|
Subwoofer fødder |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||||
Sven Palvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2012 Status: Offline Point: 376 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Men ikke samme kvalitet. Den isolerer vibrationer, så de forbliver i subwooferen. Den må da stå og gynge, tror jeg. Men det er meget længe siden, jeg har prøvet det. |
||||
![]() |
||||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
|||
Den almindelige teknik med et apparat der vibrerer sådan som en mx350 der også vibrerer op og ned er er stille det på gummifødder som er elastiske i alle retninger. De SVS der blev linket til tidligere er et godt bud om end dyre. Hvis du kan stille den på en 50kg fortovsflise er det heller ikke nogen dårlig ide. Evt begge dele.
|
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 28 ![]() -- ![]() Oprettet: 08-Januar-2016 Status: Offline Point: 208 |
|||
Det kommer helt an på hvor meget luft der er i slangen, det er lidt af det smarte ved det. Slangen får ikke subwooferen til at gynge mere end så mange andre gummi/skumfødder man kan købe. Fordelen ved slangen er at bliver den trykket sammen (som mange fødder gør med tiden), så skal den bare have lidt luft. Du starter med at skrive; Ikke samme kvalitet.......... Som hvad ? Jeg har mange gange hørt holfi-feet på subwoofere og det er en forbedring hver gang = meget bedre sammenhæng med højttalerne og jeg vil vove den påstand at slangen her er mere stabil.
|
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|||
Slangen er en ualmindelig dårlig løsning! Ved hvert basslag vil hele kabinettet flytte sig, hvilket påvirker SUB'ens lyd/præcision. M.v.h.
Redigeret af Henrik B. - 12-Januar-2016 kl. 02:39 |
||||
![]() |
||||
Vilstrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2008 Status: Offline Point: 1008 |
|||
Jeg har taget kontakt med Jesper strecker, men mener bare at det er M8 gevind de fødder bliver leveret med. Men har lige spurgt ham hvilket gevind fødderne fås med:-) |
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 28 ![]() -- ![]() Oprettet: 08-Januar-2016 Status: Offline Point: 208 |
|||
Minus hvor mange DB ?
|
||||
![]() |
||||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
|||
Det kan være at enhederne bevæger sig ved 10Hz, men outputtet vil være forsvindende lavt.
En bekendt jeg har i USA kan spille 120dB ved 16Hz i sin stue, men det kræver også to kæmpe hjemmebyggede subwoofere i hjørnerne og over 1KW effekt til hver af dem. Alt er større i USA, som bekendt ;-)
Redigeret af HenrikStevn - 13-Januar-2016 kl. 20:00 |
||||
![]() |
||||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|||
Vrøvl. Mange ting er større i DK. Tager ikke mange millisekunder og finde et hjemme bio setup her på recordere som har mere end 1kw pr. sub. Jeg var til demo hos en så sent som i lørdags der havde 2 x 3kw på sub's. Det rykkede
![]() |
||||
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
|
||||
![]() |
||||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
|||
Jeg tvivler dog på at de rammer 120dB ved 16Hz, og brugbart output under 10Hz ;-)
|
||||
![]() |
||||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|||
Man skal bare ha Subs som er effektive. Så behøver man ikke alle de watt😊
|
||||
![]() |
||||
|||
Ja, det er bare sjældent at høj følsomhed og dyb bas følges, men man kan selvfølgelig lave dem meget store |
||||
![]() |
||||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|||
Kommer an på hvad man betragter som dybbas. Jeg har et meget lille rum på 15kvm. 2 x jbl 18" Subs. De er egentlig ikke beregnet til at gå dybt. Men med hjælp fra roomgain , begynder de først at rulle af ved 16hz. Jeg trækker dem med en Crown cdi 2000 . Under hårde passager ved ref level , er jeg ikke engang over 10db lampen på amp. Dvs at der er over 10db headroom . Sub systemet kører med andre ord i tomgang
Nå - det var ikke det tråden handlede om. Jeg har beton gulv :-) |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |