recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streame spotify fra tablet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streame spotify fra tablet

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
aragorn09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-December-2009
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aragorn09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streame spotify fra tablet
    Sendt: 08-Maj-2012 kl. 19:47
Godaften..

Jeg elsker at bruge Spotify på min tablet, men det er ikke de bedste højtalere, der sidder i sådan en Galaxy Tab. Wink

Kan jeg streame lyden - helst uden kabler - til min receiver?

Jeg vil gerne styre Spotify på tabletten, som jeg gør nu, men lyden skal ud af min receiver.

Jeg har også en WD TV Live, hvis man kan gøre det med noget DLNA..?

Jeg har søgt på Google og andre forums, men det nærmeste jeg er kommet er en bluetooth løsning, som ikke virker til at være optimal..

Derfor vender jeg mig nu mod jer. Big smile

Alt modtages med kyshånd.. Clap
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 23:22
Sonos som sælges i Hifiklubben kan være en løsning .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 06:58
Ja jeg har selv lige købt en ipad 2 og en sonos connect, kan godt være en lidt dyr løsning, men det er så sindsyg fedt, fortryder det slet ikke. PS sonos app er meget bedre til ipad end til android tablet, men de fungerer self begge 2. ipad appen er bare MEGET mere overskuelig og nem
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 08:01
Vælg Spotify Premium abbonnement. Her kan man i alt fald fra Iphone streame til Airplay højttalere direkte fra Spotify. Smid evt. en airport express i din reciever og du burde være kørende. Ved dog ikke helt om det virker med en Galaxy, men google dig lidt frem. Alternativ er som ovenfor foreslået sonos.

/Ehlz 
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 08:37
Et andet alternativ der også fungerer rigtigt godt og er noget billigere end Sonos er en squeezebox.

/ask
Til top
aragorn09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-December-2009
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aragorn09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 14:25
Tak for svarene. Smile

Det er bestemt fine løsninger, men det er over mit budget - burde jeg have skrevet.

Jeg havde håbet, der var en app eller lignende, der kunne sende signalet til fx WD TV Live, men det lader ikke til, at det er muligt.

Det bliver sjældent brugt til hverdag, men ofte når vi har gæster, så føler det er overkill med fx Sonos.

Jeg kunne godt tænke mig en trådløs løsning, men indtil videre går jeg nok med den "gammeldags" metode og bruger minijack til phono. Det er ikke den smarteste eller mest lækre løsning, men det må gøre det for nu..

Endnu engang tak for jeres svar.. Big smile
Til top
AlexanderF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Januar-2012
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AlexanderF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 15:16
Jeg bruger sådan en her

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/streaming/F8Z492CW/belkin-bluetooth-reciever

Fungere ganske udemærket :)
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-September-2011
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 15:22
Sådan en Bluetooth løsning som AlexanderF linker til skulle virke fint for dig.

Alternativt kan man tit købe Squeezebox Duet til rimelig penge her eller på DBA, så kan man også lidt mere end Spotify, dog kræver det Premium acc hos Spotify.
Til top
PHN2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PHN2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 15:22
Den blutooth har jeg også, synes ikke den er særlig god. Har parret den til min datters anlæg og telefon, men der er tit udfald på lyden synes jeg.

mvh. Per.
PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.
Til top
AlexanderF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Januar-2012
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AlexanderF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af PHN2 PHN2 skrev:

Den blutooth har jeg også, synes ikke den er særlig god. Har parret den til min datters anlæg og telefon, men der er tit udfald på lyden synes jeg.

mvh. Per.


Jeg har ikke oplevet der har været udfald, men min telefon/ Ipad ligger også samme sted hele tiden når den spiller. Ved ikke om det kan have betydning?
Til top
aragorn09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-December-2009
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aragorn09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 15:49
Det kunne godt være, man skulle prøve BT løsningen. Synes bare jeg har læst rundt om på nettet, at det ikke fungerer optimalt.

Om ikke andet kan man vel bytte den igen..
Til top
Mademan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-December-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mademan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 20:31
Har ligeledes sådan en bluetooth modtager tilsluttet reciveren og en ipad med spotify. Har jeg ipaden i samme rum som modtageren oplever jeg ingen udfald, men bevæger jeg mig ud i køkkenet kommer der udfald en gang i mellem.
Lydkvaliteten er jeg dog ikke helt tilfreds med, men til min pengepung (studerende) fungerer det udmærket pt. Går ligeledes med overvejelser om at spare op til en sonos eller hoppe på airport express løsningen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu