|
Subwoofer til dynaudio xd 600 |
Besvar | Side <12345 9> |
Forfatter | |||
Jens123
Junior bruger Oprettet: 25-Januar-2020 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 29 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg skriver sit anlæg og ikke specielt på et sæt 600xd. Men nej, jeg ved ikke hvor stor (eller om nogen) gevinsten vil være at koble sub på, men vil gerne prøve.
|
|||
Jens123
Junior bruger Oprettet: 25-Januar-2020 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 29 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Mange tak for hjælpen👍
|
|||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Mit gæt vil være, at du vil få en overdreven basgengivelse ud af det, og den vil være upræcis og buldrende. Og det giver ingen mening, at sætte et budgetloft på 10k, med et sæt højttalere til 70k+. Hvor stort er lytterummet i detdet h taget?
|
|||
qimichael
Bruger Oprettet: 18-Juli-2016 Status: Offline Point: 72 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Du kan bruge preset til 60 xd, 60xd er bare en software opdatering af 600xd.
Jeg har selv 60 xd og jeg har bas nok, men rummet størrelse, indretning har sikkert stor indflydelse på lyden/bassen. Kan du ikke finde en brugt sub6 på hifishark ? Jeg fandt denne her http://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=168516681. den er blot en sejltur væk God fornøjelse med projektet! Redigeret af qimichael - 27-Januar-2020 kl. 00:14 |
|||
mvh Michael
|
|||
Jens123
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ca. 30-35 kvadratmeter. Jeg er enig, og er nået frem til det skal være en dynaudio sub 6 med deres program til et sæt xd60 . Så ved jeg sammenspillet mellem sub og højttalere vil være indstillet rigtigt, og kvaliteten af subben er god.
|
|||
Jens123
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg er super glade for mine højttalere og de leverer kanon bas, men er bare lidt nysgerrig på hvad en god sub kan gøre😁 Det link du gav fik mig til at tænke om en Dynaudio pro 18s præcist svarer til deres sub 6? Specs er totalt ens😱 Det eneste der så mangler i pro 18s er de forudindstillede programmer. Måske man kan få det af dynaudio, men kan ikke se hvorfor de skulle ville det nu de har en sub 6 til formålet.
|
|||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(1)
|
||
Med den højttaler, mener jeg stadig at det er et hovedløst spild af penge, at sætte en sub på. De fleste sub'er vil ikke engang kunne levere det dybbas, som Dynaudio'erne selv kan.
|
|||
Snippermanden
Bruger Oprettet: 17-April-2007 Status: Offline Point: 201 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tak for det! Jeg var lige ved at spørge om Jens brugte sine fine højttalere til at spille KB-hallen op, siden han ville ødelægge dem med en billig sub.
|
|||
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround Monitor Audio FB212 BenQ W10000 Sony PS3 |
|||
FNørd
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hej Jens123 mf
Det må da være et spørgsmål lige til Otto Jørgensens højreben! Mvh FNørd |
|||
Jens123
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvor er han😁
|
|||
Jens123
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg aner ikke om det er pengene værd, og derfor jeg spurgte herinde. Det undrer mig bare Dynaudio har lavet en sub med et program specifikt til et sæt 60XD hvis ikke der skulle være nogen gevinst ved det. Og 20.000 for en sub er vel ikke ligefrem billigt...
Redigeret af Jens123 - 27-Januar-2020 kl. 18:34 |
|||
Jens123
Funktioner
Tak(0)
|
||
Dynaudio der svarer en YouTube bruger:
the 18S only holds presets for the PRO speakers, while the Sub 6 only holds presets for our Home speakers. Unfortunately, you cannot load home presets to a 18S or vice versa
|
|||
Besvar | Side <12345 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |