|
Subwoofer kable? |
Besvar ![]() |
Side <1234 8> |
Forfatter | ||||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Det er jo også et langt kabeltræk tæt på støjende apparater/strømkabler, så der vil et skærmet kabel kunne gøre en forskel. Det nævnte jeg også tidligere i tråden. Men det var jo ikke det vi egentlig snakkede om, i trådstarters situation er subwooferen relativt tæt på resten af setuppet, og han har konstateret at det billige kabel virker helt fint :-)
Og et analogt billedesignal er væsentligt mere følsomt og krævende end et lydsignal. Hvad er din pointe? Redigeret af HenrikStevn - 28-Marts-2016 kl. 10:34 |
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19566 |
|||
Om det er billede eller lyd, er lige meget, det handler om elektriske signaler, der ved billedoverførsel er meget mere følsomme end lydsignaler. Det betyder også at afskærmningen på kabler til overførsel af billedsignaler er meget mere vigtig end ved lydsignaler. Klaus |
||||
![]() |
||||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5308 |
|||
Så jeg vil heller bruge korrekt skærmede kabler fra start, frem for at skulle brandslukke senere. ![]() Præcist som folk har haft det med HF utætte antenne installationer, "Det har virket tidligere, nu har jeg problem men har ikke lavet noget om" - men der er kommet nye sender standarder udenfor huset. ![]() Mvh. JørgenT
|
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|||
Jeg håber trådstarter kan finde ud af det misk mask af meninger om hvor godt et subwooferkabel bør være. God anden påskedag
![]() |
||||
![]() |
||||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
|||
Hej.
1 meter kabel koster jo ikke en formue. https://www.av-cables.dk/subwoofer-kabler/?gclid=CjwKEAjwrOO3BRCX55-L9_WojHoSJAAPxcSPwfHnwLnIZl-Zq3PZvQ8TkmKwI8UJc6WxuewyeXDQrRoCfA3w_wcB Redigeret af nesager - 28-Marts-2016 kl. 13:33 |
||||
![]() |
||||
thygekm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Sted: Denmark Kolding Status: Offline Point: 59 |
|||
Hold da op, der fik jeg da åbnet Pandoras æske
![]() Tak for alle indlæg og meninger ![]() Efter at have læse tråden ser jeg umiddelbart 50Hz brum som det eneste aktuelle problem, da subwooferen alligevel sortere alt over 180Hz fra, og skulle noget over 180Hz alligevel snige sig ind, så vil sub'en formentlig have en kraftig dæmpning over for det, da den sket ikke er konstrueret til at arbejde med det. Det jeg bruger lige nu er et composit lakrids kabel (altså med gule stik). Når jeg stikker øret helt ind i subwooferen kan jeg hører en smule meget meget svagt 50Hz brum, men det er der stadig selv om jeg trækker kablet ud af sub'en, og det øges ikke når jeg skruer op for volumen, så det må være noget sub'en selv stråler ind i dens udgangs-trin, efter forstærker-trinnet. Min egen konklusion er hermed at, hvis man skal føre sit analoge/linelevel signalkabel over stor afstand i et miljø med relativ stor elektromagnetisk stråling, giver det god mening med et skærmet og/eller snoet kabel. Men i min situation som nærmest er den modsatte, kunne man sikker bruge en hvilken som helst ledning og opnå et hæderligt resultat. Er det nogen som har et kvalificeret bud på hvor stor en forøgelse af signalkvaliteten jeg rent faktisk får, hvis jeg køber et kabel til 100 kr? |
||||
![]() |
||||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
|||
I dit setup, baseret på de ting du har nævnt og selv afprøvet? 0% ![]() Redigeret af HenrikStevn - 28-Marts-2016 kl. 21:26 |
||||
![]() |
||||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5308 |
|||
Det kan evt. give en ide om hvor godt dit kabel er skærmet. ![]() Hvis der kommer støj kan det så også være et spørgsmål om hvor godt din forstærker og sub undertrykker EMI indstråling (GSM HF sendersignal kan blive ensrettet til lavfrekvente pulser i ind-og udgangs halvledere) Mvh. JørgenT
|
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|||
110% med et godt skærmet kabel til ca 200kr, som sorterer ikke hørbart brum der mudrer bassen fra ![]() |
||||
![]() |
||||
Sven Palvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2012 Status: Offline Point: 376 |
|||
Med et subwoofer kabel er det godt med en kraftig leder og evt. afskærmet.
|
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19566 |
|||
Hvorfor skal lederen være kraftig?
Klaus |
||||
![]() |
||||
Sven Palvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2012 Status: Offline Point: 376 |
|||
For at give mere kraft og tyngde. Et normalt kabel der tager man hensyn til diskant gengivelsen, men det er der ikke grund til i et subwoofer kabel, da det kun er de lave frekvenser og ved et LFE kabel op til 120 Hz.
Det jeg bruger har 2,1 mm2, og det var en forbedring i forhold til før. Om det er lederen der giver forskellen, isoleringen eller konstruktionen det skyldes ved jeg ikke, da det var et kabel imod et andet.
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |