recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer til dynaudio xd 600
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer til dynaudio xd 600

 Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af Jens123 Jens123 skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Jens123 Jens123 skrev:

Vil selvfølgelig gerne have en dynaudio sub 6 som har forudbestemt program til xd 600, men 20.000 er for meget.
Hvor har du læst det?


 Derfor det undrer mig hvis det skal være så kompliceret og koble en subwoofer på
Det er fordi at en sub normalt forbindes EFTER volume reguleringen og på dine XD 600 er den i en lukket kasse.
Til top
Jens123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2020
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Jens123 Jens123 skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Jens123 Jens123 skrev:

Vil selvfølgelig gerne have en dynaudio sub 6 som har forudbestemt program til xd 600, men 20.000 er for meget.
Hvor har du læst det?


Under show full description. Derfor det undrer mig hvis det skal være så kompliceret og koble en subwoofer på nu dynaudio selv siger man kan.

And its presets are designed to work with these speakers…

• Confidence C1
• Confidence C2
• Confidence C4

• Confidence 20
• Confidence 30
• Confidence 50
• Confidence 60

• Contour S 1.4 LE
• Contour S 3.4 LE
• Contour 20
• Contour 30
• Contour 60

• Evidence Temptation
• Evidence Platinum
• Evidence Master

• Evoke 10
• Evoke 20
• Evoke 30
• Evoke 50

• Special Twenty-Five
• Special Forty

• Focus 20 XD
• Focus 30 XD
• Focus 60 XD

Kan ikke se nogen XD 600 på den liste
Mine er opdateret med firmware så de tilsvarer et sæt xd60 på en prik. Men glemmer det bare hvis det er så omsonst😉
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af Jens123 Jens123 skrev:

Men glemmer det bare hvis det er så omsonst😉
Du har læst dig til at de fleste har et behov, det er heldigvis ikke det samme som at du har et behov.

Vil du gerne bruge flere penge på god lyd kunne det næste meget sandsynligt være dit lytterum som skal have en tur.

MVH
og god lyd Wink
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af Jens123 Jens123 skrev:

Mine er opdateret med firmware så de tilsvarer et sæt xd60 på en prik. 

Du kunne spørge din forhandler om Dynaudio har lavet en løsning (det er et lukket system så der er ikke andre som kan), men nyd musik og ikke teknik.
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2010
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 17:30
Jeg vil foreslå Arendal subwoofer, gerne i 1723 serien. Jeg har selv deres SUB 1, og er ovenud tilfreds! Den spiller langt over sit prisskilt. Den koster 900-950 euro, afhængig af finish. Jeg tror andre subwoofer i 10.000 kr. klassen har svært ved at gøre det bedreSmile
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 18:58
hvis du sender trådløst fra en Connect, skal du have en Link koblet på, og så skal Link'en  kables til subwooferen
mvh Christian
Til top
Jens123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2020
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

hvis du sender trådløst fra en Connect, skal du have en Link koblet på, og så skal Link'en  kables til subwooferen
Ahh, det havde jeg ikke luretBig smile Ved du/nogen så hvordan man kobler linken til en subwoofer? Line out left and right?

Tak for den gode hjælp til jer alle👍


Redigeret af Jens123 - 26-Januar-2020 kl. 19:41
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 20:36
jeg har ikke selv en Link, men jo det må det være
mvh Christian
Til top
Jens123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2020
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 20:50
i princippet kan jeg vel ‘næsten’ få en trådløs sub, da linken vel kan være nogle meter væk fra connecten, og placeres op og ned af subben😊
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 21:13
Dem som kører med XD600 med sub, og som skriver om "en stor gevinst" ved at gøre det, kan vel fortælle, hvordan de har gjort?

Desuden, jeg tror at det er noget forkvaklet vrøvl, når nogen påstår at de får en masse ud af en sub. Vi taler om en højttaler, som i forvejen spiller 18hz - 24khz, indenfor +/- 3 db.


Redigeret af Flippo - 26-Januar-2020 kl. 23:11
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af Jens123 Jens123 skrev:

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

hvis du sender trådløst fra en Connect, skal du have en Link koblet på, og så skal Link'en  kables til subwooferen
Ahh, det havde jeg ikke luretBig smile Ved du/nogen så hvordan man kobler linken til en subwoofer? Line out left and right?

Tak for den gode hjælp til jer alle👍


Det kendte jeg så ikke. Men den har både left og right ud, om du bruger en eller dem begge betyder ikke noget. De helt lave frekvenser er i begge kanaler. Men køb et kabel som er beregnet til subwoofer.

Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af Jens123 Jens123 skrev:

i princippet kan jeg vel ‘næsten’ få en trådløs sub, da linken vel kan være nogle meter væk fra connecten, og placeres op og ned af subben😊
Ja. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu