recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streamer du musik?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStreamer du musik?

Besvar Besvar Side  <123>
Afstemningsspørgsmål: Hvordan streamer du musik i dit hjem?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
8 [10.96%]
38 [52.05%]
1 [1.37%]
7 [9.59%]
2 [2.74%]
3 [4.11%]
0 [0.00%]
9 [12.33%]
5 [6.85%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 14:13
Squeezebox Duet + extra modtager, streames fra QNAP TS-209. Jeg er ikke ovenud tilfreds med det setup. Når det kører er det oftest upåklageligt, men der opstår alt for ofte dårlig kontakt mellem mit AP (en Asus NT15 router) og modtagerne/controlleren, også selvom de står klods op af den. Det giver sig udslag i at numre genstarter, at der forekommer pauser og at lyd ikke kan justeres. Jeg har investeret i en WHS (den nye fra HP) og vil se om det kan helbrede det, ellers står jeg forrest i køen til Sonos-butikken!
Til top
JayKay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: Helsingør, Dk
Point: 545
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 15:05
Jeg kører Itunes og har derfor en Apple express i køkkenet med et par pc-højtalere og AppleTv i stuen på første sal. Bruger min Iphone til at styre musikken. Har en NAS til al min musik som står i hjørnet af min stue. Bruger desuden min Macbook til afspiller.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 15:21
Streamer ikke; bruger kun CD'er.

Sådan vil det nok blive ved med at være i lang tid.

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 15:34
Mit setup:

Allrum: Squeezebox Duet Controller+Reciever sammen med et sæt aktivehøjttalere: Audioengine A5. 
Recieveren (lille og flad) ligger gemt bag den ene højttaler.

Køkken: SB Boom, kører ofte synkron med systemet i allrummet medmindre ungerne vil se TV og jeg laver mad Tongue

Stue (1. sal): SB Classic sammen med Sony AV Reciever, betjenes fra Logitech Harmony 785

Børneværelse (1. sal): SB Boom koblet sammen med subwoofer og mikrofon til singback. Pige på 8 år, behøver jeg at sige mere Wink

Alle SB'ere er koblet op via trådløs netværk til en Linksys WRT54G (har også med succes brugt ZyXEL Prestige 660HW-61 fra Cybercity samt Linksys WRP400 fra profiber)

Server: 3 år gammel, Dell Laptop, Intel Core Duo (T2500), Windows XP, musikken ligger hovedsagelig som WMA lossless på den interne harddisk (320 Gb, 7200 RPM). Computeren bruges også til alt muligt andet i løbet ad dagen. Den streamer fint til alle SB'ere uanset om de kører separat eller i sync.

Planer:
SB Radio til køkkenet, så kommer Boom fra køkken op på det andet børneværelse. Vil også gerne have en SB Radio på det ene badeværelse.

EDIT: rettet et par produktnavne.

Redigeret af Letten - 29-December-2009 kl. 15:37
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Februar-2008
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 15:47
Er lidt i tvivl om, hvad jeg skal stemme, når jeg bruger iTunes? Nu blev det "Andet"

Har ca. 38000 sange liggende - mest i Apple Lossless på min QNAP-TS439 Pro som jeg stremer til flere Macbooks - På sigt kommer der nok en Mac Mini til som Mediacenter ved anlægget, men indtil videre sætter jeg en macbook til Recieveren, når jeg vil høre musik og styrer det så over min iPhone.

Det synes jeg fungerer topdollar!
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
Helskov Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juni-2005
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 23:06
Streamer TDC musik fra PC til PCH i stuen. Bruger en Netbook i stuen som remote til PC via remote desktop. Lidt besværligt vil nogle mene.
Billigt mener jeg...
-----------------------------
Best Regards
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 09:06
Efter 58 afgivne stemmer, vil jeg som OP tillade mig at konkludere en smule på afstemningen.

Ikke overrasskende er der ikke mange der har stemt "Streamer ikke, Bruger næsten udelukkende CD'er og den slags". Jeg er sikker på at langt hovedparten af Recordere.dk's brugere reelt ligger dér. Men de kigger selvfølgelig ikke i streamingsektionen af forummet.

Der er 4-5 gange så mange der bruger Squeezebox som Sonos. Det kommer nok ikke som nogen overraskelse, prisen taget i betragtning.

Det er også en god del der streamer med UPNP.

Relativt mange har et pc-baseret setup. Flere af dem der har stemt "Andet" vil jeg kalde pc-baserede setups. Dog med avanceret betjening og/eller central lagring af filerne.

For mig er den største overraskelse at ingen pt har stemt på "iPodDock eller lign". Når man tænker på at man snart ikke kan købe en røremaskine uden at den har iPodDock skulle man tro at der var flere der brugte det. Men det hænger måske igen sammen med hvilke brugere der kigger i streamingsektionen.

Har du endnu ikke lagt et indlæg om dit system, hører vi gerne fra dig. Jeg synes det er vældig interessant læsning. Og at dømme efter antallet af trådvisninger er jeg ikke den eneste LOL

Tak til alle der har stemt ind til videre. Smile
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 09:21
Server : HP Thin Client som kører FreeNAS med SqueezeServer 7.4.1
Squeezebox Duet system bestående af :
Stue : receiver koblet til ældre B&O anlæg (derfor kan der også sendes lyd til køkken og kontor)
Terrasse : faktisk en løs receiver sat sammen med 2 PC speaker. Står på kontoret, men om sommeren kommer den med ud på terrassenCool
Bruger hovedsageligt en iPod Touch 8GB med iPeng til betjening.

Min datter skal vel have en Boom/Touch engang....
Squeezebox Duet blev i sin tid valgt pga. pris - og SONOS blev fravalgt pga. den klodsede controller
Til top
9900Nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-April-2008
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 09:39
Streamer fra en Readynas Duo til PS3 i stuen, forhåbentlig snart til en SB Touch. I soveværelse til en SB Radio.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af Muele Muele skrev:

Jeg er sikker på at langt hovedparten af Recordere.dk's brugere reelt ligger dér. Men de kigger selvfølgelig ikke i streamingsektionen af forummet.

Det er i hvert fald tilfældet for mig. Jeg kigger aldrig her, og kom kun forbi fordi emnet lå på forsiden.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af turbonegro turbonegro skrev:

Squeezebox Duet + extra modtager, streames fra QNAP TS-209. Jeg er ikke ovenud tilfreds med det setup. Når det kører er det oftest upåklageligt, men der opstår alt for ofte dårlig kontakt mellem mit AP (en Asus NT15 router) og modtagerne/controlleren, også selvom de står klods op af den. Det giver sig udslag i at numre genstarter, at der forekommer pauser og at lyd ikke kan justeres. Jeg har investeret i en WHS (den nye fra HP) og vil se om det kan helbrede det, ellers står jeg forrest i køen til Sonos-butikken!

Har du undersøgt din trådløse opsætning - dvs. hvad findes der af trådløse netværk i nabolaget, hvilke kanaler/frekvenser benyttes, hvordan er signalstyrken etc? Har du testet stabiliteten af afspillerne, hvis de er koblet op til routeren med kabel? Hvis problemet ligger i det trådløse netværk, vil det sandsynligvis blive løst, da Sonos jo kommer med sit eget præ-konfigurerede netværk og du dermed slipper for selv at bøvle med det.
Til top
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2005
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Har du undersøgt din trådløse opsætning - dvs. hvad findes der af trådløse netværk i nabolaget, hvilke kanaler/frekvenser benyttes, hvordan er signalstyrken etc? Har du testet stabiliteten af afspillerne, hvis de er koblet op til routeren med kabel? Hvis problemet ligger i det trådløse netværk, vil det sandsynligvis blive løst, da Sonos jo kommer med sit eget præ-konfigurerede netværk og du dermed slipper for selv at bøvle med det.

Der er rigeligt hul igennem på netværket, det er klart QNAP der er underdimensioneret rent cpu-mæssigt til at køre SBS. Nu har jeg flyttet al musik over på den nye WHS, scannet kataloget, hvilket blot tog 2 timer for 255gb musik i modsætning til 15-18 timer på QNAP'en, og er nærmest flyvende rundt mellem katalogerne, har dog ikke prøvet at synce de forskellige afspillere eller spille forskellig musik, men indtil videre er der markant forskel!
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu