|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
kleves ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
![]() |
|
Jeg har en strømmåler - det var der med i det sparesæt jeg købte. Når mit TV er tændt ligger forbruget mellem 300 og 360 wat. Og det er incl. 4 andre apperater på standby. Det er indstillet korrekt - det har OTTO nemlig gjort :) Jeg sprang på et fælleskøb af kalibrering af TV. Mit strømforbrug ligger helt sikkert et andet sted. Jeg har har 3 børn som er flittige bruger af vores 3 computere og jeg spiller selv en del. Og så har jeg haft den vane IKKE at slukke for pc'en om natten. Bare min ene pc bruger 12-16 kr. i døgnet alt efter om skærmen er slukket eller tændt. Og så har de tv på værelserne som de selvfølgelig ikke slukker når de forlader rummet og osv.... Men hvis jeg nu kunne slippe af med noget af mit standby forbrug vil det jo hjælpe. Standbyforbrug på grejet i stuen løber op i 80 watt i timen. Det er en del. Det er jo ca. 4 KR. om dagen. Redigeret af kleves - 27-Februar-2011 kl. 17:16 |
||
![]() |
||
kleves ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
![]() |
|
Super - tak for info :)
Sådan opfører mit TV sig også - det falder til ca. 20 watt og efter lidt tid falder det til ca. 0,8 watt. Og så burde det jo slukke for hele skinnen - men det gør det ikke i de fleste tilfælde. Har prøvet et par gange at den slukker for det hele. Og det er jo så derfor jeg ikke helt forstår hvorfor den ikke gør det hver gang
|
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
|
Alt efter hvad prisen for el er i dit område, - så koster det ca 30-40 ører i timen når der er billede på dit tv . . |
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
||
![]() |
|
her i 2011 ligger prisen som jeg giver incl. alle afgifter på 1.91 kr. pr. Kw.
|
||
![]() |
||
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() |
|
Ja det er mærkeligt at det ikke virker. De spareskinner jeg har set slukker for de andre udtag når der ikke tappes strøm på "master" udtaget. Jeg må så blive dig svar skyldig...
tvkartoffel
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19653 |
![]() |
|
De viker sådan at når forbruget på "master" stikket når under et vidst nivau slukker de for de resterende udgange. Har tv'et for højt et standbyforbrug slår skinnen aldrig fra. Klaus |
||
![]() |
||
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() |
|
Ja netop. Derfor er det også mærkeligt at den ikke slår fra. Skinnen er efter min mening indstillet mærkeligt hvis den holder liv i de andre udtag når forbruget på masterudtaget er under 1 watt. tvkartoffel
|
||
![]() |
||
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
![]() |
|
Selvom det måske virker usandsynligt, så prøv endnu en skinne, du kan være uheldig at du har to i træk der ikke virker. Jeg har også haft en på mit tv der efter noget tid, ikke ville slukke igen, ligemeget hvad. Det var relæet indeni der åbenbart var for billigt og med de priser der er på skinnerne, så er de fleste nok samme kvalitet.
Du kan jo prøve at slukke tv'et på kontakten på siden og så se om skinnen så slår fra, en af de gange hvor det "hænger", så ved du om det virker og om det er pga tv'ets forbrug den ikke slår fra. Den skal normalt slå fra når forbruget er under 20-25w. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19653 |
![]() |
|
Jo, men er det under 1 watt? Klaus |
||
![]() |
||
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
![]() |
|
Jeg låner lige din tråd.
Jeg har sådan 2 her strømspareskinner: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8578&Grp=&n=10 De sidder til hver sin stationære computere og har virket fint. Computeren er master, og slave er skærm og en lampe. Den ene computer har så fået ny strømforsyning, og i den forbindelse slukker den spareskinne, som der bruges til denne computer ikke længere når computeren slukker. Det er sådan en strømspareskinne, som har en "lær selv" knap, som man kan indstille efter master forbruget. Problemet er, at jeg ikke kan huske om man skal holde "lær selv" knappen nede mens maskinen maskinen (master) er tændt, også trykke igen når manskinen er lukket ned, eller hvordan det nu er. Jeg har smidt brugsvejledningen ud og der er ikke en manual på deres website. Er der nogen, der har sådan en spareskinne, som lige kan fortælle mig, hvordan det er jeg gør. Hint, når man holder lær selv knappen nede i et par sekunder, begynder den at blinke, og holder så op igen når man trykker kort på den igen.. på forhånd tak. |
||
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD TV: 48PFS8109: Anlæg: Denon /DALI |
||
![]() |
||
kokkeole ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 852 |
![]() |
|
Det samme har jeg også oplevet med ny strømforsyning i min pc. Slukker nu manuelt på en alm. strømskinne. For i øvrigt er det jo så som så hvor smart en spareskinne til sit tv. Det dutter jo ikke helt efter hensigten, hvis man har koblet sin (i mit tilfælde) yousee boks til, som skal optage mens det hele jo så er slukket. Man kan jo selvfølgelig køre den udenom spareskinnen. De nye apparater sluger jo heller ikke så meget, undtaget yousee boksen, selvfølgelig /Ole
|
||
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it. Marants NR1604 Panasonic DMP-BDT310 B&W DS 2 Dipole B&W CM 1 Subwoofer BW PV1 Samsung UE-46D8005/SMT-H3126 |
||
![]() |
||
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
![]() |
|
Nej yousee boksen skal jo have strøm hele tiden, så den skal jo i "permanent strøm" stikket. Jeg har lige fået det til at virke. Man skulle holde knappen inde mens computeren var tændt. så virkede det..
|
||
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD TV: 48PFS8109: Anlæg: Denon /DALI |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |