recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer til dynaudio xd 600
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer til dynaudio xd 600

 Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
Jens123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2020
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Subwoofer til dynaudio xd 600
    Sendt: 25-Januar-2020 kl. 20:34
Hej

Har nogle af jer erfaring med en subwoofer til et sæt dynaudio xd 600?

 Jeg kan ikke læse mig til hvordan den skal tilsluttes, men går ud fra den skal i højttalerens digitale out. Jeg ved godt 2 subs er bedre en én, men da jeg har mine højttalere kablet, så har jeg kun én digital out tilbage.

Hvor god en subwoofer skal jeg have før det giver en god gevinst? Vil ofre max 10.000. Tager meget gerne imod inputs😊




Redigeret af Jens123 - 25-Januar-2020 kl. 21:41
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 07:01
Velkommen til. Digital out må være med fast niveau, så du vil få lyd men subwooferen vil ikke følge med når du skruer op eller ned.
Hvad har du dem kablet til og er det eneste kilde som du bruger?
Til top
Jens123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2020
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 08:40
Tak😊

Jeg har nu koblet dem trådløst op, da du har ret i det ikke vil fungere på den anden måde. Min Dynaudio Connect har en left og en right line in, så det må være via den indgang man kobler subwoofer på?
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 09:02
NEJ. Fortæl hvad du har af udstyr og til hvad udstyr du vil bruge subwooferen (altid eller til surround).

Du kan stille dem bagpå til free hvis du vil have mere bass.
Til top
Jens123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2020
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 09:14
Jeg har sat dem til neutral, og der er rigtig god dyb bas i dem. Jeg har bare læst flere steder man vil få en stor gevinst ved at få en eller to subwoofere på sit anlæg.

Jeg bruger dem udelukkende til musik som jeg streamer via min aurelic aries mini.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af Jens123 Jens123 skrev:

Jeg har nu koblet dem trådløst op, da du har ret i det ikke vil fungere på den anden måde. Min Dynaudio Connect har en left og en right line in, så det må være via den indgang man kobler subwoofer på?

Line in, er en indgang, det vil sige at signalet kommer IND i boksen der. 
Er der Line out på din kommen subwoofer, så den kan sende signalet videre til connect boksen?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jens123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2020
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 09:47
Har luret på en svs 2000 pro som har Line out. Vil selvfølgelig gerne have en dynaudio sub 6 som har forudbestemt program til xd 600, men 20.000 er for meget.

Jeg er ikke så teknisk, men hvordan får subben signal når man kører line in på connect boksen, og videre til subbens line out? Burde det ikke være omvendt?


Redigeret af Jens123 - 26-Januar-2020 kl. 09:49
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af Jens123 Jens123 skrev:

Jeg har sat dem til neutral, og der er rigtig god dyb bas i dem. Jeg har bare læst flere steder man vil få en stor gevinst ved at få en eller to subwoofere på sit anlæg.
 
Det gælder så ikke (i samme grad) med XD 600 som har indbygget DSP. Som du selv skriver så er der god og dyb bas i dem. Det du har læst er i almindelighed og gælder slet ikke i samme grad for aktive højtaler som for gammeldags passive højtaler

Oprindeligt skrevet af Jens123 Jens123 skrev:

Jeg bruger dem udelukkende til musik som jeg streamer via min aurelic aries mini.
Hvis du kørte analogt (skruer du op og ned på kilden) så kunne du. Sub skulle så have samme analoge signal


Generelt
   Vil du bruge fjernbetjeningen til DX til at skrue op og ned med så skal du regulere på subwooferen samtidigt med (det vil du så ikke)

   Hvis det signal du bruger er digitalt så skal der en DAC imellem (jeg har ikke set en sub med digitalt ind). Igen hvor skruer du op og ned.

   Som KlausDM skriver så kommer der signal ud af en udgang som skal forbindes til en indgang.

HVIS du en dag vil til at køre surround så er sagen en anden. Her vil du så kunne læse at man helt sikkert skal have en sub, men det er ikke nødvendigvis rigtigt med de højtalere. Her vil du så bruge en surround forstærker som sender frontsignalet analogt direkte til XD (ikke til boksen) og sub signalet til en sub, samt trækker de andre højtaler. 


Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af Jens123 Jens123 skrev:

Vil selvfølgelig gerne have en dynaudio sub 6 som har forudbestemt program til xd 600, men 20.000 er for meget.
Hvor har du læst det?

Kan ikke lige se det her? http://www.dynaudio.com/home-audio/sub/sub-6

Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af Jens123 Jens123 skrev:

Jeg er ikke så teknisk, men hvordan får subben signal når man kører line in på connect boksen, og videre til subbens line out? Burde det ikke være omvendt?
Mulighed 1: Line out fra kilde til line in på sub. Derefter fra line out fra sub til line in på connect på boks.
Mulighed 2: Line out fra kilde deles i 2 med en (eller 2) y splitter. Et signal til sub og et signal til connect.

Til top
Jens123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2020
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Jens123 Jens123 skrev:

Vil selvfølgelig gerne have en dynaudio sub 6 som har forudbestemt program til xd 600, men 20.000 er for meget.
Hvor har du læst det?


Under show full description. Derfor det undrer mig hvis det skal være så kompliceret og koble en subwoofer på nu dynaudio selv siger man kan.

And its presets are designed to work with these speakers…

• Confidence C1
• Confidence C2
• Confidence C4

• Confidence 20
• Confidence 30
• Confidence 50
• Confidence 60

• Contour S 1.4 LE
• Contour S 3.4 LE
• Contour 20
• Contour 30
• Contour 60

• Evidence Temptation
• Evidence Platinum
• Evidence Master

• Evoke 10
• Evoke 20
• Evoke 30
• Evoke 50

• Special Twenty-Five
• Special Forty

• Focus 20 XD
• Focus 30 XD
• Focus 60 XD

Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af Jens123 Jens123 skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Jens123 Jens123 skrev:

Vil selvfølgelig gerne have en dynaudio sub 6 som har forudbestemt program til xd 600, men 20.000 er for meget.
Hvor har du læst det?


Under show full description. Derfor det undrer mig hvis det skal være så kompliceret og koble en subwoofer på nu dynaudio selv siger man kan.

And its presets are designed to work with these speakers…

• Confidence C1
• Confidence C2
• Confidence C4

• Confidence 20
• Confidence 30
• Confidence 50
• Confidence 60

• Contour S 1.4 LE
• Contour S 3.4 LE
• Contour 20
• Contour 30
• Contour 60

• Evidence Temptation
• Evidence Platinum
• Evidence Master

• Evoke 10
• Evoke 20
• Evoke 30
• Evoke 50

• Special Twenty-Five
• Special Forty

• Focus 20 XD
• Focus 30 XD
• Focus 60 XD

Kan ikke se nogen XD 600 på den liste


Redigeret af FLarsen - 26-Januar-2020 kl. 10:25
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu