|
Subwoofer summen - underlig løsning |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvis jeg googler din sub og set ud fra billederne, så er dette 230V net kabel der benyttes, og ikke det du linker i ovenstående link.
Redigeret af Potter - 07-November-2019 kl. 11:40 |
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4862 |
|
Som Mufti skriver, prøv Y kablet.
|
||
![]() |
||
hmrdk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-November-2019 Status: Offline Point: 10 |
|
@Potter: Men det netkabel burde vel ikke give nogen forskel i forhold til de stik jeg allerede har prøvet i subben - der er jo ikke jord i? Tidligere i tråden blev nævnt at jord på receiveren måske kunne hjælpe. Så strømstikket er til den. Forstærkeren er en NAD D7050, så den har 2 udgange til sub. Så burde godt kunne bruge dette kabel. Tak for jeres svar.
|
||
![]() |
||
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
|
Du skal bare lave en stel forbindelse fra det ene apperat til det andet. Jeg havde samme problem med en effektforstærker og reciever der var forbundet med phono. Receivere har oftest en "GRN" forbindelse og der satte jeg en ledning i og omkring en skrue i forstærkeren. Så var brum væk
|
||
![]() |
||
Benny From ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 852 |
|
Måske kan det være noget så simpelt som dårlig forbindelse i subwooferkablet/ stikket ?
Har du prøvet at rykke lidt i kablet |
||
![]() |
||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
|
Du mener i det kabel som ikke er der?! (han skriver jo netop at den brummer, selv uden signalkabel).
|
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
![]() |
||
hmrdk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-November-2019 Status: Offline Point: 10 |
|
Tak for tips.
@berdel Jeg prøvede det lige - men gav desværre ikke nogen forskel. Måske det er noget med subben der er galt eller slidt (den er 10 år gammel). Nu har jeg prøvet at bestille de to kabler nævnt tidligere samt sådan en her til subbens strøm: Hvis ikke alt det virker, så må jeg bare leve med lidt brummen og spare sammen til en større ;-)
|
||
![]() |
||
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
|
Er du sikker på at du får ordenligt fat i stel på begge apperater? Det lyder meget som det problem især nå du kan få det til at gå væk vil at røre ved begge på samme tid.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19556 |
|
Vi kigger lige på bagsiden af subwooferen. ![]() Hvor skal det kabel med jord i henne?
Når man skriver "selv uden nogen form for signalkabler i eller noget", betyder det at der ingen signalkabel er i subwooferen. Så det kabel der ikke har fysisk forbindelse til subwooferen er for dårigt skærmet. Når det nu ikke har forbindelse til subwooferen, hvordan kan det så have indflydelse? Klaus
|
||
![]() |
||
madsklit ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-September-2010 Status: Offline Point: 140 |
|
hvad sker der vis du skifter på den knap der står Phase på.?
|
||
![]() |
||
Henrik_45 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 390 |
|
Den summen du hører, kommer den via højttalerenheden eller er det en mekanisk summen du hører? Hvis det er en mekanisk summen kan det være en transformator i strømforsyningen der vibrerer.
|
||
![]() |
||
|
Tak for jeres svar.
Phase knappen gør desværre ikke nogen forskel. Jeg tror det kommer fra højttaleren mere end elektronikken indefra. Men lidt svært at sige. Nu må se om det hjælper med jord og bedre kabler. God weekend.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |