recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Suk - det ser jo egentlig ikke så godt ud
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSuk - det ser jo egentlig ikke så godt ud

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MiKKa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Emne: Suk - det ser jo egentlig ikke så godt ud
    Sendt: 11-April-2006 kl. 18:39
Med stor glæde satte jeg mit tv på væggen - slog selectoren til i den overbevisning, at nu skulle jeg se knivskarpt tv. Det skulle jeg så desværre ikke  (jo, farverne står skarpt - men der er mange "grumsede" kanter)

Fodbold ser ud af h.t. og bliver der blitzet lidt af kendte personer i f.eks tv-avisen på DR ser det også forfærdelig ud ... Man overvejer jo ligefrem at finde det gamle tv frem igen.

Hvordan ser det ud hos jer - er tv-kiggeri acceptabelt? Jeg skal sige at DVD'er kører kanont! - måske gør jeg noget galt med tv'et?

Opsætning : Selector via rgb på Samsung LW32A23W
Je ne sais rien, moi...
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juni-2004
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2006 kl. 18:42

Oprindeligt skrevet af MiKKa MiKKa skrev:

Med stor glæde satte jeg mit tv på væggen - slog selectoren til i den overbevisning, at nu skulle jeg se knivskarpt tv. Det skulle jeg så desværre ikke  (jo, farverne står skarpt - men der er mange "grumsede" kanter)

Fodbold ser ud af h.t. og bliver der blitzet lidt af kendte personer i f.eks tv-avisen på DR ser det også forfærdelig ud ... Man overvejer jo ligefrem at finde det gamle tv frem igen.

Hvordan ser det ud hos jer - er tv-kiggeri acceptabelt? Jeg skal sige at DVD'er kører kanont! - måske gør jeg noget galt med tv'et?

Opsætning : Selector via rgb på Samsung LW32A23W

Dit indlæg giver mig helt gåsehud

For hvis det er rigtigt at du oplever det med et nyt LCD TV så er jeg i hvert fald ikke moden til at skifte mit CRT ud med LCD.

Jeg kender ikke lige den model du har købt - men jeg håber da ikke det er standarden for LCD tv anno 2006??

Redigeret af J.F.L - 11-April-2006 kl. 18:43
Til top
MiKKa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2006 kl. 18:59
Nu er mit LCD-tv godt nok +1 år gammelt - jeg kan håbe at det er årsagen ...
Je ne sais rien, moi...
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Maj-2005
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2006 kl. 19:04

hej

køb philips 37pf9830 så er der kanon billede både tv og dvd , har både stofa og paraboltv

hilsen agger

Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2006 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af agger agger skrev:

køb philips 37pf9830 så er der kanon billede både tv og dvd , har både stofa og paraboltv

Nu er jeg er helt rolig igen

Redigeret af J.F.L - 11-April-2006 kl. 19:10
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2006 kl. 19:22

Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Jeg synes så det er lidt skræmmende, at ét indlæg om en negativ oplevelse, som kan skyldes alverdens andre ting end at TV'et er dårlig, kan gøre én nervøs - og at der ikke skal mere til end én positiv udmelding til før du er rolig igen... Net-fora er en farlig ting hvad dét angår - utroligt mange køber ting ud fra andres erfaringer.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
MiKKa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2006 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Jeg synes så det er lidt skræmmende, at ét indlæg om en negativ oplevelse, som kan skyldes alverdens andre ting end at TV'et er dårlig, kan gøre én nervøs - og at der ikke skal mere til end én positiv udmelding til før du er rolig igen..

Enig Otto

Det jeg undrer mig over, er at det kan stå så knivskarpt når jeg ser DVD, mens at "Lorry" i højre hjørne på TV2 har en grumset kant. Et eller andet sted forventer jeg jo nok, at det er signalet og ikke TV'et, at den er gal med.
Je ne sais rien, moi...
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2006 kl. 19:50

Hejsa,

Jeg har siden 1. april set, at Selectoren ikke får så god kvalitet altid som før i tiden. Og jeg har set digitalt TV i 8 år.

Den er tit så gal på TV2, at jeg i forgårs har klaget til TDC. Se evt. efter det grønnedenne side.

Jeg så også lidt TV3 i dag, der var grim - pixelblokke/terner m. striber hér og dér. Jeg ville foretrække lidt analogt grums frem for disse tydelige fejl.

Så kære MiKKa - det er slet ikke sikkert, det er dit TV, den er gal med. Især ikke, når DVD er i orden. Jeg ved ikke, om det nye er din Selector eller at TDC har ændret på, hvad de digitalt sender ud på nettet på TV2 eller noget helt tredie.

Men dette ved jeg: TDC har fået DTT -> DVB-C udstyr, der ikke var helt i orden, 16:9 har også drillet og der kom også en serie fejlbehæftede Sagem 60 bokse med mekanisk støjende spoler.

De arbejder ifølge produktchefen på at klare det hele.

Visse kanaler og optagelser er bare ikke så gode - for lav bitrate. Og det ses bl.a. ved sport, når kameraet og kampen rykker.

Forslag: Tjek DR1 om lidt. "Hammerslag" plejer at være i rigtig god billedkvalitet og i 16:9. DR kører i fiberkabel direkte til TDC og det duer!

Redigeret af Carser - 11-April-2006 kl. 19:54
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2006 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Jeg synes så det er lidt skræmmende, at ét indlæg om en negativ oplevelse, som kan skyldes alverdens andre ting end at TV'et er dårlig, kan gøre én nervøs - og at der ikke skal mere til end én positiv udmelding til før du er rolig igen... Net-fora er en farlig ting hvad dét angår - utroligt mange køber ting ud fra andres erfaringer.

Hej Otto

De 2 indlæg var ikke så alvorligt ment som de lød.

Jeg er ret sikker på et det 37PF9731 jeg har planlagt at købe er ganske perfekt - især ud fra de indlæg der har været fra ejere af PF9830.

Til top
MiKKa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2006 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Forslag: Tjek DR1 om lidt. "Hammerslag" plejer at være i rigtig god billedkvalitet og i 16:9. DR kører i fiberkabel direkte til TDC og det duer!

wow - det så godt ud! Tydeligt og klart.

Jeg så en stor forskel da udsendelsen sluttede og der røg en trailer på for et andet program - straks var den "grumset".

Je ne sais rien, moi...
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2006 kl. 20:49

Hej igen MiKKa,

Ja, det så godt nok ud, ikke? Og så er det et udmærket program, jeg elsker at gætte med!

Hvis bare alle havde lige så gode fotografer, kameraer og teknik og ligeså mange bits i systemet at gøre godt med som DR var meget vundet. 

Det + meget mere i ægte 16:9 er jeg umiddelbart mere interesseret i end HDTV - ihvertfald de første par år og med det, det tyder på, at HDTV vil koste incl. bokse og abonnementer og de optagere, der også vil komme.

Er det nyt for dig med en Selector?

Redigeret af Carser - 11-April-2006 kl. 20:50
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
MiKKa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2006 kl. 20:52
jeps - det er nyt med selector + lcd. Jeg skal være ærlig at sige, at det første indtryk ikke er så godt, som jeg havde håbet.
Je ne sais rien, moi...
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu