|
Størrrelse på lærred - Afstemning |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||||
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
OMG-ception ![]() |
||||
![]() |
||||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|||
Tak, jeg var alt for OMG'et til at hoste op med et ordentligt, passende OMG. Din OMG giver et meget bedre indtryk af min OMG'ethed, end min egen OMG ![]() EDIT: Nej, vent - det skulle have været den her: Redigeret af Otto J - 12-Juni-2012 kl. 12:32 |
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|||
![]() |
||||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4468 |
|||
Det minder da på ingen måde om hinanden... Tilfældet med publikum spørger om ting der er et entydigt svar på og i trådstarters tilfælde spørges der til noget som er ren personlig præference.
|
||||
![]() |
||||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2369 |
|||
Hvorfor ikke bare lade manden købe det lærred han ønsker?!
Hvor mange gange ser man ikke forespørgsler fra folk det ønsker hjælp til at købe tv, receiver osv. uden at man/de tager ud for at besigtige varen?! De fleste gør sig ikke mange andre tanker ved køb af lærred end: "Det kan ikke blive stort nok", og der er da kommet noget feedback om hvilke oplevelser nogle brugere har.
|
||||
![]() |
||||
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
|||
Du kan sq da ikke lave en afstemning og få folk til at vælge lærredstørrelse for til sidst at vælge den størrelse lærrede som har fået flest stemmer. Det giver ingen mening. Hvad med rummet? Hvad med projektoren? Hvad med.. ??? Det her giver ingen mening.
|
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|||
![]() |
||||
![]() |
||||
|||
Næh, hvem ser også det lort?
![]() |
||||
![]() |
||||
|||
![]() |
||||
![]() |
||||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1487 |
|||
Jeg vil sige, at 100 " på 3,3 m. afstand ikke er helt ved siden af ( Kører selv med 112 " med 3, 6 m. afstand ), men det bedste råd er at prøve på væggen først, og så få et indtryk af størrelsen, før der købes.
Noget som man SKAL huske er, hvilken projektor der bliver brugt, da der er stor forskel på hvor stort billede på en given afstand, de kan levere. De 112 " er det største min projektor kan leverere i mit rum ( Hvilket heldigvis passer perfekt, synes jeg ). Til sammenligning kunne min gamle Optoma kun levere et billede på ca. 80 "... Afstanden skal man også huske afhænger af, om man måler fra bagvæggen eller fra starten af linsen, som jo ikke kan sidde helt op ad bagvæggen.
Redigeret af Supergris - 12-Juni-2012 kl. 15:44 |
||||
![]() |
||||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2369 |
|||
Jeg formoder trådstarter har udregnet om han kan have et lærred på 100". Både om han har plads til det og om projektoren kan lave et 100" billede på den afstand han planlægger. Hvis ikke, bør han gøre det, så han ikke ender med 100" der ikke kan fyldes ud. Det er vel også kun trådstarter det ved, om den valgte størrelse skyldes at det er den størrelse der har fået flest stemmer, eller om det skyldes noget andet. Hvilken projektor der er tale om, og hvordan rummet ellers er, spiller ringe rollle, hvis man da ellers kan tro de utallige tråde der om lign. emne. Mange køber som regel det de ønsker, og prøver at få det til at fungere. I den anden grøft er der dem, der vil have det optimale og får projektor, lærred og rum til at passe perfekt sammen. Jeg formoder trådstarter hører mere til første gruppe end til dem der ønsker perfektion, og det er jo fint.
|
||||
![]() |
||||
bird ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-December-2004 Status: Offline Point: 296 |
|||
Jeg kan ikke se der er noget galt i trådstarters spørgsmål.
Han kuinne også besøge Otto i Tapeconnectino og spørge, hvilken størrelse lærred han vil anbefale. Otto spørger vel kunden om siddeafstand, projektorvalg, øvrig lys i rummet, mærklægning, vægfarver og andet relevant. Ud fra kundens svar anbefaler han 100". Her vælger brugeren så ikke at gå i Tapeconnection for at høre Ottos personlige anbefaling, men spørger bredt blandt projektor-brugerne, hvad deres erfaring er. Brugeren har muligvis lille budget og skal bare have en retningssnor om, hvilken størrelse der anses for optimal. Han køber herefter et 1500 DKK lærred i den ønskede størrelse og sætter en 3500 projektor foran. Brugeren er glad og tilfreds. Han er ikke gået helt galt i byen og endt med et alt for stort eller alt for lille lærred. Ud fra brugerens præmis er han ganske godt tilfreds. Ud fra de erfarne brugeres kommentarer i denne tråd, tør man efterhånden ikke stille "dumme" spørgsmål mere. Det er den typiske forbandelse fora med lang levetid lever under. Semiarrogante OMG oneliners og herefter diverse billeder for at underbygge det.. Please. |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |