|
Strømkabler |
Besvar | Side <1234 8> |
Forfatter | ||
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
200k var bare for at nævne et højt beløb for eksemplets skyld. Hvis omtale kabel koster 7000, som det er nævnt tidligere i tråden , så synes jeg egentligt at 200k er meget fint som eksempel. Et enkelt strømkabel til 7000 kommer altså til at fyld 3,5% af det samlede budget og hvis der rent faktisk overvejes dyre strømkable til alle enheder og højttalerkabler, interconnects osv, også skal være i samme prisleje, så komme kabler til at æde voldsomt meget af budgettet. Nu spørger han ikke til alle mulige andre ting, men til strømkabler. Jeg vil dog mene pengene er bedst givet ud på højttaler, forstærker og rumakustik. Sidstnævnte er ofte lidt i en udfordring i en almindelig dagligstue som også har andre funktioner end lytterum. Jeg er ikke tilhænger af dyre strømkabler. Grunden til de skal være så blingbling agtige er vel at mage mere eller mindre bevidst også gerne vil have noget der visuelt imponerer lidt, men det er så min lille fordom
|
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1679 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
haha. Man får helt sikkert mere lydforbedring med et par absorbere, som man enten kan købe til få hundrede kr, eller selv lave endnu billigere, end med et 7000,- strømkabel. Kablet virker kun hvis man virkelig -tror- på det. Troede sku at den slags voodoo var ved at uddø. tsk ...
|
||
Schumacher
Bruger Oprettet: 14-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 82 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
hehe det bare sjovt folk med ingen erfaring er så kloge på området når de ingen erfaring har med det, eller information om hele hans setup. Det er jo total ubrugeligt bare smide et generelt svar ud fordi man keder sig, især med medisters kommentar med absorbere til få 100kr hold nu :D tror os jeg melde mig ud nu før flere kloge mennesker melder sig god aften der ude ;)
|
||
slumbert
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du har da ikke holdt dig tilbage med din egen mening, selv om du heller ikke kender hans setup. Det er da vel ikke prisen der afgør hvor god en absorber er. skriv og begrund din egen mening i stedet for at komme med indholdsløse kommentarer til andre der ikke har samme holdning som dig.
Hvis du har en holdning til strømkabler så skriv det da ordentligt. Skriv hvorfor du mener der er en firskel og skriv eventuelt også hvor meget du mener forskellen er er værd. Det vil rent faktisk give andre en forståelse af hvor meget du mener strømkabler skal fylde i et hifibudget, så dine indlæg kan bruges til noget |
||
endnu en hifi-flygtning
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4830 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Redigeret af Munch - 27-Oktober-2021 kl. 20:06 |
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Her bruges også Isotek kabler, og Supra LoRad kabel samt en Ansuz Mainz8 X-TC, og der er forskel.
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19549 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg gætter på: Focal Utopia micro Be Front. Oled LG 65".Marantz SR7011 Marantz Surround. PM11 3s Forstærker. Samsung 3DBlu Ray.Sony DAT dtc2000ES. .Philips dvd 963SA. Kef center. Audiovecter f3 surround højtaler. Det var den opsætning jeg svarede ud fra. Klaus |
||
slumbert
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nemlig
|
||
endnu en hifi-flygtning
||
pilehave
Guld medlem Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1263 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tænker at strømkabler til 7.000 kr. er meget lig den nye 179 kr. pudseklud fra Apple. Nogle vil bare snydes :)
At strømkablet så er ploppet i en LK stikkontakt til 79 kr. ignorer vi lige 100 % :D |
||
Sven Palvig
Super bruger Oprettet: 27-Marts-2012 Status: Offline Point: 376 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Audioquest Thunder Source lånte jeg i Hifiklubben og lyttede på det. Det var et kanon godt strømkabel. Jeg købte 3 stk. Senere købte jeg Audioquist Tornado, og det var en tand bedre. Jeg er fortsat med at købe flerestrømkabler , højttalerkabler og digitalkabel . l Jeg har måske et tilovers du kan købe.
|
||
MulleB
Guld medlem Oprettet: 29-November-2013 Status: Offline Point: 745 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Sven Palvig, det er sjovt at det har så stor betydning, når man tænker på de gange du har demonstreret meget dyrt udstyr, hvor du og tilskurerne er i svime over hvor godt det lyder, og man så kan se det hele er samlet i Harald Nyborg stikdåser og sat i stikkontakt uden jord. til OP: Men, hvis man synes lyden bliver bedre hvis man har et dyrt strømkabel, jamen så køb det, det er jo kun din pengepung der sætter grænsen, og så er det lige meget hvad andre synes. Redigeret af MulleB - 28-Oktober-2021 kl. 10:37 |
||
Besvar | Side <1234 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |