Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
|
Sendt: 19-Marts-2009 kl. 23:23 |
Så tror jeg måske nok du skal give dig selv tid til at læse hele tråden
EFTER KAMPEN selvfølgelig
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 19-Marts-2009 kl. 23:27 |
Skyum skrev:
EFTER KAMPEN selvfølgelig |
Ikke forstået?? (jeg har læst hele tråden, selvom det meste er enten forkerte fortolkninger af købeloven eller grundløse spekulationer/påstande om at køberen selv har beskadiget TVet).
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
Skyum
Guld medlem
|
Sendt: 19-Marts-2009 kl. 23:33 |
JesperLund skrev:
Skyum skrev:
EFTER KAMPEN selvfølgelig
|
Ikke forstået??
(jeg har læst hele tråden, selvom det meste er enten forkerte fortolkninger af købeloven eller grundløse spekulationer/påstande om at køberen selv har beskadiget TVet).
|
Den fortolkning JEG har læst fra købers side viser da (efter min mening) stor forsømmelse af omhu i forhold til bevisbyrde.
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
JesperLund
Guld medlem
|
Sendt: 19-Marts-2009 kl. 23:41 |
Skyum skrev:
Den fortolkning JEG har læst fra købers side viser da (efter min mening) stor forsømmelse af omhu i forhold til bevisbyrde. |
Jeg kan ikke læse andet ud af det oprindelige indlæg end at køber har ladet kassen stå i stuen i 16 dage. Det er ikke på nogen måde udtryk for forsømmelse. Jeg kan heller ikke se at det skulle påvirke bevisbyrden. Det eneste objektivt konstaterbare er at TDC butikken afviser reklamationen med henvisning til en selvopfundet regel om 14 dage som er i strid med købeloven, altså en ulovlig praksis.
Redigeret af JesperLund - 19-Marts-2009 kl. 23:46
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
Skyum
Guld medlem
|
Sendt: 20-Marts-2009 kl. 00:19 |
JesperLund skrev:
Skyum skrev:
Den fortolkning JEG har læst fra købers side viser da (efter min mening) stor forsømmelse af omhu i forhold til bevisbyrde. |
Jeg kan ikke læse andet ud af det oprindelige indlæg end at køber har ladet kassen stå i stuen i 16 dage. Det er ikke på nogen måde udtryk for forsømmelse.
Jeg kan heller ikke se at det skulle påvirke bevisbyrden.
Det eneste objektivt konstaterbare er at TDC butikken afviser reklamationen med henvisning til en selvopfundet regel om 14 dage som er i strid med købeloven, altså en ulovlig praksis.
|
Det er ok med mig
|
|
|
JesperLund
Guld medlem
|
Sendt: 20-Marts-2009 kl. 00:20 |
|
|
|
Skyum
Guld medlem
|
Sendt: 20-Marts-2009 kl. 00:22 |
|
|
|
JesperLund
Guld medlem
|
Sendt: 20-Marts-2009 kl. 00:34 |
Skyum skrev:
Jeg mener stadig ikke du har ret, og jeg er helt sikker på at forbrugerrådet ikke tager sagen. Jeg tror såmend ikke engang Ekstra Bladet gør. |
Ekstrabladet tør jeg ikke udtale mig om, men jeg er sikker på at Forbruger klagenævnet under Forbruger styrelsen (som er noget ganske andet end Forbruger rådet) behandler de klagesager som de modtager..
|
|
|
Skyum
Guld medlem
|
Sendt: 20-Marts-2009 kl. 00:37 |
JesperLund skrev:
Skyum skrev:
Jeg mener stadig ikke du har ret, og jeg er helt sikker på at forbrugerrådet ikke tager sagen. Jeg tror såmend ikke engang Ekstra Bladet gør. |
Ekstrabladet tør jeg ikke udtale mig om, men jeg er sikker på at Forbrugerklagenævnet under Forbrugerstyrelsen (som er noget ganske andet end Forbrugerrådet) behandler de klagesager som de modtager..
|
Ja det gør de uden tvivl,men det er ikke ensbetydende med medhold
|
|
|
kim olsen
Guld medlem
Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
|
Sendt: 20-Marts-2009 kl. 00:41 |
inden folk påberåber sig købeloven, er i så ikke venlige rent faktisk at læse den?'
2 års reklamationsfrist. § 83
6 måneders garanti. (sideløbende) faktisk en formodningsregel, og ikke garanti, § 77a stik. 3
|
Crown - there is no substitute.
|
|
JesperLund
Guld medlem
|
Sendt: 20-Marts-2009 kl. 00:43 |
Skyum skrev:
Ja det gør de uden tvivl,men det er ikke ensbetydende med medhold |
TDC butikken kan i hvert fald ikke få medhold begrundet i en intern regel som er i strid med købeloven.
|
|
|
JesperLund
Guld medlem
|
Sendt: 20-Marts-2009 kl. 00:44 |
kim olsen skrev:
inden folk påberåber sig købeloven, er i så ikke venlige rent faktisk at læse den?'
2 års reklamationsfrist. § 83
6 måneders garanti. (sideløbende) faktisk en formodningsregel, og ikke garanti, § 77a stik. 3 |
Og? Hvem har talt om garanti her? TDC afviser reklamationen med den begrundelse at den ikke er rettidig, hvilket er i strid med §81.
|
|
|