recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer til dynaudio xd 600
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer til dynaudio xd 600

 Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
Jens123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2020
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Dem som kører med XD600 med sin, og som skriver om "en stor gevinst" ved det, kan vel fortælle, hvordan de har gjort?

Desuden, jeg tror at det er noget forkvaklet vrøvl, når noget påstår at de får en masse ud af en sub. Vi taler om .en højttaler, som i forvejen spiller 18hz - 24khz, indenfor +/- 3 db.
Jeg skriver sit anlæg og ikke specielt på et sæt 600xd.

Men nej, jeg ved ikke hvor stor (eller om nogen) gevinsten vil være at koble sub på, men vil gerne prøve.
Til top
Jens123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2020
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Jens123 Jens123 skrev:

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

hvis du sender trådløst fra en Connect, skal du have en Link koblet på, og så skal Link'en  kables til subwooferen
Ahh, det havde jeg ikke luretBig smile Ved du/nogen så hvordan man kobler linken til en subwoofer? Line out left and right?

Tak for den gode hjælp til jer alle👍


Det kendte jeg så ikke. Men den har både left og right ud, om du bruger en eller dem begge betyder ikke noget. De helt lave frekvenser er i begge kanaler. Men køb et kabel som er beregnet til subwoofer.

Mange tak for hjælpen👍
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af Jens123 Jens123 skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Dem som kører med XD600 med sin, og som skriver om "en stor gevinst" ved det, kan vel fortælle, hvordan de har gjort?

Desuden, jeg tror at det er noget forkvaklet vrøvl, når noget påstår at de får en masse ud af en sub. Vi taler om .en højttaler, som i forvejen spiller 18hz - 24khz, indenfor +/- 3 db.
Jeg skriver sit anlæg og ikke specielt på et sæt 600xd.

Men nej, jeg ved ikke hvor stor (eller om nogen) gevinsten vil være at koble sub på, men vil gerne prøve.

Mit gæt vil være, at du vil få en overdreven basgengivelse ud af det, og den vil være upræcis og buldrende.
Og det giver ingen mening, at sætte et budgetloft på 10k, med et sæt højttalere til 70k+.

Hvor stort er lytterummet i detdet h taget?
Til top
qimichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2016
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qimichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 00:03
Du kan bruge preset til 60 xd, 60xd er bare en software opdatering af 600xd.
Jeg  har selv  60 xd og  jeg  har bas  nok, men rummet størrelse, indretning har sikkert stor indflydelse på lyden/bassen. Kan du ikke finde en  brugt sub6  på hifishark ?  Jeg fandt denne her
God fornøjelse med projektet!


Redigeret af qimichael - 27-Januar-2020 kl. 00:14
mvh Michael
Til top
Jens123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2020
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Jens123 Jens123 skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Dem som kører med XD600 med sin, og som skriver om "en stor gevinst" ved det, kan vel fortælle, hvordan de har gjort?

Desuden, jeg tror at det er noget forkvaklet vrøvl, når noget påstår at de får en masse ud af en sub. Vi taler om .en højttaler, som i forvejen spiller 18hz - 24khz, indenfor +/- 3 db.
Jeg skriver sit anlæg og ikke specielt på et sæt 600xd.

Men nej, jeg ved ikke hvor stor (eller om nogen) gevinsten vil være at koble sub på, men vil gerne prøve.

Mit gæt vil være, at du vil få en overdreven basgengivelse ud af det, og den vil være upræcis og buldrende.
Og det giver ingen mening, at sætte et budgetloft på 10k, med et sæt højttalere til 70k+.

Hvor stort er lytterummet i detdet h taget?
Ca. 30-35 kvadratmeter.

Jeg er enig, og er nået frem til det skal være en dynaudio sub 6 med deres program til et sæt xd60 . Så ved jeg sammenspillet mellem sub og højttalere vil være indstillet rigtigt, og kvaliteten af subben er god.
Til top
Jens123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2020
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af qimichael qimichael skrev:

Du kan bruge preset til 60 xd, 60xd er bare en software opdatering af 600xd.
Jeg  har selv  60 xd og  jeg  har bas  nok, men rummet størrelse, indretning har sikkert stor indflydelse på lyden/bassen. Kan du ikke finde en  brugt sub6  på hifishark ?  Jeg fandt denne her
God fornøjelse med projektet!
Jeg er super glade for mine højttalere og de leverer kanon bas, men er bare lidt nysgerrig på hvad en god sub kan gøre😁

Det link du gav fik mig til at tænke om en Dynaudio pro 18s præcist svarer til deres sub 6? Specs er totalt ens😱

Det eneste der så mangler i pro 18s er de forudindstillede programmer. Måske man kan få det af dynaudio, men kan ikke se hvorfor de skulle ville det nu de har en sub 6 til formålet.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 12:29
Med den højttaler, mener jeg stadig at det er et hovedløst spild af penge, at sætte en sub på. De fleste sub'er vil ikke engang kunne levere det dybbas, som Dynaudio'erne selv kan.
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Med den højttaler, mener jeg stadig at det er et hovedløst spild af penge, at sætte en sub på. De fleste sub'er vil ikke engang kunne levere det dybbas, som Dynaudio'erne selv kan.

Tak for det! Jeg var lige ved at spørge om Jens brugte sine fine højttalere til at spille KB-hallen op, siden han ville ødelægge dem med en billig sub.
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 16:22
Hej Jens123 mf

Det må da være et spørgsmål lige til Otto Jørgensens højreben!

Mvh FNørd
Til top
Jens123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2020
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

Hej Jens123 mf

Det må da være et spørgsmål lige til Otto Jørgensens højreben!

Mvh FNørd
Hvor er han😁
Til top
Jens123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2020
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Snippermanden Snippermanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Med den højttaler, mener jeg stadig at det er et hovedløst spild af penge, at sætte en sub på. De fleste sub'er vil ikke engang kunne levere det dybbas, som Dynaudio'erne selv kan.

Tak for det! Jeg var lige ved at spørge om Jens brugte sine fine højttalere til at spille KB-hallen op, siden han ville ødelægge dem med en billig sub.
Jeg aner ikke om det er pengene værd, og derfor jeg spurgte herinde. Det undrer mig bare Dynaudio har lavet en sub med et program specifikt til et sæt 60XD hvis ikke der skulle være nogen gevinst ved det.

Og 20.000 for en sub er vel ikke ligefrem billigt...


Redigeret af Jens123 - 27-Januar-2020 kl. 18:34
Til top
Jens123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2020
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 20:55
Dynaudio der svarer en YouTube bruger:

the 18S only holds presets for the PRO speakers, while the Sub 6 only holds presets for our Home speakers. Unfortunately, you cannot load home presets to a 18S or vice versa
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu