recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer amok ved afspilning af Interstellar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer amok ved afspilning af Interstellar

 Besvar Besvar Side  <12345 16>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 17:42
Så i sidste uge filmen.
Mine 2 Earthquake supernova fik rummet til at ryste i omtalte scene, men ikke noget faretruende.

Starten af Edge of Tomorrow får til gengæld det hele til at ryste ubehageligt meget.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 18:06
hmm, det er da meget normalt med stor bas tryk.

Ser i ikke film ved ref. niveau normalt?
.....
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Hva tid!!??
Kl. nat Smile
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af Ole_M Ole_M skrev:

Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Hva tid!!??
Kl. nat Smile
LOL

.....
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Ved hvilken tid i filmen sker den der subwoofer aflivnings scene? Har 3 sub's og Buttkicker, så håber ikke det hele står af samtidigt


Lyden/musikken til affyringen begynder ved ca 41.30 og ormehullet begynder ved ca. 59 minutter. Hvis ellers altså det lige er de scener folk taler om :-)
 
Hvis du vil aflive din sub så køb Edge of Tomorrow og skru helt op, så er det overstået inden filmen er et minut gammel ( Seriøst - Lad være med at prøve! ). Der er hvad det ligner en 10Hz, 0db! firkant i både centerkanalen og i LFE sporet lige i starten af filmen.  Det må være en fejl, men det er der altså.


Redigeret af Trumle - 03-April-2015 kl. 21:43
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 21:43

Er i gang med den lige nu, der skete ingen ting, det buldrede bare lidt. Der skal nok også en del til at aflive min Cervin Vega.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2015 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af HomeTheater HomeTheater skrev:

Fedt altså at der er noget fed bund på filmen, så må jeg se om min velodyne spl 1200 ultra, dør!

Jeg har også sådan en sub, er dog mere nervøs for at det bliver mit træhus der tager skade. Så forøvrigt filmen i Suzhou på verdens største IMax lærred.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2015 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Er i gang med den lige nu, der skete ingen ting, det buldrede bare lidt. Der skal nok også en del til at aflive min Cervin Vega.

Hvis det er et 10Hz signal ved referenceniveau, som der skrives flere steder, så kommer der højst sandsynligt ikke meget ud af din sub, da den helt sikkert ikke giver meget output ved 10Hz.

Min sub kan give 16Hz ved -3dB, men ved 10Hz er den langt under de -3dB.

Men, derfor er der alligevel gang i den helt ned til hvor subben ikke kan følge med længere Smile
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2015 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Er i gang med den lige nu, der skete ingen ting, det buldrede bare lidt. Der skal nok også en del til at aflive min Cervin Vega.

Hvis det er et 10Hz signal ved referenceniveau, som der skrives flere steder, så kommer der højst sandsynligt ikke meget ud af din sub, da den helt sikkert ikke giver meget output ved 10Hz.

Min sub kan give 16Hz ved -3dB, men ved 10Hz er den langt under de -3dB.

Men, derfor er der alligevel gang i den helt ned til hvor subben ikke kan følge med længere Smile

En ting er din frekvenskurve, men kan den opretholde ref. Niveau (inkl. roomgain på din lytte plads)? Ellers er dit blær som at tisse i mod vind, det luner på lårene i kort tid, men det ser dumt ud.
Smile


Redigeret af Notfast - 04-April-2015 kl. 10:04
.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2015 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Så i sidste uge filmen.
Mine 2 Earthquake supernova fik rummet til at ryste i omtalte scene, men ikke noget faretruende.

Starten af Edge of Tomorrow får til gengæld det hele til at ryste ubehageligt meget.

Du trænger til at have en modsat rette subwoofer spændt på dem. Så du kan slå den mekaniske forvrængning ihjel.
(Hvilket er en god undskyldning for at købe 2 mere)
.....
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2015 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:


Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Så i sidste uge filmen.
Mine 2 Earthquake supernova fik rummet til at ryste i omtalte scene, men ikke noget faretruende.

Starten af Edge of Tomorrow får til gengæld det hele til at ryste ubehageligt meget.


Du trænger til at have en modsat rette subwoofer spændt på dem. Så du kan slå den mekaniske forvrængning ihjel.
(Hvilket er en god undskyldning for at købe 2 mere)


Der er sgu ikke noget mekanisk forvrængning herhjemme.
Med ubehageligt meget mener jeg fysisk ubehageligt, og ikke " subwooffer kaput " ubehageligt.

Og der skal en del mere end en god undskyldning til for at købe yderligere 2 subwoofere til 23.000,- pr stk



Redigeret af strecker - 04-April-2015 kl. 10:49
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2015 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Er i gang med den lige nu, der skete ingen ting, det buldrede bare lidt. Der skal nok også en del til at aflive min Cervin Vega.

Hvis det er et 10Hz signal ved referenceniveau, som der skrives flere steder, så kommer der højst sandsynligt ikke meget ud af din sub, da den helt sikkert ikke giver meget output ved 10Hz.

Min sub kan give 16Hz ved -3dB, men ved 10Hz er den langt under de -3dB.

Men, derfor er der alligevel gang i den helt ned til hvor subben ikke kan følge med længere Smile

En ting er din frekvenskurve, men kan den opretholde ref. Niveau (inkl. roomgain på din lytte plads)? Ellers er dit blær som at tisse i mod vind, det luner på lårene i kort tid, men det ser dumt ud.
Smile

Hvad for noget blær?

Beklager hvis jeg har generet dig på nogen måde Confused
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu