|
Subwoofer amok ved afspilning af Interstellar |
Besvar | Side <12345 16> |
Forfatter | |||
Bruger udmeldt 35
-- Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så i sidste uge filmen.
Mine 2 Earthquake supernova fik rummet til at ryste i omtalte scene, men ikke noget faretruende. Starten af Edge of Tomorrow får til gengæld det hele til at ryste ubehageligt meget. |
|||
Notfast
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
hmm, det er da meget normalt med stor bas tryk.
Ser i ikke film ved ref. niveau normalt?
|
|||
.....
|
|||
Ole_M
Super bruger Oprettet: 12-Juli-2014 Sted: Danmark Status: Offline Point: 416 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Kl. nat
|
|||
Notfast
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
.....
|
|||
Trumle
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Lyden/musikken til affyringen begynder ved ca 41.30 og ormehullet begynder ved ca. 59 minutter. Hvis ellers altså det lige er de scener folk taler om :-) Hvis du vil aflive din sub så køb Edge of Tomorrow og skru helt op, så er det overstået inden filmen er et minut gammel ( Seriøst - Lad være med at prøve! ). Der er hvad det ligner en 10Hz, 0db! firkant i både centerkanalen og i LFE sporet lige i starten af filmen. Det må være en fejl, men det er der altså. Redigeret af Trumle - 03-April-2015 kl. 21:43 |
|||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Er i gang med den lige nu, der skete ingen ting, det buldrede bare lidt. Der skal nok også en del til at aflive min Cervin Vega. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har også sådan en sub, er dog mere nervøs for at det bliver mit træhus der tager skade. Så forøvrigt filmen i Suzhou på verdens største IMax lærred.
|
|||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|||
Bruger udmeldt 31
-- Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvis det er et 10Hz signal ved referenceniveau, som der skrives flere steder, så kommer der højst sandsynligt ikke meget ud af din sub, da den helt sikkert ikke giver meget output ved 10Hz. Min sub kan give 16Hz ved -3dB, men ved 10Hz er den langt under de -3dB. Men, derfor er der alligevel gang i den helt ned til hvor subben ikke kan følge med længere
|
|||
Notfast
Funktioner
Tak(0)
|
||
En ting er din frekvenskurve, men kan den opretholde ref. Niveau (inkl. roomgain på din lytte plads)? Ellers er dit blær som at tisse i mod vind, det luner på lårene i kort tid, men det ser dumt ud. Redigeret af Notfast - 04-April-2015 kl. 10:04 |
|||
.....
|
|||
Notfast
Funktioner
Tak(0)
|
||
Du trænger til at have en modsat rette subwoofer spændt på dem. Så du kan slå den mekaniske forvrængning ihjel. (Hvilket er en god undskyldning for at købe 2 mere)
|
|||
.....
|
|||
Bruger udmeldt 35
-- Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Der er sgu ikke noget mekanisk forvrængning herhjemme. Med ubehageligt meget mener jeg fysisk ubehageligt, og ikke " subwooffer kaput " ubehageligt. Og der skal en del mere end en god undskyldning til for at købe yderligere 2 subwoofere til 23.000,- pr stk Redigeret af strecker - 04-April-2015 kl. 10:49 |
|||
Bruger udmeldt 31
-- Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvad for noget blær? Beklager hvis jeg har generet dig på nogen måde
|
|||
Besvar | Side <12345 16> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |