|
stærkste WIFI router |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg kører også med ASUS RT-N66U. Den kan klart anbefales! Super dækning og høje stabile hastigheder,
M.v.h. |
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|
Jeg har købt AC udgaven, med den prisforskel fandt jeg det ganske naturligt. |
||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
![]() |
||
thomnico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 493 |
|
Jeg bor i 88kvm beton byggeri fra start 90'erne og bruger en Asus rt-n66u og måler over det meste af lejligheden ~90mbit ned og en 40-45 op over det hele på 5ghz nettet med min gamle late 2007 Mac Pro.
Har som regel 1-2 mure imellem min pc og router Jeg kan kun anbefale denne router :) |
||
![]() |
||
thomnico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 493 |
|
Målte lige med hastighedsmåler på iPhone 4s og målte 30/30 i soveværelset (2mure) og 8/8 på badeværelset (3 mure på skrå) så lidt tykkere end ved vinkelret. Regner med at det er på alm 2,4ghz
|
||
![]() |
||
fmm1000 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2011 Status: Offline Point: 37 |
|
Hvad med at prøve denne. Den ka skrues op til 30db.
Har den selv og er klart den bedste router jeg har haft. I fri luft kan jeg streame dr 300 meter fra huset. - OvisLink AirLive N.Power - desktop, væg-monterbar (N.POWER) |
||
![]() |
||
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
|
tak for hjælpen..
Jeg har rodet lidt med det i går, derfor jeg ikke var online.. 100mbit er langt fra nok, er fotograf i fritiden, og flytter tit 50-100gb data både til macmini og pc, 12mb/sec er simpelthen for langsomt fra serveren (gbit med mine crappy greenpower ligger på ca 70-80mb/sec (hd´s er flaskehalsen). Det jeg har gjort er lidt fusket, jeg er træt af extenders fungerer ikke korrekt, så havde en eller anden Cisco EA2700 fra SE bredbånd (de betaler mit Trefor pga en firma aftale) den røg i stuen som "switch" til udstyr. og fik Gbit ind i en lan Port. Så fik den fast ip 192.168.1.2 som intern, den lukkede jeg ude af rangen på min Basestation, så kaldte jeg WIFI delen det samme men lod den køre kanal 1 som var rimelig fri, og basestation kanal 12.. (slog selvfølgelig DHCP fra) det fungere faktisk, har ikke rigtigt huller længere. ATV´s i soveværelse kontor og stue fungere bare, uden det hopper ud... den gamle 4s´er er nok den der klager mest, men den klarer stadig en 14-15mbit Så tror jeg køber sådan 2x ASUS routere, og smækker op i hver side af huset, hvor den ene så bare kører ACCESS point.. jeg kan speedteste min 60/60 til omkring 20-22 mbit i hjørnerne af huset, og stuen kører fuld skrald 65/65 på 2.4ghz nettet, har slået 5ghz fra på begge routere, men regner med det bliver enablet når jeg får ASUS routerne. så WIFI dækningen er ok, og har bibeholdt mine GBIT forbindelser. og den "linksys" Cicso EA2700 skulle være noget bras... (men det var hvad jeg lige havde, og en eller anden dag, skulle den jo pilles ud af folie.)
Redigeret af Rasmusdc - 22-Maj-2013 kl. 09:21 |
||
![]() |
||
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
|
Enig, prisforskellen er minimal og virker til AC er den samme som NT, bare tilføjet den nyere teknologi, så selv om fremtidsikring er en by i Rusland, så virker det som en fornuftig løsning.
|
||
Mvh.
Casper |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
Skal jeg forstå det sådan at du har lagt dine lokale IP adresser ind på samme switch som dit WAN er tilsluttet.
Uden at benytte nogen form for VLAN eller noget?
![]() |
||
![]() |
||
ElCapitano ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-April-2011 Status: Offline Point: 145 |
|
![]() |
||
|
Hvis du har nyere udstyr med flere antenner kan du køre op til 900mbit på det trådløse med RT-N66U. Jeg forsøgte bare at give dig en indikation omkring den performance routeren havde med ældre udstyr. Hvordan har du klaret dig før med overførsel af så store mængder data uden kabel? det må da have taget en krig :-) Men held og lykke med projektet |
||
![]() |
||
Flmr77 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Februar-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 249 |
|
Asus RT-N66U er ret anbefalet.
Er testet for ikke så længe siden på hwt.dk ( link til test. http://www.hwt.dk/Test/22678/Asus-RT-N66U-N-Router) Dog findes der en del modeller med samme hardware, bare med forskelligt kabinetter og lidt software forskelle ( eks. denne : http://www.edbpriser.dk/router/tp-link-tl-wdr4900-ultimate-n900-wireless-dual-band-gigabit-router-with-twin-usb-ports-id-7073324.aspx ) Overvejer selv at udskifte min gamle D-link med noget lign. de her routere
|
||
![]() |
||
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
|
Nej.. du skal forstå det sådan.. har et modem ind i huset, i enden af det modem sidder en Apple BASESTATION den kører DHCP + den laver et WIFI netværk på kanal 12 med "navn" fra den basestation går der 1 kabel til en server, 1 kabel til stuen 1 kabel til kontor i stuen ligger der så nu en Linksys / cisco EA2700 som ikke kører DHCP den kører reelt bare koblet på min Basestation med KABEL og med ip´en 192.168.1.2 (som er fjernet fra rangen på Apple basestation) denne EA2700 opretter så OGSÅ et WIFInetværk dog på kanal1 dette hedder 100% det samme som min Apple netværk med samme kode. så EA2700 fungere reelt som accesspoint (og ikke en extender). det jeg laver er faktisk det her. fungere fint.. lyder SUPER godt med ASUS speed, det er rart at høre så mange er positive over den, synes også 1000kr er billigt. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |