recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Strømkabel til processor og effekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStrømkabel til processor og effekt

 Besvar Besvar Side  <1 26272829>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2015 kl. 09:16
Så luk dog tråden! Du har sådan set fået rigtig fornuftige råd på ca de to første sider. Resten er en gang misk mask, som har været underholdende at læse, men næppe noget der kan bruges.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2015 kl. 09:28
Træklodser er da ikke udvedkommende, det har vi jo lige lært 😐
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2015 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

hvis denne tråd skal forblive åben, hvad så med holde til trådes emne. Nemlig strømkabler. og ikke træ og hvad der nu ellers bliver nævnt af sager samt ned talende eller hakken ned på folk er heller ikke ok og skal heller ikke være en del af tråden. Dette er jeres sidste advarsel ellers vil jeg gøre mit for at denne tråd enten bliver slettet eller lukket fuldstændig. 

Håber snart at folk har fattet mit budskab, for det er ikke forsøgte gang som tråder starter at jeg giver løftet pegefinger til jer.

Opfør jer nu ordenligt, behandl folk som i gerne selv vil behandles. Dette er jo ikke blå stue.

 
Nu må du holde op med at være så ømskindet. Du har ikke selv deltaget i tråden i 14 dage og i mellemtiden er der blevet fremsat påstande der er så aparte at det ikke kan undre nogen at der kommer nogle bemærkninger. Synes egentlig du skulle indberette tråde. Jeg kunne godt tænke mig at vide om nogen har overtrådt reglerne på en måde der berettiger til at OP kan få en tråd lukket eller slettet.
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2015 kl. 13:11
Jeg går sårn set ud fra at det er voksne mennesker som der befinder på denne side og derved kan holde sig til emnet og opføre sig ordenligt.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2015 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Jeg går sårn set ud fra at det er voksne mennesker som der befinder på denne side og derved kan holde sig til emnet og opføre sig ordenligt.


Hvis man bare har lille filter på syntes jeg der kommer mange gode råd.

Har du prøvet at benytte samme type kabel men f.eks. gå fra 1mm til 0.75mm ?

Prøv det og fortæl ændringerne ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2015 kl. 11:29
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2015 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af Blomholt Blomholt skrev:

Willadsen Cozart Fine, prøv at google hende, og I vil få vished at hun var kendt for netop sin hørelse.
Mercury Living Presence, både vinyl og senere som cd produktion, er stadig blandt de bedst indspillede endnu. Men derfor behøver alle jo ikke besidde en hørelse der gør, at man netop kan høre de fineste nuancer, ligesom syns-, smags- lugtesansen er meget forskellige... Eller det er måske også bare "fis og ballade"..?

Ja hun havde en fabelagtig hørelse.

Redigeret af Sven Palvig - 14-Maj-2015 kl. 16:36
Til top
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-November-2006
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 470
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2015 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Oprindeligt skrevet af Blomholt Blomholt skrev:

Willadsen Cozart Fine, prøv at google hende, og I vil få vished at hun var kendt for netop sin hørelse.
Mercury Living Presence, både vinyl og senere som cd produktion, er stadig blandt de bedst indspillede endnu. Men derfor behøver alle jo ikke besidde en hørelse der gør, at man netop kan høre de fineste nuancer, ligesom syns-, smags- lugtesansen er meget forskellige... Eller det er måske også bare "fis og ballade"..?

Ja hun havde en fabelagtig hørelse. Hun kunne faktisk fortælle, om strømmen kom fra et kulfyret værk eller A-kraftværk. Hvad der så var bedst, ved jeg ikke.
Jeg har det fra Steen Åge Duelund, som begyndte at arbejde med strømkabler og han var bla. inspireret af Wilma Cozart Fine. Steen kom så frem til 2,5 meter, som det et kabel skulle være for at give ro. De 2,5 meter hænger sammen med elektronernes egensvingninger.
Wilma blev testet for det, da ingen ville tro på, at hun kunne høre forskel og det lyder jo også mærkeligt. Men hun påstod det og de troede ikke på de, men hun sagde det igen og igen og det har jo været en blindtest.. Der var engang hun sagde forkert, mente de, og så troede de, at de nu havde hende. Men Wilma fastholdt sit og teknikerne fandt ud af, at der hvor de troede hun havde fejlet, havde de lavet et nummer om, og ved at gå tilbage til elektricitetsværket og spørge om, hvor de den dag og tid fik strøm fra, kunne de finde ud af, at der den dag havde været en anden leverandør af strøm. Wilma havde ret igen.
Jeg huskede forkert angående Wilma. Hun var ikke tester på Absolut Sound, men tog hjem til dem og hjalp dem på Absolut Sound med deres lyd, da hun kunne nogle ting. Hun havde også et tæt samarbejde i mange år med Harry Pearson fra Absolutte Sound.

Jeg er også en sucker for en god historie.

Men du bliver altså nødt til at komme med en kilde. Et hjemmeside, en artikel, et eller andet, om det så er et foto fra dengang hvor man kan se at hun roder med strømkabler.
Indtil da syntes jeg at det er en god historie på ligefod med Nessie og den afskyelige snemand.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2015 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Men Wilma fastholdt sit og teknikerne fandt ud af, at der hvor de troede hun havde fejlet, havde de lavet et nummer om, og ved at gå tilbage til elektricitetsværket og spørge om, hvor de den dag og tid fik strøm fra, kunne de finde ud af, at der den dag havde været en anden leverandør af strøm. Wilma havde ret igen.


Ret imponerende når nu det forholder sig sådan alt alle kraftværker sådan set er koblet parallelt til det samme forsyningsnet.

Hvis man ringer til elektricitetsværket og spørger hvilken leverandør af strøm de har, er det ikke elektricitetsværket man ringer til, men forsyningsselskabet. Forsyningsselskabet køber og sælger strøm og vælger hvem de vil betale til. Strømmen derimod bliver blandet i en stor pærevælling på hovedtransportnettet.

Ringede de til elektricitetsværket, er det enten et kulfyret eller atomkraftværksfyret, det kan man ikke bare lige bytte om på. For øvrigt fungerer begge værker på den måde at man koger vand til damp og lader dampen trække en dampturbine, som rent mekanisk trækker en generator.

Hvis hun har kunnet høre forskel hvilken opvarmningsform man har brugt til dampen til turbinen på elværket, der har blandet sig med strømmen fra alle mulige andre værker, er jeg imponeret.

Desværre tror jeg ikke på historien.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2015 kl. 15:42
Sven, nu digter du bare... Hold op med at spilde folks tid.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2015 kl. 15:51
det er satme god underholdning det her.
gad vide hvad en jordet vindmølle kan præstere..helst stående på lavt vand
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2015 kl. 16:02
Sven hvor lang er din næse efterhånden?


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 26272829>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu