recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Strømkabel til processor og effekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStrømkabel til processor og effekt

 Besvar Besvar Side  <12345 29>
Forfatter
Besked
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2015 kl. 16:52
stærk kommentar "vi tør ikke rode med den slags" hvad er din gruppe forsikret med og hvad trækker din effekt da siden du ikke tør bruge alm kabler. om du kan hører forskel på om din forstærker er trukket gennem et kabel som fra kraftværk og til din forstærker kun er skærmet de sidste meter eller ej må jeg lade være op til dig. men mon ikke du var bedre stillet med ikke at ligge dine el kabler ved siden af dine signal eller højtaler kabler også sparer pengene. Med mindre din forstærker kører med 400v og 16amp så syntes det noget omsonst at trække 2.5kvt og skærmet til en strømforsyning som bruger 230v ved 50hz.
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2015 kl. 16:55
Hvad med en UPS foran effekt blokken ;) så spænding og hz er helt stabil det må kunne gøre endnu mere forskel.
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2015 kl. 17:01
Haters Gonna Hate

Fiskerendk.
Vil du med til tappernøje?
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2015 kl. 17:04
André S >>> vil du ikke tjene 1.000 kr. helt og særdeles risikofrit?

Jeg er ikke hater, jeg er bare yderst skeptisk, og du har lige fået chance for at overbevise mig, og jeg betaler endda dig for det!


Redigeret af dr gonzo - 16-April-2015 kl. 17:06
Til top
axelrodi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-September-2009
Status: Offline
Point: 100
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2015 kl. 17:12
Ja...WOWLOL

Redigeret af axelrodi - 16-April-2015 kl. 17:14
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2015 kl. 17:17
Havet slet ikke set din kommentar Gonzo

Jamen det vil da være cool nok, men jeg tvivler på jeg kan ramme 9/10
For som JEG har sagt op til flere gange så det sgu ikke dag & nat forskel på strømkabler.
Men forskel er der.

Jeg slet ikke i tvivl om i er lige så frustreret over at os der mener vi kan høre forskel som vi er med jer der mener det modsatte.

Køre du selv til tappernøje eller køre du med mig
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2015 kl. 17:38
Jeg kan ikke se hvorfor vi skal teste hos CSN-teknik, han er jo på ingen måde interesseret i at få et resultat frem der viser, at der ikke er forskel på kablerne, da det undergraver hans forretning. Jeg tilbyder at lave testen hos dig eller mig. Det vil være en fordel for dig at gøre det på dit eget anlæg, da du der kender lyden. Hvis du ikke mener at det bør 9 ud af 10 gange du skal ramme rigtigt, vil det så passe dig bedre med 16 ud af 20, eller 32 ud af 40?
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2015 kl. 17:44
Jamen jeg da helt sikkert intrasseret i det, så det må vi lige se på.
Jeg må sætte en streg i min kalender.
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2015 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:


Vauw hifi-branchen har godt nok gjort det godt, med at få folk til at hoppe på magiske strømkabler. Jeg synes bare, at det er sjovt hvorfor alle de folk der påstår, at de kan høre forskel, ikke kan sættes i stævne og bevise deres gyldne øre!

Jeg giver 1.000 kr. til den som i en blind test, kan benævne det rigtige kabel 9 ud af 10 gange, overfor mig! Og hvis det er i Københavns området, kommer jeg gerne til jer og udfører testen. Rammer I ikke rigtigt skylder I ikke noget, men jeg har håne retten her på siden!

Sven det må da være en udfordring du ikke kan sige nej til, når du skriver ting som: "Det er meget tydeligt og de har hver deres karakteristika."

Eller hvad med dig André S, skal du ikke tjene 1.000 nemme knaster?



Det har jeg gjort før men mener det skyldes den ene type strømkabel var direkte fejl konstureret fra Nordost.

Jeg har verdens bedste Strøm kabler på alt mit grej, undtagen min pioneer blyray der en lille medfølgende kabel.

KEMA-KEUR 1.00mm2 ching cheng det er mega godt bygget og helstøbt i begge ender og meget fleksibelt og derfor nemt at montere. De er lidt dyre 150kr stykket for 1,5m ;O)

Prøvet 20 anre fra Supra, Nordost ........ men KEMA-KEUR 1.00mm2 ching cheng er bare bedst ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2015 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Tror en strømrenser giver større effekt end kabler. Men det er ikke noget jeg spekulerer i, da mit udstyr ligger i "budget" enden.


Jeg har ikke hørt eneneste strømrenser der dur for noget godt overhovet. SPAR de penge i DK er vores strøm helt ok.

Hilsen Jonas Bojer
Til top
power Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2015 kl. 19:04
Gonzo det er helt fint. At du ikke høre så godt. Eller har et godt nok anlæg til at kan spille/høre forreskellen.
Strømkabler gøre noget ved lyden. Har selv prøvet det. Selv om jeg også grinede af min gode ven og ikke troede på det.
Men måtte trække mine ord i mig igen. For det varen positiv oplevelse.
Du køre måske også bare med små lakrids/ 220 volt kabel. Til dine højtalere for der kan vel heller ikke være foreskel da det aligevel bare køre ind i en højtaler med små ledninger?????
Det samme må vel gælde signal kabel.

Mvh
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2015 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Sven >>> hvis du kan høre forskel på digital kabler, er du så ikke sød at forklare hvad jeg skal lytte efter?

Der er ingen specifikke ting man kan sige, da det er forskellen imellem det du har og det andet du prøver med.
Det der går igennem et digital kabler er ikke bare 1 tal er og nuller. Det er også firkanter. Der kan ske deformationer i kablet.
Kablet skal have den rigtige impedans. Det kan være stikkene ikke har det! Består kablet af sølv eller er det kobber. Det vil give forskelligt resultat.
Jeg har oplevet med et meget brugt grønt et i vores klub, da det blev udskiftet medet dyrt Nordost til dengang 7500 kr., gav det en voldsom forbedring med dynamik, bas gengivelsen og specielt klarheden i musikken. Det var bestemt det beløb værd i den sammensætning. Men om det ville give det samme i et andet anlæg det kan man ikke sige.
Man kan også opleve, at musikken bliver nemmere at forstå. At lyden bliver musikalsk.
Et digital kabel giver ikke det samme som et signalkabel. Men at det gør en forskel er jeg ikke i tvivl om. Alt ting i et musikanlæg kan man høre, hvis ens hørelse er god, anlægget er godt og rummet har en god akustik.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 29>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu