Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
|
Sendt: 01-December-2009 kl. 13:04 |
Hmm læser normalt ikke så meget EB, så jeg har misset svaret. Hvis der er kommet et svar, kunne det så ikke postes her?
|
|
|
edtwodth
Guld medlem
Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Point: 740
|
Sendt: 01-December-2009 kl. 13:54 |
Hej
Jo der er sidste svarfrist i dag.
Da posten ikke har været her endnu, og jeg desværre er blevet optaget af et andet problem, må desværre aflive mine jordegern efter de har været oppe at slås :(, kommer resultatet, med min kommentar, først kl. 16.15 i dag på enfrustreretforbruger.dk.
Men som en bonus til recordere.dk's læsere kan jeg dog oplyse, at der vil blive forsøgt afgivet en politi-anmeldelse af undertegnede, men spørgsmålet bliver bare, hvem der laver denne anmeldelse ;)
Forsat Go dag
Henrik Andersen
|
|
|
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 03-December-2009 kl. 11:06 |
Nu må posten da være nået frem til dig, Henrik?
|
|
|
edtwodth
Guld medlem
|
Sendt: 03-December-2009 kl. 11:40 |
Kandersen skrev:
Nu må posten da være nået frem til dig, Henrik? |
Halløjsa, Sorry, den var smuttet i opdateringen af diverse indlæg og skriverier rundt omkring Det er den også, og intet svar, har skrevet om det her: http://enfrustreretforbruger.dk/home/?p=853 Men nu lader det til, at jeg har fået hul igennem til diverse medier, skulle gerne ske noget i løbet af de næste par dage Go jul
|
|
|
edtwodth
Guld medlem
|
Sendt: 03-December-2009 kl. 15:47 |
Så er der lidt breaking news:
Antipiratgruppen har svaret mig, og de skriver kort sagt: bryd bare loven:
http://enfrustreretforbruger.dk/home/?p=915
Senere i dag kommer der et par artikler på henholdsvis ekstrabladet.dk og comon.dk
Forsat go dag :)
|
|
|
Gravenslund
Bruger
Oprettet: 18-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 230
|
Sendt: 03-December-2009 kl. 16:15 |
Stor respekt til Den frustrerede forbrugers ihærdighed!
|
|
edtwodth
Guld medlem
|
Sendt: 03-December-2009 kl. 16:53 |
Gravenslund skrev:
Stor respekt til Den frustrerede forbrugers ihærdighed! |
Mange tak Glædelig jul
|
|
|
Breddam
Guld medlem
Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
|
Sendt: 03-December-2009 kl. 21:54 |
edtwodth skrev:
|
Antipiratgruppen er ikke en myndighed.
|
|
edtwodth
Guld medlem
|
Sendt: 03-December-2009 kl. 22:07 |
Breddam skrev:
edtwodth skrev:
|
|
Som jeg har skrevet i den anden tråd også : Det er også derfor at jeg ikke vælger at stoppe her. det er først en
sejr når §75c er fjernet eller at det står direkte i loven at: Som
privat person må du gerne tage digitale kopier af dine lovlig købte
film, så længe det er til eget brug. Også selv om der skal brydes en
kopi-spærring. Bare i jura-form selvfølgelig :) Næste runde er med kulturministeren og folketinget. Er allerede i gang :) Go jul :)
|
|
|
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 04-December-2009 kl. 00:07 |
Breddam skrev:
edtwodth skrev:
|
|
De er ikke myndighed. Men i den her henseende er de ret interessante, da deres bagland (eller kunder om man vil) er branchen. I det her tilfælde er det filmbranchen.
Det er interessante udmeldinger de kommer med, for de er i bund og grund lige så enige i det vanvittige i loven, som vi andre er. De ser, præcis som jeg tidligere har sagt, udelukkende på hensigten med den "ulovlige" handling. Samtidig er de smarte nok til at indse, at der kan ikke blive tale om et tab for en ophaver. Og når der intet tab er, så er en sådan sag altid enorm svær at vinde, når den køres som erstatningssag. Det er faktisk en nødvendighed at man kan dokumenterer et tab for at få erstatning.
|
|
|
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 04-December-2009 kl. 00:19 |
edtwodth skrev:
|
Meget interessant må jeg sige.
Når det er sagt, er det væsentligste formål med reglen at sikre mod misbrug ved, at film og musik kopieres og distribueres ulovligt videre. Man har fra Videogramforeningens side bestemt ingen interesse i at sagsøge forbrugere, der som dig, har købt lovlige produkter – tværtimod.
Synes jeg siger alt. De har dermed præcis samme opfattelse som musikbranchen. Nu skal vi "bare" have den lovmæssig del til at fatte det også.
Til gengæld er det enormt morsomt at læse det næste.
Svaret er naturligvis baseret på, at det rent faktisk forholder sig som beskrevet (og at du om nødvendigt kan dokumentere dette), at du således indestår for, at du udelukkende kopierer lovlige eksemplarer af film indkøbt til eget brug ind i dit mediecenter, samt at de elektroniske eksemplarer af de indkøbte film ikke anvendes på anden vis.
Mig bekendt skal du ikke dokumenterer noget som helst. Har de et problem med de film du har, så er det dem der må gøre rede i deres fremstilling foran en dommer.
Gad at vide om Mads Jørgensen vil stå inde for den del af skrivelsen
|
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
|
Sendt: 04-December-2009 kl. 09:47 |
edtwodth skrev:
|
Nu har jeg været en del inde i debatten omkring egentlig piratkopiering, og krydset lidt klinger med dig (primært på en misforstået baggrund fra min side), så jeg ville bare lige smide en kommentar: Suverænt godt gået. Lovgivningen er åbenlyst forkert og for dårligt formuleret, og bør laves om.
Samtidig, så synes jeg at svaret er et eksempel på at APG og musikbranchen i det hele taget IKKE som nogle har postuleret er ude på at styre folks afspilning og hive pengene ud af kunden 3 gange, hvis de vil høre musikken 3 steder. Det fremgår jo direkte at så længe folk køber sin musik lovligt, så må man _i praksis_ gøre hvad man vil, de forskellige tekniske foranstaltninger er (dårlige!) forsøg på at mindske egentlig piratkopiering, ikke at styre folks håndtering af lovligt indkøbt musik. Dét synes jeg er en mindst lige så interessant vinkel på svaret. Men vi mangler at finde den rigtige balance i lovgivningen, så den reelt rammer egentlig piratkopiering men ikke begrænser de tekniske muligheder for gengivelsen hos lovlydige borgere. Hvis jeg nogensinde har argumenteret for andet, så lad dette være en officiel indrømmelse - loven er forkert skruet sammen.
|
|