dejligt for ham).

Jeg kender 3-4 stk. som også har købt Zaptoren, og som ikke følger med herinde. De har alle samme også problemer. Faktisk kender jeg ikke nogen som bare siger WOW. Jeg havde en lille wow oplevelse efter opdateringen den 14/12, men som sagt, så er det gået ned af bakke siden da. (af en eller anden grund).

Kunde nr. 9316020 - Helsingør

OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.
Til top
Kostas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-December-2007
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2008 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af MikeOne MikeOne skrev:

Jeg ved ikke om jeg er mere kritisk fordi jeg er en recordere nørd. Men vi kan ikke se en hel aften tv uden at skulle genstarte enten modem eller zaptor boksen. Eller Zappetiden er dræbende lang (op til 25 sek). Sorte kanaler, EPG der fryser.

Det er efter min mening nogle basale ting som bør virke. De nørdede ting som alle ekstras mht. trailers, filmleje etc. Ok - Det er nyt og skal først i gang og testes. Men de andre ting SKAL virke for alle, og ikke kun formanden Ole Davidsen. (Dejligt for ham).

Jeg er helt enig. Hvis man ikke kan bruge den til de basale ting man har købt den til. Så er der jo noget helt galt. Håber også snart de vågner og får skidtet til at virke.

Min seneste wow oplavelse var da jeg satte min gamle Samsung dekoder til igen søndag morgen. Det har kørt upåklageligt siden.

Satte endda hdd optageren til at optage "The Man" i går. Kiggede lige i morges. Den har optaget hele filmen uden genstart eller fastfrysninger.

OK den har ikke shop (virker alligevel ikke i Bredballe) eller tv-guide. Men de 2 ting kan jeg godt leve uden pt.

Sjovt nok har jeg flere kanaler på Samsung'en end på Zaptoren. Bla tv2 sport hd.

Sanyo Z5 | Samsung LE40-M87 | Sony RDR-HX710 | Zaptor | Sony PS2 | Harman Kardon DRP1005 | Front: 2x Minipod | Center: Cinepod | Bag: 2x Micropod SE | Sub: B&W PV1
Til top
Joakim Ø Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-April-2006
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2008 kl. 13:52

Hej alle på recordere.dk

Så er jeg også hoppet med på zaptor vognen, dels pga tilbuddet hvor man giver 995 for boksen, men til gengæld sparer 90 om måneden i 11 mdr på internettet (jeg havde 4 Mbit til 289 om md.), ialt 990, så jeg ender ud med kun at give 5 kr... - dels pga at mit pana th37pv71 (den tyske model u. digi tuner) fra marts er gået i stykker; lyden skratter helt uudholdeligt på det analoge signal, så jeg regner med at det er den analoge tuner den er gal med, og da digital tv jo bliver fremtiden orker jeg ikke at få det fragtet til sønderjylland for at få repareret hvis det alligevel snart er slut med at se analogt tv.

Mine erfaringer med zaptor er rigtig gode her på 4. dagen, jeg har ingen problemer med pixeleringer, den skifter kanaler ret hurtigt, og virker i det hele taget ret godt. Den første opstart uden net forbindelse gik fint, men den ville ikke gå igang uden net, så på med nettet, start igen, denne gang frøs den ved 2 grønne prikker, heldigvis havde jeg læst tråden her, så af med strømmen og på igen, så kom den igang og har siden kørt.

Den har én gang sagt at den ikke kunne finde kortet, og skrev et tlf. nr. man skulle ringe på hvis det fortsatte, da jeg ringede var der en tlf svarer der sagde man skulle tage kortet ud og putte det i igen, hvilket virkede , én gang har jeg fået sort skærm som blev løst ved at tage kortet ud og ind, og en gang var der sort skærm hvor den genstartede sig selv.

Så helt smertefrit er det ikke, men for mig virker den det meste af tiden, og billedet er rigtig godt. - Specielt Astra HD prøvekanalen står helt fantastisk, det bliver forrygende når alle kanalerne engang bliver i HD!

Jeg kan forøvrigt godt optage, jeg har forbundet HD recorderen (Thomson) via scart (Zaptor har kun én hdmi udgang, og Thomson har ikke hdmi indgang), billedet er dog klart bedre end det analoge antenne signal. Engang i fremtiden kommer der jo nok kombinerede kabel tuner, hd recorder og dvd brænder bokse.

Må dog sige at hvis ikke mit tv var i stykker var gevinsten til at overse, da mit analoge signal var ret godt. Men når alle funktionerne kommer op at køre, og der kommer HD på alle kanaler bliver Zaptor (eller hvad det hedder til den tid) et must.

Så klø på Stofa, det her bliver fremtiden!

MVH Joakim, en ret tilfreds Århus (Stautrup) ianer.

PS Et forslag til softwaren: Når man kigger på tv-guiden ville det være perfekt hvis man ved at trykke på "info" knappen kunne læse den FULDE info om det program man kigger på. Info kunne i det hele taget være lidt grundigere, så der ud over omtale af handling også står skuespillere og instruktør nævnt, ligesom i avisen og på nettet.

Til top
ztuphar Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Januar-2008
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2008 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af airfrede airfrede skrev:

Inden der går fuldstændig sensationsjournalistisk i den her så tror jeg at helt sikkert at Stofa svarer på alle kritik spørgsmålene på samme måde: At det vil blive rettet med den nye software opdatering i midten af januar.

Jeg behøver ikke at lave sensationsjournalistik - det er ikke EB, men jeg synes, det er relevant at oplyse, at der kan være problemer - for det har ikke stået i dagspressen, mig bekendt. Og da vi var til demonstration hos Stofa, var det en ren succeshistorie, vi fik fortalt. Derfor er det værd at følge op på, hvis der er flere, der har problemer.

De første har henvendt sig pr. mail til hamborg@horsens-folkeblad.dk. Jeg håber at høre fra flere, så Stofa kan løse eventuelle problemer hurtigt - forudsat det ikke kun er enkeltstående tilfælde, hvor det kniber i Horsens.

Mvh.

Kristoffer Hamborg
Journalist, Horsens Folkeblad
hamborg@horsens-folkeblad.dk
Til top
airfrede Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2008 kl. 15:10

Oprindeligt skrevet af ztuphar ztuphar skrev:

Oprindeligt skrevet af airfrede airfrede skrev:

Inden der går fuldstændig sensationsjournalistisk i den her så tror jeg at helt sikkert at Stofa svarer på alle kritik spørgsmålene på samme måde: At det vil blive rettet med den nye software opdatering i midten af januar.

Jeg behøver ikke at lave sensationsjournalistik - det er ikke EB, men jeg synes, det er relevant at oplyse, at der kan være problemer - for det har ikke stået i dagspressen, mig bekendt. Og da vi var til demonstration hos Stofa, var det en ren succeshistorie, vi fik fortalt. Derfor er det værd at følge op på, hvis der er flere, der har problemer.

De første har henvendt sig pr. mail til hamborg@horsens-folkeblad.dk. Jeg håber at høre fra flere, så Stofa kan løse eventuelle problemer hurtigt - forudsat det ikke kun er enkeltstående tilfælde, hvor det kniber i Horsens.

Mvh.

Kristoffer Hamborg
Journalist, Horsens Folkeblad
hamborg@horsens-folkeblad.dk

Jeg mente bare at konfrotere du stofa med zaptor problemerne så ville de svare at alle problemerne ville blive fikset med den nye software opdatering.

Til top
Leth Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-December-2007
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2008 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Melfar Melfar skrev:

(Hvordan finder man forøvrigt sit kunde nr. - jeg har kun et zaptornummer?)

Hvis du går ind i zaptor menuen og vælger punktet "teknik" - kan du se alle de informationer du har brug for :)
Til top
kasperaarhus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2008 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af Joakim Ø Joakim Ø skrev:

Hej alle på recordere.dk

Så er jeg også hoppet med på zaptor vognen, dels pga tilbuddet hvor man giver 995 for boksen, men til gengæld sparer 90 om måneden i 11 mdr på internettet (jeg havde 4 Mbit til 289 om md.), ialt 990, så jeg ender ud med kun at give 5 kr... -

Hey Joakim,

Jeg har lige bestilt Zaptor også og har også deres 289 kr.'s 4MBIT - hvor ser du at det gir 90 kr. rabat på internetadgangen at bestille Zaptor? Har du et link ?

VH

Kasper

Til top
GebissetDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2007
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2008 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af GebissetDK GebissetDK skrev:

- snip: pixeleringer, krypteringsfejl, lydudfald, genstart -

I går søndag kørte Zaptoren næsten perfekt, men her i dag er den gal igen med pixeleringer på alle kanaler og lydudfald. Det begynder at minde meget om Stofanet i dets opstart - men jeg håber da at den kommende opdatering af Zaptor løser problemerne...

Aalborg, kundenummer 9315825
Til top
JH4200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Februar-2007
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2008 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af kasperaarhus kasperaarhus skrev:

Oprindeligt skrevet af Joakim Ø Joakim Ø skrev:

Hej alle på recordere.dk

Så er jeg også hoppet med på zaptor vognen, dels pga tilbuddet hvor man giver 995 for boksen, men til gengæld sparer 90 om måneden i 11 mdr på internettet (jeg havde 4 Mbit til 289 om md.), ialt 990, så jeg ender ud med kun at give 5 kr... -

Hey Joakim,

Jeg har lige bestilt Zaptor også og har også deres 289 kr.'s 4MBIT - hvor ser du at det gir 90 kr. rabat på internetadgangen at bestille Zaptor? Har du et link ?

VH

Kasper

Hej Kasper,

Jeg fik også stofa til at sætte mit internet ned fra 350 (4mb) til 199 i hele 2008. Jeg ringede bare til StofaNet og fik dem til at ændre opkoblingen ifm. med køb af zaptoren.

Jeg endte med (udover boksen til 995) at skulle betale i alt 178 i 2008 for den store pakke (4200 slagelse) samt canal+ total 

Til top
phj626 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-December-2007
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2008 kl. 20:23
Kommer Zaptor nogensinde til at virke ordentligt?

Baseret på min erfaring den sidste lille måneds tid må jeg ærlig talt tilstå at jeg tvivler. Kan ikke huske hvornår jeg sidst har haft et produkt der laver så mange forskellige fejl og i øvrigt "virker" så dårligt.

Konstante billedudfald og pixeleringer der gør det helt umuligt at se en hel udsendelse. Jævnligt "sort skærm" som kræver langsommelig genstart af boksen. Fastfrysning af billed som kræver kanalskift.

Og hele dagen i dag får jeg så blot beskeden "gui.zaptor.dk could not be found. Confirm" uden at kunne komme videre. Zaptor min bare r..

Analoge signaler ser ringe ud på en fladskærm, men i det mindste er de stabile. Det kan man bestemt ikke sige om de digitale signaler fra Zaptor, som på alle måder lever op til mine erfaringer med Stofa (de er ringe skulle jeg hilse at sige :( ).

Og ja, jeg har seneste opdateringer (de løste trods alt "out of sync"-problemer på op til flere minutter!), og nej, jeg har sgu ikke tålmodighed til at vente flere uger på at Stofa får fingeren ud af r.... og får løst deres problemer. Hvorfor løser man dem ikke her og nu?

5047758 - Århus C
Til top

Besvar Besvar Side  <1 5657585960 130>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu