|
Strømkabler |
Besvar | Side <12345 8> |
Forfatter | ||
Sven Palvig
Super bruger Oprettet: 27-Marts-2012 Status: Offline Point: 376 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg ved ikke hvor du har det fra, med at jeg billige fordelerbokse. Jeg har dog gjort det i bekneb tidligere ved gæster. Men jeg har en Furutech fordelerboks samt to fra Vibex. Vibex fordelerboks er bedst. Der er ikke noget her, med hvis man synes. Det er så tydeligt hvad det gør.
|
||
jensgk
Junior bruger Oprettet: 27-April-2020 Sted: Helsinge Status: Offline Point: 48 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej, der er ingen lydmæssige grunde til at købe et dyrt strømkabel. Brug et almindeligt strømkabel, der er godkendt til formålet. Årsagen er naturvidenskab/fysik/elektronik.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19478 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad siger du til en blindtest, udført på dit udstyr i dit hjem? Jeg laver et kabel med standard stikprop med jord, et 2,5mm2 gummikabel og et godt apparatstik (samlet pris under 100 kroner). Hvis det er så tydeligt, hvad det gør, kan du vel i 8 ud af 10 gange høre om jeg har sat det til en af dine effektforstærkere? Klaus
|
||
MulleB
Guld medlem Oprettet: 29-November-2013 Status: Offline Point: 745 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
pilehave
Guld medlem Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1262 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Fantastiske billeder
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19478 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kunne jo have lydt endnu bedre med de rette kabler!
Klaus
|
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nå, det skulle vi åbenbart ikke prøve..... Klaus
|
||
pilehave
Funktioner
Tak(0)
|
|
@Strøm, overser du fuldstændigt at debatten her handler om strømkabler (det som man normalt kalder netkabler)?
|
||
pilehave
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ok, kan du så også høre forskel når du skifter dine stikkontakter ud med nogle der er dyppet i guld? ;-) PS: De links som du har smidt til lowbeats.de handler om højttalerkabler.
|
||
pilehave
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis der vitterlig var en hørbar forskel på dyre og billige netkabler, hvorfor følger der så et billigt kabel med en forstærker til 150.000 kr.? Strøm fra din stikkontakt er bare en simpel 50Hz sinusbølge. I apparatet sidder der (ellers burde der!) filtre der forhindrer og udjævner udsving i kurvens top og bund. Din strøm bliver allerede dresseret inde i apparatet. Din stikkontakt er produceret billigst muligt og kablerne i dine vægge er lavet af genbrugskobber i 1,5 eller 2,5 kvadrat i een leder for fase, nul og jord. Snakeoil kommer ikke til at ændre på fakta, men måske på din overbevisning. Sorry, men du er blevet offer for et bedrag.
|
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad består resten af dit anlæg af? Hvor i landet bor du? Jeg vil vildt gerne prøve om jeg kan høre forskel, måske du kan demonstrere forskellen for mig? På mit eget beskedne konsumanlæg kan jeg ikke høre forskel. Jeg har et simpelt (hjemmebygget) filter på min "strømfordeler" til det meste af anlægget. Klaus
|
||
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er flere ting i det ovenstående citerede som jeg er uenig i. For det første så er det åndsvagt at du pr. automatik beskriver dem der ikke er enige med dig som haters og trolls. Det viser vel egentligt bare at det er DIG der ikke har respekt for andre synspunkter end dit eget. Den anden del med at et kabel, og i denne forbindelse en netkabel giver løft/dæmpning i bas/mellemtone/diskant, synes jeg ofte men hører, men desværre har jeg aldrig set nogen der bakker de ting de hører op med en simpel måling som demonstrer den hørte ændring i frekvensgangen. Det ville eller være meget oplagt. Lad mig så være i god tro og sige at der er et et løft i eksempelvis mellemtonen. Andres ører og anlæg kan nemt gøre noget som jeg ikke registrerer. Mit problemer at hvorfor skulle man dog i denne moderne tid hælde til at forsøge sig frem med kabler det giver et løft det ene eller andet sted, når man ikke vil måle data for ændringen og dermed kan sammenligne data. De dyre kabelskift er vel i den optik ikke anderledes end at man justerer på tonecontrol, tilføjer en equalizer i kæden eller benytter sig af rumkorrektion, hvis man vil have en rigtig detaljeret tilpasning af frekvensgangen som falder i ens smag. Med andre ord mener jeg at det med at forsøger sig frem med kabler er en dyr, ineffektiv og forældet løsning. Specielt i det tilfælde hvor man jagter en eller anden utopisk synergieffekt mellem alle kabler og alt udstyr, som jo så forsvinder lige så snart der ændres på noget i kæden. Derfor vil jeg til enhver tid mene at rumkorrektion er en billigere og bedre løsning end de dyre kabeleventyr. Jeg forstår glæden ved at få noget nyt ind af døren og sætte det til g give det hele et lyt med nye ører, men den glæde er efter min bedste mening bundet mere op på følelser end fakta. PS: Din dækanalogi holder ikke, da der i dæktest er en del målbare objektive kriterier forbundet direkte med brugen og funktionaliteten, som slidstyrke, bremselængere, dækstøj osv. dertil anerkender alle jo at der er stor forskel på dæk, hvilket man ikke skal se mange minutters F1 for at blive klar over Redigeret af slumbert - 29-Oktober-2021 kl. 13:50 |
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
Besvar | Side <12345 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |