recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofanet, Sony og digitale kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStofanet, Sony og digitale kanaler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Maestro Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Emne: Stofanet, Sony og digitale kanaler
    Sendt: 25-Februar-2010 kl. 14:53
Hej Alle,

Det er nu ved at være et par år siden, jeg har slået min vej forbi - men nu håber jeg at kunne drage nytte af jeres hjælp og ekspertise.

Jeg har for nyligt købt en Sony V5500, som jeg er ganske godt tilfreds med.

Til min store glæde ser jeg at Stofa har åbnet op for alle digitale kanaler, i min lokale antenneforening (Har i sin tid eget zaptorboksen, som jeg valgte at smide i havnen).

Jeg har scannet, og finder alle digitale kanaler, men til min ærgelse virker kun de normale gratiskanaler. Jeg har fået bekræftet af stofa at jeg burde have adgang til alle kanaler, da det digitale signal skulle være et spejl af alle vores analoge kanaler.

Kanaler som TV3, 3+, Zulu, Kanal5 mv. står bare som sorte kanaler, jeg kan dog nogengange høre lyden, men har altid EPG tilgængelig.

Når jeg kigger i min digitale indstillinger, står alle som jeg har fået oplyst af stofa, pånær QAM værdien - som jeg åbenbart ikke kan ændre - denne står til 256, hvor den ifølge Stofa burde stå på 64.

Nu har jeg surfet en del, og læst om en del problemer med Stofa og Sony - men jeg vil gerne høre om der er nogle der konkret har noget erfaring, og muligvis en løsning.

Håber på jeres hjælp. Clap
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Point: 461
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 17:43
Du skal være opmærksom på, at en del af kanalerne ligger 2 gange i nettet. Den ene er kodet(Sort skærm) og den anden er ikke kodet
Til top
Maestro Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2008
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 19:42
Hej Cruzz,

Du har jo fuldstændig ret - de første 30 kanaler lå som kodet, og jeg har nu fundet de rigtige åbne kanaler.

Super fedt.

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 20:27
Tænk, hvis man kunne bede sit TV om at frasortere alle kodede kanaler, når man lavede en kanalsøgning...
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Tænk, hvis man kunne bede sit TV om at frasortere alle kodede kanaler, når man lavede en kanalsøgning...

Det kan nogle fjernsyn - når du laver en søgning kan du søge efter free-2-air/gratis kanaler.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

De nye Sony tv, f.eks. V5500 og W5500, kan søge efter "gratis tjenester" i stedet for "alle tjenester". Det virker fint.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 21:38
Vores W4000 har også en søgeindstilling, der hedder et eller andet i retning "gratis tjenester", men jeg ved ikke, hvad den gør. Den fjerner i hvert fald ikke det hav af krypterede kanaler, man skal arbejde sig igennem, før man når frem til de ukrypterede. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu