recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming eller filmkøb?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming eller filmkøb?

Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Du kan jo godt leje de nye film i en rimelig kvalitet.

Hvor?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Du kan jo godt leje de nye film i en rimelig kvalitet.

Hvor?

Itunes, f.eks.
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja, men jeg vil ikke betale fuld pris for en film jeg måske kun ser én gang.

Ha! Siger du også det når du går i biffen

Nej, men der betaler jeg heller ikke lige så meget som en ny blu-ray koster, og desuden får jeg adgang til de nyeste film, og det er jeg villig til at betale ekstra for. Det er bare for sjældent at jeg orker at tage i biffen, hvis jeg ku få lov til at købe en billet på kino.dk til samme pris som i biffen, og så se den hjemme i sofaen i stedet ville jeg gerne det.

Konsekvensen af at jeg ikke vil betale fuld pris er i øvrigt for det meste, at jeg venter til den pågældende film er faldet i pris. Og på den konto køber jeg masser af film. 

Skulle vist aldrig have nævnt torrent muligheden her på det selvretfærdige recordere.dk, men eftersom det er et fuldgyldigt alternativ synes jeg det fortjener at være en del af debatten. 

Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 17-Juli-2013
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

De nye 4K afspillere, må sætte gang i fokus, at almindelige Blu-ray film bliver det gængse, i stedet for DVD. Hvem vil ikke nyde, hvis ældre danske film så endelig udkommer på Blu-ray?

Sådan kan du overhovedet ikke se på tingene. Bare fordi UHD BD er kommet, betyder det ikke at DVD forsvinder, ligesom VHS forsvandt, eller var fuldstændig væk, da Blu-ray kom.

Skal en film udgives på Blu-ray sker det fordi man mener, at der kan tjenes penge på det. Tingene sker ikke automatisk.

Flere ældre danske er lavet i HD scanning, så det er ikke 1-1 på DVD.

Jeg mener ellers, at der flere gange er blevet afsagt dødsdom over DVD, set i lyset af Blu-ray.
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 16:22
   [QUOTE=opzouten]Ja, men jeg vil ikke betale fuld pris for en film jeg måske kun ser én gang.

Du er da godt nok noget af en skide nærrigrøv.!! Og held og lykke med de yngklige undskyldninger i fremtiden.
Fjols
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 16:25

Nej, men der betaler jeg heller ikke lige så meget som en ny blu-ray koster, og desuden får jeg adgang til de nyeste film, og det er jeg villig til at betale ekstra for. Det er bare for sjældent at jeg orker at tage i biffen, hvis jeg ku få lov til at købe en billet på kino.dk til samme pris som i biffen, og så se den hjemme i sofaen i stedet ville jeg gerne det.

Konsekvensen af at jeg ikke vil betale fuld pris er i øvrigt for det meste, at jeg venter til den pågældende film er faldet i pris. Og på den konto køber jeg masser af film. 

Skulle vist aldrig have nævnt torrent muligheden her på det selvretfærdige recordere.dk, men eftersom det er et fuldgyldigt alternativ synes jeg det fortjener at være en del af debatten. 

Selvretfærdig?
Hvis en film blev solgt, og resten af verden delte den, hvor længe tror du så, at du kunne få en ny film?
Vi kan jo selvfølgelig alle sammen, blot tage hvad vi har brug for, helt uden betaling, for jeg skal kun bruge det en gang. Det gælder lige fra madvarer til toiletpapir. Jeg vil da foreslå, at du lader al din ejendom være frit tlgængelig, fra bil til bolig. Så må du vurdere, hvornår du har fået nok, af fremmede der benytter din ejendom uden ret og betaling.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 16:31
Jeg finder kvaliteten på Netflix ganske udmærket, men når det er " biograffilm" , købes de på bluray, det giver en tand ekstra på billedkvaliteten og HD Master/Atmos lyd.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 16:41
Hej , jeg tror at det går imod streaming. Jeg har, indtil for ca 1 år siden , købt 90% af de  film/serier jeg ser. Købte vel ca 5-10 Blu-ray om måneden , nu køber jeg vel 1-2max , resten er streaming. Kun de film jeg synes er must see/klassiker bliver købt på Blu-ray...
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 16:59
Jeg er glad for streaming.
Jeg køber kun få skiver nu.
Jeg kan godt se, at udvalget på Netflix ikke er det bedste hvad angår film, men der er nu mange gode serier.
Jeg har købt mange film på skiver, som jeg kun har set en eller få gange, så vil jeg hellere streame film. Det er da bedre end at have skiver stående, der samler støv.
Jeg har mange gange lejet en film i iTunes, når det var en nyere film, jeg ville se. Det slår altså at gå ned og leje en skive.
Jeg synes kvaliteten er udmærket på mit 42" TV. Jeg har kun prøvet Netflix og iTunes altså udover DR.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 17:07

Helt ærligt hvad havde du forventet, når du klynker? Jeg gir sgu da heller ikke fuld pris for mine bluray. Med lidt snilde kan de nye anskaffes for det der svarer til en bif billet. Og de lidt ældre koster en halv bif billet. Jeg "låner" heller ikke mælk og brød fra supermarkedet, fordi jeg ikke vil betale fuld pris. I sidste ende snyder du kun dig selv, når der ikke mere er råd til at fremstille film

Redigeret af Kampus - 11-April-2016 kl. 17:08
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 17:42
Hvordan er piratkopi fuldgyldigt alternativ?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 17:51

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

De nye 4K afspillere, må sætte gang i fokus, at almindelige Blu-ray film bliver det gængse, i stedet for DVD. Hvem vil ikke nyde, hvis ældre danske film så endelig udkommer på Blu-ray?

Sådan kan du overhovedet ikke se på tingene. Bare fordi UHD BD er kommet, betyder det ikke at DVD forsvinder, ligesom VHS forsvandt, eller var fuldstændig væk, da Blu-ray kom.

Skal en film udgives på Blu-ray sker det fordi man mener, at der kan tjenes penge på det. Tingene sker ikke automatisk.

Flere ældre danske er lavet i HD scanning, så det er ikke 1-1 på DVD.

Jeg mener ellers, at der flere gange er blevet afsagt dødsdom over DVD, set i lyset af Blu-ray.

Men DVD består...
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu