|
Subwoofer på center kanalen |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Flex: Det er altid en god ide med flere subs. Det kan løse nogle af de problemer der er i vores små rum. Men det forudsætter at alle subs spiller samme signal. Så ikke en center sub, LFE sub, surround sub osv. Hvis du har et link til RELs artikel, så post den endelig.
|
||
olepro
Junior bruger Oprettet: 13-Oktober-2014 Status: Offline Point: 34 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du bruger din surround receiver rigtigt, giver det ingen mening at sætte en subwoofer på center kanalen. Alle
dybe toner fra front, center og surround højttalerne under (sædvanlig
vis 80 hertz) sendes til din subwoofer som håndterer den dybe bas, hvis dit system er sat rigtigt op. |
||
flex195
Super bruger Oprettet: 04-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 459 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design |
||
flex195
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kører i øvrigt med følgende :
Klipsch rf-63 front Klipsch rc-62 center Klipsch rf-82 MK2 surround Klipsch rc-62 MK2 rear surround (ja kører 6.1) Klipsch rs-42 front Presence Klipsch the R-115SW sub Yamaha CX-A5000 processor Harman Kardon Signature amp Sub er kalibreret manuelt igennem Yamaha processor og med minidsp UMIK 1... Efter nøje test og lytning er jeg gået imod strømmen og sat delefrekvensen på 60 hz
|
||
Mvh Brian
||
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg er uenig ift. hvad REL skriver.
1. Du kan ikke lokalisere en korrekt kalibrering subwoofer - så at de vil have den tæt på centeren giver ikke mening. Du vil have subben dér hvor den giver færrest akustiske unoder ift. dér hvor du sidder. 2. Bas i små rum opfører sig mere problematisk end store rum og måden man kan tæmme det er, netop at bruge flere subwoofere. Men det forudsætter at de spiller identiske signaler. Ikke en "Surround-sub", "Center-sub" osv. Så ift. fysikkens verden, giver det de skriver ikke mening. |
||
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det var da et lidt specielt setup, eller hvad? Gulvhøjttalere som surrounds? Bi-pol højttalere som "front presence"? Og har du kun én rear surround højttaler, siden du kun kører 6.1?
Jeg havde da nok indrettet anderledes, f.eks. med bipolerne som surround, droppet de store RF-82 og i stedet smidt endnu en sub ind. Men måske er jeg helt forkert på den? |
||
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1652 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det virker ikke. Hvis du gør sådan vil både center og den sub du har sat til center pre out kun spille ned til 40 hz. Suben skal over på SW/LFE out, ellers virker det ikke som det skal. |
||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det var da nogle små enheder i centeren, siger en der har 2x 6.5” enheder i centerkanalen.
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
armani-thomas
Guld medlem Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Men Jetex er vi ikke nogenlunde enige om at en center under 25kg er beregnet til konfirmand anlæg? Sagde en med en center på 26.5kg #børnehave
Redigeret af armani-thomas - 01-November-2019 kl. 19:58 |
||
flex195
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for dine fine input - synes ideen virkede interessant også fordi jeg godt kan li tingene lidt anderledes og gerne lidt komplekst i opsætningen:)
|
||
Mvh Brian
||
flex195
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg tror da umiddelbart ikke jeg er den eneste i verden der kører med store Surround højttalere, for mig handler det om overskud og samtidig har jeg en ting for store højttalere... Bi polerne blev jeg inspireret til igennem avforum.no hvor en gut brugte dem som front og rear Presence, det fungerer rigtig godt sammen med Yamaha's dialog lift jeg har i hvert fald ikke tænkt mig, at ændre det :) Den sjette kanal kom sig af, at centeren var i overskud og så skulle det prøves, det fungere godt i og med Bio'en kun er små 3 meter bred og ganske egoistisk indrettet med 3 siddepladser...
|
||
Mvh Brian
||
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kompleksitet er også sjovt :) der er dog rigelig med kompleksitet i at kalibrere flere subs og sikre den bedste samlede respons når alle subs spiller samme signal.
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |