recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer fødder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer fødder

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 01:00
Oprindeligt skrevet af Thomas...c Thomas...c skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Jeg følger lige lidt med her.

Men jeg vil tillade mig at stille nogenlunde samme spørgsmål som trådstarteren.

Jeg har nemlig en M&K MX350 sub, som jeg gerne vil have nogle fødder på, for at undgå at gulvet spiller med, da det er træ gulv. Der er allerede indbygget gevind til fødder i subben, men det er bare 6mm gevind. Men har der nogen som har godt bud på, hvad jeg kan bruge?

Har slev kigget lidt på VT Feet 30

Stil den på en slange til et trillebørhjul Wink
Meget billigere end dyre specielfødder og ganske effektivt

Men ikke samme kvalitet. Den isolerer vibrationer, så de forbliver i subwooferen. Den må da stå og gynge, tror jeg. Men det er meget længe siden, jeg har prøvet det.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 01:23

Jeg har nemlig en M&K MX350 sub, som jeg gerne vil have nogle fødder på, for at undgå at gulvet spiller med, da det er træ gulv. Der er allerede indbygget gevind til fødder i subben, men det er bare 6mm gevind. Men har der nogen som har godt bud på, hvad jeg kan bruge?

Den almindelige teknik med et apparat der vibrerer sådan som en mx350 der også vibrerer op og ned er er stille det på gummifødder som er elastiske i alle retninger. De SVS der blev linket til tidligere er et godt bud om end dyre. Hvis du kan stille den på en 50kg fortovsflise er det heller ikke nogen dårlig ide. Evt begge dele.
Til top
Bruger udmeldt 28 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 08-Januar-2016
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 02:02
Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Men ikke samme kvalitet. Den isolerer vibrationer, så de forbliver i subwooferen. Den må da stå og gynge, tror jeg. Men det er meget længe siden, jeg har prøvet det.

Det kommer helt an på hvor meget luft der er i slangen, det er lidt af det smarte ved det.
Slangen får ikke subwooferen til at gynge mere end så mange andre gummi/skumfødder man kan købe.
Fordelen ved slangen er at bliver den trykket sammen (som mange fødder gør med tiden), så skal den bare have lidt luft.
Du starter med at skrive; Ikke samme kvalitet.......... Som hvad ?

Jeg har mange gange hørt holfi-feet på subwoofere og det er en forbedring hver gang = meget bedre sammenhæng med højttalerne og jeg vil vove den påstand at slangen her er mere stabil.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 02:39

Det kommer helt an på hvor meget luft der er i slangen, det er lidt af det smarte ved det.
Slangen får ikke subwooferen til at gynge mere end så mange andre gummi/skumfødder man kan købe.
Fordelen ved slangen er at bliver den trykket sammen (som mange fødder gør med tiden), så skal den bare have lidt luft.
Du starter med at skrive; Ikke samme kvalitet.......... Som hvad ?

Jeg har mange gange hørt holfi-feet på subwoofere og det er en forbedring hver gang = meget bedre sammenhæng med højttalerne og jeg vil vove den påstand at slangen her er mere stabil.

Slangen er en ualmindelig dårlig løsning! Ved hvert basslag vil hele kabinettet flytte sig, hvilket påvirker SUB'ens lyd/præcision.

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 12-Januar-2016 kl. 02:39
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2008
Point: 1008
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 19:37

Min erfaring er ikke med subwoofere, men dog store højttalere, der spiler ned til en 10 Hz. De må vel regnes for tunge og store.
Jeg har selvsamme VT Feet 30. Men jeg bruger dem ikke. Jeg har ikke naboer der kan blive generet.
Jesper Stricker producerer nogle udmærkede fødder, der kan fås med 6 mm. gevind. Jeg tror, at det kunne være løsningen for dig. De er rimelige, synes jeg. Der fås også fødder der er endnu bedre, men de er meget dyrere.

Jeg har taget kontakt med Jesper strecker, men mener bare at det er M8 gevind de fødder bliver leveret med. Men har lige spurgt ham hvilket gevind fødderne fås med:-)

Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 19:50

Min erfaring er ikke med subwoofere, men dog store højttalere, der spiler ned til en 10 Hz.

Minus hvor mange DB ?
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 19:59
Det kan være at enhederne bevæger sig ved 10Hz, men outputtet vil være forsvindende lavt.

En bekendt jeg har i USA kan spille 120dB ved 16Hz i sin stue, men det kræver også to kæmpe hjemmebyggede subwoofere i hjørnerne og over 1KW effekt til hver af dem. Alt er større i USA, som bekendt ;-)

Redigeret af HenrikStevn - 13-Januar-2016 kl. 20:00
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 20:13
Vrøvl. Mange ting er større i DK. Tager ikke mange millisekunder og finde et hjemme bio setup her på recordere som har mere end 1kw pr. sub. Jeg var til demo hos en så sent som i lørdags der havde 2 x 3kw på sub's. Det rykkede
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 20:19
Jeg tvivler dog på at de rammer 120dB ved 16Hz, og brugbart output under 10Hz ;-)
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 21:14
Man skal bare ha Subs som er effektive. Så behøver man ikke alle de watt😊
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Man skal bare ha Subs som er effektive. Så behøver man ikke alle de watt😊

Ja, det er bare sjældent at høj følsomhed og dyb bas følges, men man kan selvfølgelig lave dem meget store

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 23:18
Kommer an på hvad man betragter som dybbas. Jeg har et meget lille rum på 15kvm. 2 x jbl 18" Subs. De er egentlig ikke beregnet til at gå dybt. Men med hjælp fra roomgain , begynder de først at rulle af ved 16hz. Jeg trækker dem med en Crown cdi 2000 . Under hårde passager ved ref level , er jeg ikke engang over 10db lampen på amp. Dvs at der er over 10db headroom . Sub systemet kører med andre ord i tomgang
Nå - det var ikke det tråden handlede om.
Jeg har beton gulv :-)
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu