recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming af live fodbold i høj kvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming af live fodbold i høj kvalitet

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
kaja69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2007
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaja69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming af live fodbold i høj kvalitet
    Sendt: 21-Februar-2020 kl. 07:26
Jeg har været Yousee kabel kunde i mange år. Man kan sige MEGET om Yousee som firma, men kabel TV (i mit tilfælde over en fiber forbindelse ind i huset) fungerer bare og kvaliteten af live fodbold (mest krævende flow TV antager jeg) står skarpt.

Tvunget af omstændighederne så jeg i går FCK-Celtic på dplay chromecastet til mit TV. Kvaliteten er jo langt fra hvad jeg er vandt til, selv min kone kunne tydelig se det!

Kan man bare ikke modtage live fodbold over en streaming service i ordentlig kvalitet? Eller er dplay dårligere end gennemsnittet? 
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
- 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
- 2.0: Wharfedale Diamond 220
ELAC AM-180 2:0 (active)
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2020 kl. 08:01
Dplay er bare generelt ringe kvalitet. Men jeg har på fornemmelsen, at kvaliteten afhænger af hvor mange der streamer på en gang. Det så i hvertfald ud til at kvaliteten var lidt bedre på en af de nædte kampe de sendte. 
 
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2020 kl. 08:07
Båndbredde på internettet koster - båndbredde i Coax er (til sammenligning) "gratis".

Derfor vil streamning altid være i dårligere kvalitet end kabel (med mindre du finder en kabel-udbyder, der er decideret elendig og en streamning-udbyder, der er exceptionel).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2020 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af kaja69 kaja69 skrev:

Jeg har været Yousee kabel kunde i mange år. Man kan sige MEGET om Yousee som firma, men kabel TV (i mit tilfælde over en fiber forbindelse ind i huset) fungerer bare og kvaliteten af live fodbold (mest krævende flow TV antager jeg) står skarpt.

Tvunget af omstændighederne så jeg i går FCK-Celtic på dplay chromecastet til mit TV. Kvaliteten er jo langt fra hvad jeg er vandt til, selv min kone kunne tydelig se det!

Kan man bare ikke modtage live fodbold over en streaming service i ordentlig kvalitet? Eller er dplay dårligere end gennemsnittet? 

Jeg har prøvet bde DPlay og Eurosport Player. Det dur bare ikke til live fodbold på en stor skærm. Det kan lige gå an på mobil eller tablet. 
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
kaja69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2007
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaja69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2020 kl. 08:16
Tak for input, kedeligt at høre at nu hvor "hele verden streames" og kvalitetsproduktet forringes skal man leve med at dyrt indkøbt spitzen hardware (har lige købt nyt OLED) slet ikke kan bruges til max potentiale. Og ja, jeg ved godt der er andet end live fodbold, herunder streamet film i über kvalitet, men det er emnet her og det er det jeg ser absolut mest af...

Er der nogen af de andre udbydere der i høj kvalitet kan levere den samlede fodbold pakke (viasat+discovery rettigheder)?
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
- 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
- 2.0: Wharfedale Diamond 220
ELAC AM-180 2:0 (active)
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2020 kl. 08:20
Jeg har virkelig været mange udbydere og muligheder igennem de sidste par år og intet slår signal fra yousee, canal digital eller waoo via antenne eller boks.
Jeg sagde mit yousee op her til nytår og købte waoo kun via apple tv. Men kvaliteten er ikke on par og især et konstant hakkende billede har gjort jeg nu har bestilt waoo boksen.

Det eneste streaming jeg finder tilfredsstillende er viaplay fodbold og i virkeligheden nok kun 4k. Igen er jeg mere tilfreds med Viasat uha kanalen via yousee. Det er primært stabilitet. Så ja, nok taber udbyderne mange kunder, men de er trods alt fortsat de mest stabile og jeg hader det:). Ville gerne have alt på apple tv.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2020 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af kaja69 kaja69 skrev:

Tak for input, kedeligt at høre at nu hvor "hele verden streames" og kvalitetsproduktet forringes skal man leve med at dyrt indkøbt spitzen hardware (har lige købt nyt OLED) slet ikke kan bruges til max potentiale. Og ja, jeg ved godt der er andet end live fodbold, herunder streamet film i über kvalitet, men det er emnet her og det er det jeg ser absolut mest af...

Er der nogen af de andre udbydere der i høj kvalitet kan levere den samlede fodbold pakke (viasat+discovery rettigheder)?

OLED er nok heller ikke lige det man bør kigge efter, hvis det kun er til fodbold, men til film så er det helt klart den vej jeg vil kigge.

MHt til stream, så er det bare ikke lige så godt. Heller ikke hvis der streames via yousees egen platform
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2020 kl. 11:31
Viaplay streamer i 4K-opløsning og 50fps. Det kræver dog, at du bruger Apple TV 4K eller Chromecast Ultra (indstillet til 50Hz).
Til top
kaja69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2007
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaja69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2020 kl. 11:43
Tak Rasmus, jeg skal ha mig den nye chromecast. Men hvad med Discory (kanal 6 og 9), er der en kvalitetsløsning her? 
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
- 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
- 2.0: Wharfedale Diamond 220
ELAC AM-180 2:0 (active)
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2020 kl. 13:06
Slumbert_ det er jo noget vrøvl . Fodbold  på OLED er fantastisk , altså via YouSee kabel o.l . Det er derimod (live)streaming der mildt sagt er tvivlsomt . . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
kaja69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2007
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaja69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2020 kl. 13:48
Enig! Men lad os ikke gøre dette til en OLED snak please ;-) Viasat kanalerne har jeg via Yousee i flot kvalitet, men hvordan får jeg så kanal 6 og 9 i ordentlig kvalitet? Jeg ville klart foretrække én udbyder, men det er åbenbart ikke muligt...
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
- 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
- 2.0: Wharfedale Diamond 220
ELAC AM-180 2:0 (active)
Til top
Skyhigh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2016
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyhigh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2020 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Viaplay streamer i 4K-opløsning og 50fps. Det kræver dog, at du bruger Apple TV 4K eller Chromecast Ultra (indstillet til 50Hz).

Ikke desto mindre oplevede jeg samme problem på Viaplay som på Dplay -- hvis det er tale om en populær kamp med høj belastning, så svinger kvaliteten under kampen. Der bliver skaleret ned både på billedefrekvens, bitrate og opløsning.


Redigeret af Skyhigh - 21-Februar-2020 kl. 19:08
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu