recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Styre al lys med app
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Styre al lys med app

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2022 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

det lyder da også mega smart :)
Philips wiz er lavpris udgaven af Philips hue.
Den er kun begrænset til wifi.
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2022 kl. 16:49
Ikke desto mindre virker det til UG, og opfylder trådstarters efterspørgsel.. Og så er det Hamrende billigt..Wink

Mvh

Moulder
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2022 kl. 16:58
Vi har Ikea smart belysning herhjemme, dette styrer vi både med HomeKit og via Google Home. Synes det er rart ikke være begrænset af et bestemt øko system. 

Indtil videre har det fundet vej til 2 af de 3 børneværelser, stuen og spisestuen. Soveværelse og badeværelse har også smart belysning men kan kun styres via kontakten. 
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2022 kl. 17:49
Kan lige tilføje i forbindelse med WIZ, at det også kan stemmestyres med Amazon Alexa, Apple HomeKit (siri) og google assistentSmile

Mvh

Moulder
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2022 kl. 17:56
Jeg har haft Hue i nu ca 5 år og det er jeg glad for og har efterhånden udvidet med flere enheder.

I lighed med Rasmus har jeg med tiden fået alt til at passe med vores hverdag, så det styres automatisk.

Jeg har et par dimmerkontakter og bevægelsesfølere med i set-uppet og vi skal stort set aldrig gribe ind og i givet fald sker det med stemmestyring.

Til spørgsmålet om man kan skifte pærerne i alle lamper, så er svaret: Ja, hvis der nu sidder almindelige pærer med fatningsstørrelse E14 og E27 eller spots med GU 10, så kan man. 
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2022 kl. 22:43
Har Philips Hue i hele huset, styret af sensorer, Google home og Philips Hue App

Google Home kan godt Undlade at lytte af og til, men app virker hver gang, ude og hjemme.
Til top
suk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-November-2021
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér suk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2022 kl. 07:31
Her er flere artikler til at komme igang, og også hvorfor app styring ikke er smart

Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2022 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af suk suk skrev:

Her er flere artikler til at komme igang, og også hvorfor app styring ikke er smart


Det er en artikel, der ikke er opdateret siden 2018 og viser derfor ikke aktuelle oplysninger.

Hue har ikke stået stille og i dag er det hele meget nemmere at sætte op i appen, så den forældede artikel giver ikke længere så meget mening.


Redigeret af Erik K - 23-Februar-2022 kl. 16:23
Til top
suk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-November-2021
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér suk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2022 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Oprindeligt skrevet af suk suk skrev:

Her er flere artikler til at komme igang, og også hvorfor app styring ikke er smart


Det er en artikel, der ikke er opdateret siden 2018 og viser derfor ikke aktuelle oplysninger.

Hue har ikke stået stille og i dag er det hele meget nemmere at sætte op i appen, så den forældede artikel giver ikke længere så meget mening.

Artiklen (som består af 3 dele) berøre punkter som hvorfor app styring, stemmestyring mm ikke altid er smart, og giver nogle problemstillinger man bør tænke over (inklusiv netværkssikkerhed i artiklerne efter)
Der er ikke meget af det som er forældet hvis man læser det hele som en helhed, men jo, naturligvis kan du finde ting som er outdated, og jo, hue har da fået nye produkter og opdateret deres app siden 2018, men problemstillingerne er mere eller mindre uændret, og der er i virkeligheden måske kommet flere til.
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2022 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af suk suk skrev:

problemstillingerne er mere eller mindre uændret, og der er i virkeligheden måske kommet flere til.

Det er din mening og en påstand - har du eksempler på de problemstillinger og de der er kommet til?

Hvis man kun læser den artikel du henviser til, vil folk jo uden grund løbe skrigende væk. Når man ikke ved, hvorledes det virker nu, så får man jo nemt opfattelsen af, at man skal holde sig fra det.

Der er langt fra de problemer, jeg oplevede i starten (ca 5 år siden) og til mulighederne nu.
Til top
suk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-November-2021
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér suk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2022 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Oprindeligt skrevet af suk suk skrev:

problemstillingerne er mere eller mindre uændret, og der er i virkeligheden måske kommet flere til.

Det er din mening og en påstand - har du eksempler på de problemstillinger og de der er kommet til?

Hvis man kun læser den artikel du henviser til, vil folk jo uden grund løbe skrigende væk. Når man ikke ved, hvorledes det virker nu, så får man jo nemt opfattelsen af, at man skal holde sig fra det.

Der er langt fra de problemer, jeg oplevede i starten (ca 5 år siden) og til mulighederne nu.

Jeg kan komme med nogle hurtige.
Hue er blevet billigere.
Dvs også mere tilgængeligt.
Det betyder også at flere ikke bare erstatter enkelte pære, men skifter alt ud.
Problemmer ved det?
Behov for ekstra hue bridge hvilket mig bekendt stadig ikke er understøttet af hues egen app, så man bliver hermed afhængig af tredjeparts app.
Større afhængighed, hvor at man er på spanden hvis bridge dør, da man ikke har noget backup lys og måske ikke engang en ekstra bridge liggende.
(Hvilket ikke er en 100 procent løsning, da man ikke kan tage backup af brudhen og dens konfiguration)

Hue har opdateret måden deres bridge kommunikere på 2 gange siden 2012 så vidt jeg husker, ikke alle disse tredjeparts apps er klar med opdateringer samme dag som hue selv.

flere og flere integrere deres hue mere og mere i hjemmet, og finder et større behov for at fjerne afbrydere og dermed kortslutte fase og mellemledning og give pære fast strøm. (Det må hr og fru Jensen ikke selv, altså det er ulovligt.)

Der er også kommet flere tredjeparts sensorer, switche mm.til hue.
Der er bare ingen garanti for at de også virker med hues bridge om et år.

For det første skriver jeg både i tråden her, og på siden at artiklen består af flere dele.
For det andet forsøger jeg ikke at skræmme nogen, men belyse at hue og smart hjem ikke er uden udfordringer.
(Vi kan gå tilbage til een af dem som jævnligt kommer på banen, at kone og børn slukker på afbryderen, så folk ulovligt giver pærene fast fase)



Redigeret af suk - 23-Februar-2022 kl. 18:19
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2022 kl. 02:04
Har du overhovedet selv prøvet en Hue opsætning? Jeg tvivler næsten på, at du har egne erfaringer.

Du søger fortvivlet efter problemer, som man ikke behøver at få og dine hurtigt fundne problemer kan jeg afvise lige så hurtigt.

Er det et problem at Hue er blevet billigere? Det synes jeg nu ikke.

En Hue bridge kan håndtere op til 50 enheder og de færreste har brug for flere.

Nej, man er ikke afhængig af tredje parts app for at styre 2 bridges, så hvis der er behov for 2 bridges, kan de styres fra samme telefon og så opsætte enhederne i huset, således at f.eks. den ene halvdel (etage) af huset styres af den ene bridge og resten af den anden.

Hvor meget er man på spanden, når en bridge dør? Man har jo stadig mulighed for at bruge alle kontakter på almindelig vis, så man er ikke mere på spanden, end hvis en almindelig pære springer.

At flere og flere fjerner de almindelige kontakter er da noget af en påstand - hvor findes den oplysning?

At tredje parts enheder ikke kan bruges med Hue, skyldes jo ikke Hue og vil man være sikker, så undlader man at bruge tredje parts enheder - jeg har udelukkende anvendt Hue produkter og savner ikke nogen funktioner.

Hvis man holder sig fra tredje parts apps og enheder, så fungerer det uden problemer.


Redigeret af Erik K - 24-Februar-2022 kl. 02:05
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu