|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
Der er tilsyneladende mange bærbare afspillere, som kan håndtere FLAC: http://flac.sourceforge.net/links.html Eksempelvis iPod via Rockbox firmware da Apple tilsyneladende ikke understøtter FLAC - de vil sikkert hellere have ALAC udbredt. Redigeret af tipsen - 12-November-2009 kl. 23:36 |
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Nu har iPod vel også en del mere processorkraft end en typisk MP3-afspiller?
|
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
Det skal jeg ikke kunne sige - kender ikke noget nævneværdigt til iPods - men det blev bare taget som eksempel, da ordet iPod blev nævnt - som du kan se i linket er der mange andre afspillere der også magter opgaven (native) - så mange små bærbare afspillere KAN spille FLAC med de processorer der nu engang er proppet i dem. |
||
![]() |
||
bjarnelund ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 55 |
![]() |
|
Der var en som nævnte at PS3 ikke kan håndtere Flac - I går prøvede jeg at konvertere et musikstykke til standard mp3 - Højeste kvalitet mp3 - samt Flac, for at se om jeg kunne høre forskel via streaming til ps3
Min ps3 havde da ikke nogen problemer med at afspille flac..? Jeg bruger ps3 media server
Bjarne
P.S. Nu er jeg ikke musik nørd på nogen måde, men jeg kunne desværre ikke høre forskel på de tre filer...
|
||
![]() |
||
Poplic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
![]() |
|
Det kan skyldes at PS3 Media server kan konvertere on-the.fly som blev nævnt tidligere i tråden. Altså at din PC konverterer filen til et format som PS3'eren kan læse.
I forhold til at høre forskel på filerne, så kan der jo også være andre faktorer, der spiller ind. Det kommer jo helt an på dine ører og ikke mindst dit anlæg, om det er i stand til at gengive forskellene i filerne hørbart. Som en nævnte, så kan man i de små headsets have svært ved at høre forskel, men på et ordentligt anlæg er det mere tydeligt. Jeg har tidligere selv begået fejlen ved at rippe mine 1200 cd'ere i mp3-format, for jeg kunne jo ikke høre forskel, men det har jeg bitterligt fortrudt siden. For da anlægget blev opgraderet var det en ommer. Jeg skulle rippe det hele én gang til... ![]() Redigeret af Poplic - 13-November-2009 kl. 12:43 |
||
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705 Harbo SUB10 & 5 x SAT10 PS2 - PS3 QNAP-TS 439 Pro AppleTV Zaptor |
||
![]() |
||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
|
![]() |
||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
||
![]() |
||
Poplic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
![]() |
|
Nu er jeg personligt til iTunes, og der duer Flac ikke, så jeg har alt musik liggende i Apple Lossless - det fylder godt nok en krig (750 GB), men det lyder også derefter...
Jeg har ikke indtryk af, at der kvalitetsmæssigt er forskel på de to formater. Det er vist bare et spørgsmål om smag og behag og hvilket hardware, man vil bruge til at streame??? |
||
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705 Harbo SUB10 & 5 x SAT10 PS2 - PS3 QNAP-TS 439 Pro AppleTV Zaptor |
||
![]() |
||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
|
Helt enig! Min pæost gk mere på at rippe et et fornuftigt format fra starten af, uden al den komprimering. Enten FLAC eller Apple LL. Dog er jeg mere til FLAC da det er open source, så man ikke låser sig fast på mærke og model... ![]() |
||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Korrekt. PS3 Media server konverterer til PCM, når den streamer FLAC. Det samme gør en del andre DLNA-servere. Det var faktisk lige præcis den løsning, jeg havde i tankerne, da jeg skrev om konvertering on the fly. (Og derfor glæder jeg mig til, at Mediatomb kommer i version 0.12, så jeg kan smide mine WAV-filer væk og nøjes med FLAC-filerne.) |
||
![]() |
||
bjarnelund ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 55 |
![]() |
|
Mit anlæg er HK AVR 355 samt xtz 99.26 - Vel et ok anlæg.. Og jeg kan som sagt ha svært ved at høre forskel. Men mine ører er bestemt heller ikke trænet til den slags....
Men jeg vil dog fremover rippe til Flac så jeg ved at alle detaljer er med
Bjarne
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |