recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Strreamkvalitet hos HBO max kontra Nordic
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Strreamkvalitet hos HBO max kontra Nordic

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
BrianS Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Februar-2013
Sted: Børkop, Danmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrianS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 12:26
HBO Nordic melder at de er i gang med at udvide kataloget, så du skal forvente at der snart kommer et større udvalg en der er pt.
Til top
BrianS Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrianS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Jeg har selv været HBO Nordic kunde i ca. 5 år, og skal ærligt indrømme at jeg ikke har set meget HBO de sidste 2 år, så jeg var egentlig klar til at afmelde mit abonnement da nyheden om Max dukkede op. Besluttede at vente og give det en chance, da jeg tænkte at tilførelsen af Warner's bagkatalog ville gøre en forskel. Men hvis dét udvalg som ligger der nu er HBO plus Warner's bagkatalog, så er jeg definitivt væk, når jeg har set de seks (6!) ekstra film jeg har lagt til min liste, efter Nordic blev Max. Skulle "Dune" i øvrigt ikke være kommet i går??

HBO Nordic melder at de er i gang med at udvide kataloget, så du skal forvente at der snart kommer et større udvalg end der er pt.

Redigeret af BrianS - 27-Oktober-2021 kl. 12:28
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af BrianS BrianS skrev:

HBO Nordic melder at de er i gang med at udvide kataloget, så du skal forvente at der snart kommer et større udvalg en der er pt.

Lyder godt, men havde jeg været HBO havde jeg nok sørget for at få lidt flere ting på plads inden relanceringen ...Ermm
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
BrianS Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrianS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 13:27

Lyder godt, men havde jeg været HBO havde jeg nok sørget for at få lidt flere ting på plads inden relanceringen ...Ermm

Enig, jeg tror bare de har prioriteret at få det i luften så hurtigt som muligt.

Men jeg vil sige at jeg er positiv overrasket i forhold til at der nu er profiler på.
Og så er billedkvaliteten væsentlig bedre end tidligere.

Så jeg synes det lover godt, selv om der er lidt børnesygdomme og manglende titler indtil videre.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 15:55
Et kæmpe kvalitetsløft både på video/audio delen, så det bliver thumbs up. Der mangler kun en ting, mulighed for nedrykning af subs, de står jo næsten midt på skærmen. Teksten kan vises i flere størrelser, og forskellige gennemsigtigheder osv, men hvorfor skal den placeres så højt oppe i billedet.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 15:57

Læste lige tråden på Flatpanels, som blev linket til tidligere i tråden.
Nu har vi godt nok ikke Atmos endnu, men ... 

"4K HDR er rimelig bredt supporteret hos HBO Max, men Dolby Atmos er kun supporteret på ganske få enheder. Atmos virker f.eks. ikke på Android TV, Samsung TV og Xbox, ifølge HBO Max." (Rasmus på Flatpanels.dk)

... lidt surt, når det er PRÆCIS disse tre enheder, jeg ser HBO MAX på DeadDead
Så blot endnu et søm i kisten herfra.
Jeg har den nyeste Nvidia tv ( store model), her virker 4K og Atmos fint.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Til top
BrianS Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrianS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Et kæmpe kvalitetsløft både på video/audio delen, så det bliver thumbs up. Der mangler kun en ting, mulighed for nedrykning af subs, de står jo næsten midt på skærmen. Teksten kan vises i flere størrelser, og forskellige gennemsigtigheder osv, men hvorfor skal den placeres så højt oppe i billedet.
Det er en fejl at underteksterne hopper rundt. HBO er opmærksomme på det og vil rette fejlen så snart det er muligt. 
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af BrianS BrianS skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Det er en fejl at underteksterne hopper rundt. HBO er opmærksomme på det og vil rette fejlen så snart det er muligt. 
Det må vi se frem til, krævede lidt tilvænning, at subs stod så højt oppe i billedet.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Til top
denmike Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-November-2011
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér denmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2021 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Og mon ikke den kommer til at ligge klar i 4K Dolby Vision og Dolby Atmos :) Det gør den i hvert fald på den amerikanske del af HBO Max.

Er der nogen som ved om man kan/har prøvet at tilgå det amerikanske katalog med VPN og en dansk HBO Max konto?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Online
Point: 12321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2021 kl. 12:19
Det kan man ikke.
Til top
Deaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Maj-2006
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2021 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det kan man ikke.

Jeg kunne godt i forgårs. Så det må være noget nyt.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Online
Point: 12321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2021 kl. 12:57
Jeg kunne ikke i aftes på Apple TV.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu