|
Subwoofer til et lille rum |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Dackzy ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Juni-2017 Status: Offline Point: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Juni-2017 kl. 14:42 |
Hej jeg står og skal købe en ny subwoofer da min gamle subwoofer ikke er særlig god(jamo A3.sub.2).
Jeg har op til 8.000 kr og den skal helst være god til både musik og film. Rummet den vil blive brugt i er cirka 14m^2. Jeg har ikke noget mod DIY så længe at der er en god guide eller lignende.
|
|
![]() |
|
Nicolait ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Januar-2016 Status: Offline Point: 66 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
XTZ kunne være et bud. Jeg synes, de gør sig fint til både musik og film, og så er de inden for budgettet.
http://danstv.dk/shop/xtz-hoejttalere-134c2.html
|
|
![]() |
|
Dackzy ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Juni-2017 Status: Offline Point: 9 |
Jeg har selv kigget lidt på en SVS PC2k, PB2k og en earthquake MiniMe P12 v2
|
|
![]() |
|
JackD84 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2014 Sted: Jylland Status: Offline Point: 755 |
Denne Klipsch skulle skulle kunne flytte noget luft. Jeg overvejer den selv til, mit setup nummer to. |
|
![]() |
|
Klaus.S ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2010 Status: Offline Point: 245 |
Der er en brugt Xtz Cinema 12" sub til salg på hifi4all til 4.000
Det er en virkelig god sub. |
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Mit bud vil være B&W ASW610XP til 7k
Den spiller ret godt både til musik og film, den spiller faktisk overraskende godt og dybt fra et lille kabinet. Der findes masser af reviews/test |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
Hej jeg kan ikke rigtig lige finde noget på en XTZ Cinema 12"
|
|
![]() |
|
Den ser ud til at droppe en del når den går under 30Hz, jeg vil helst have at den er nogenlunde flad ned til 20-22Hz, men ja den har da nogle gode anmeldelser.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19565 |
Med kun 14 m2 (hvor højt er der til loftet?), ville jeg stærkt overveje, hvor stor en sub jeg har brug for.
Et så lille rum, kan være noget så rædsomt med hensyn til akustik..... Hvad har du ellers af udstyr den skal spille sammen med? Klaus |
|
![]() |
|
Random_Hero ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 297 |
Rent biorum? Så fx. 2 stk. Xtz 10.17 til 8600. Tror ikke du får bedre bas kvalitet end ved at købe en til det sammen.
|
|
![]() |
|
Rummet bliver behandlet med nogle bass traps og akustikplader. Der er cirka 2,4m til loftet og der er gulvtæppe derinde. En af mine venner fandt et par SVS SB2K's, to er nok for meget til sådan et lille rum, men så kunne jeg da bruge den anden inde i stuen. Lige nu har jeg et par Monitor audio broze 2 (den "nye" model) og en Yamaha R-N500, men jeg planlægger lidt at få et par Martin Logan Motion 15 og nok en bedre receiver på et tidspunkt.
|
|
![]() |
|
Det er nok mere et hobby/lyd rum, dog mest musik nydelse.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |