recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SUPER HD på Netflix i Danmark allerede nu (sksl ik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SUPER HD på Netflix i Danmark allerede nu (sksl ik

Besvar Besvar Side  <1 12131415>
Forfatter
Besked
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2013 kl. 08:06

Jeg ved det faktisk ikke og jeg spurgte også tidligere i denne tråd ...

Det eneste jeg kan se, er at den skriver x-high og det går jeg så ud fra er Super HD

Det kunne være sjovt at se bitraten, men hvis det er nødvendigt med tredje parts software, står jeg af - det er jeg ikke dygtig nok til ..  :-)

/Kim

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4704
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2013 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af Michael404 Michael404 skrev:

Jørgen T: Den kører så også SuperHD på en lille workstation pc her med win xp og 1,5gb ram Clap (dell)

Kiuls: Hvordan måler de kloge hoveder bitrate? For kunne være sjovt at tage en sammenligning med waoo og yousee for at teste og de smider det samme igennem, for det tror jeg nemlig ikke.
Jeg går med en ide om at lave inet deling gennem en windoze pc for derved at kunne måle, men om det vil blive præcist nok ved jeg ikke, men det er vel også ligemeget hvis flere laver samme test.

På nogen bokse kan du se bitrate. Det er f.eks. muligt på PlayStation 3 ved at trykke på Select-knappen, mens man streamer.

På mange bokse er det dog ikke muligt, herunder Apple TV.
Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2013 kl. 14:50

Hej Rasmus,

Det er så ikke helt korrekt, som jeg ser det ...

PS3 siger kun hvilken kvalitet den modtager (X-High/HD) den siger ikke umiddelbart noget om bitraten.

Det er muligt det kan ses et andet sted, men jeg kan ikke finde det ...

mvh

Kim

Til top
sune Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sune Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 06:50
Jeg har "observeret" super-hd fænomentet på min PS3 i et stykke tid nu og jeg er 99.9% sikker på at PS3 x-high/hd er identisk med super-hd.

Jeg har ikke super-hd på min yousee forbindelse (endnu) men jeg bruger unblock-us og ca hver 2 gang kommer jeg ind via en us server som giver mig super-hd logoet i netflix.

Dette er dog ikke det samme som at filmen rent faktisk streames i superhd/x-high, for dette kan tilsyneladende foregå via en anden server end den jeg (unblock-us) loggede ind på.

Omvendt kan det også forekomme at man får x-high kvalitet selvom man ikke har super-hd logo i netflix, fordi streaming serveren er på et open-connect netværk, mens login serveren (via unblock-us) ikke var det.

Hvis man streamer flere afsnit fra en serie, har jeg endda oplevet at den har skiftet mellem high-hd og xhigh-hd fra afsnit til afsnit, hvilket tyder på at de enkelte afsnit har været streamet fra forskellige servere med og uden openconnect support.

Well, alt dette er lidt spekulativt men sådan ser det ud herfra sofaen :-)

Redigeret af sune - 01-Februar-2013 kl. 06:53
Til top
Michael404 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-December-2012
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael404 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 07:31
Rasmus Larsen: Ingen PS3 i hjemmet her.  Men jeg vil da lige undersøge muligheden for at smide et script ind i WDLXTV boxen som kan vise bitrate.
Dog har jeg ikke mulighed for at slå "SuperHD" fra, så skal bruge en ref. fra alm stream.
-Michael404 @ Trefor-Waoo 40/40 Net - Stor Viasat Pakke - Viaplay - Netflix - WDTV m. 1.12.14_WDLXTV -
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Point: 8671
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 08:56
Almindelig stream er svjv. max. 2,5Mbit/s
Til top
Epedemic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Juni-2006
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Epedemic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 02:27
Er der nogen der ved om man kan se hvad kvalitet man kører på panasonic VT50? (el lign. tv)... På ps3 trykker man bare select, men kan ikke umiddelbart finde noget lign. på tv'et :/
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Marts-2006
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 14:32
Mon der sker noget hos Yousee

De skrev for et stykke tid siden, de havde dialog med TDC.

Når jeg idag tjekker inde på Netflix idag, så siger testen, at jeg nu har SUPER HD, og det står også ved alle film, der tidligere har stået HD ved på min E-8300 Blueray/HDD smartTV applikation. 20/2 Mbit forbindelse
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2005
Point: 938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 20:17
hvis der står SUPERHD inde i netflix... er det så ensbetydende med at man får SUPERHD ??

jeg har nemlig ALTIBOX og de supporter ikke SUPERHD når jeg går på testsiden... men noget sjovt var så igår lagde jeg mærke til at der var kommet SUPERHD i netflix på de fleste ting.. det var der ikke i forgårs ??
Til top
mitri Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Februar-2009
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mitri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Mon der sker noget hos Yousee

De skrev for et stykke tid siden, de havde dialog med TDC.

Når jeg idag tjekker inde på Netflix idag, så siger testen, at jeg nu har SUPER HD, og det står også ved alle film, der tidligere har stået HD ved på min E-8300 Blueray/HDD smartTV applikation. 20/2 Mbit forbindelse

Det samme får jeg at vide på min WD TV LIVE G3.
50/5 Mbit forbindelse.
Checker man på Netflix´s support side, så får jeg også at, at Yousee er med i deres open connect netværk.
Så det ser ud som der er sket nogetSmile.

MH.
Samsung QD-OLED S95B.
Apple TV 4K
DENON AVR-X2800H.
2x Dali Opticon 6mk2.
1xDali Opticon Center.
2xDali Facon Bag.
Waoo 500/500
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 17:24
Samme gode nyhed her med TDC bredbånd og ATV3
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Maj-2010
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

hvis der står SUPERHD inde i netflix... er det så ensbetydende med at man får SUPERHD ??

Det er i hvert fald hvad de påstår på Netflix hjemmeside. Jeg har fullrate (sum supporter) 20Mbit og ser over en WD TV Live, men jeg er sgu ikke imponeret af der SUperHD. I WD TV kommer logoet også frem men jeg synes stadig det ligner almindelig DVD når man så afspiller. På PS3 er det nøjagtig det samme resultat, synes jeg.
Smider man en Blu Ray skive på er der overhovedet ingen sammenligning - den er jo ti gange bedre. Jeg forventer naturligvis ikke det samme på Netflix, men deres definition af SuperHD er altså lig min definition af DVD kvalitet. 
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top

Besvar Besvar Side  <1 12131415>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu