recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer amok ved afspilning af Interstellar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer amok ved afspilning af Interstellar

 Besvar Besvar Side  123 16>
Forfatter
Besked
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Subwoofer amok ved afspilning af Interstellar
    Sendt: 02-April-2015 kl. 10:22
Hej

Er der andre, der oplevede ved afspilning af Interstellar, der hvor de rammer det såkaldte wormhole, at deres subwoofer gik fuldstændig amok. Min sagde lyde den aldrig har lavet før. Det skal siges den er prof. kalibreret og som sagt så har jeg ikke hørt, at den har opført sig sådan før. Op til den scene var der ingen problemer...

Spørgsmålet er om det skal sige sådan i den scene eller min subwoofer kapitulerede.....
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Der er gang i den scene og min sub kom også på arbejde, men ikke noget der lød underligt. Min er ikke prof kalibreret. Det er en System Audio Sub 10 så ikke verdens største.


Hmm ok - jeg slukkede da det ikke lød sundt - kan være det er tid til en ny - den jeg har, har også udtjent sin værnepligt hvis det er, men må jo holde øje med om den gør det i andre film.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 10:46

Har endnu ikke set filmen, den haves, så måske bliver der mulighed for det i aften, vil lytte på omtalte scene og høre hvordan det lyder, forventer dog ikke problemer. Den plejer at kunne sparke røv.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 10:48
Synes faktisk scene med black hole senere var endnu vildere var nær rystet ud af min sofa. Fedt.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 14:59
Kunne så konstatere i dag at der skete noget med subben igår mens jeg så interstellar - den forvrænger stadig
Til top
runekc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér runekc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 15:14
Mine subs gik også amok :) kører dog også med Audyssey....
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 15:21
Kan I oplyse et kapitel og en tidskode, så vil jeg da lige tjekke det ud, skal først se skiven d. 10. april, så jeg gider ikke spole den igennem før da.

kennethbrdk >>> det lyder ikke godt at din sub stadig forvrænger lyden, den er desværre nok gået sig en tur.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 15:25
Jeps tror jeg også, skal flytte om 2 mdr så venter med at købe en ny.
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af runekc runekc skrev:

Mine subs gik også amok :) kører dog også med Audyssey....
kører du med Dyn.Eq. slået til.
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
runekc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér runekc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 15:31
Ja :)
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 16:33
Jeg så den i imperial. Lyden er lavet sådan at det lød som om panelerne på væggene raslede og klaprede. Hvis jeg havde hørt det herhjemme ville jeg også have været betænkelig. Prøv med ørebøffer for at tjekke lydsporet.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 17:33
Godt med lidt advarsel, så en subwoofer ikke kobles på ved afspilning af Interstellar.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu