recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Supra strømskinne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Supra strømskinne

 Besvar Besvar Side  <1234 21>
Forfatter
Besked
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2015 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Strømskinner lyder forskelligt.

Ja da, en af metal lyder helt forskelligt fra en af plastik, når man taber dem på et betongulv.

Og det er så den største forskel på dem :-)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2015 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det er jo ikke normen med jordforbindelse, andet end i nyere boliger.


Mit hus fra 1923 har jord i alle stikkontakter.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2015 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det er jo ikke normen med jordforbindelse, andet end i nyere boliger.


Mit hus fra 1923 har jord i alle stikkontakter.....


Klaus


Så synes du skal få dem renset Wink
Mon ikke de er skiftet på et tidspunkt.
Mvh
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 07:37
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det er jo ikke normen med jordforbindelse, andet end i nyere boliger.


Mit hus fra 1923 har jord i alle stikkontakter.....


Klaus


At du har det gør det jo ikke til normen. I DK har langt de færreste jordben i kontakterne. Tilgengæld har vi en mio mia HPFI relæer så vi ikke Zapper os selv eller naboen :-)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 09:38
Hvad hjælper det at ha jord i stikkontakterne, når der ikke er jord-ben på elkabler fra AV udstyr. Der er en udvendig jordforbindelse på stikket istedet. Her er der endelig noget som EU kan bruges til, og det burde standardiseres.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 09:43
Det hjælper det at jord ikke er tilsluttet, så du ikke laver brumsløjfer, selvom det nok ikke var det der var meningen.
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvad hjælper det at ha jord i stikkontakterne, når der ikke er jord-ben på elkabler fra AV udstyr. Der er en udvendig jordforbindelse på stikket istedet. Her er der endelig noget som EU kan bruges til, og det burde standardiseres.

Det er faktisk 100% lovligt at bruge franske stik (med jordben i stikdåsen) og Schuko (som i Supra-strømskinnen) i Danmark. Men det behøver man altså ikke betale 1000kr for en strømskinne for, de fås meget billigere :-)

Hvis man laver en nyinstallation eller komplet renovering af elinstallationer i dag ville jeg helt klart vælge Schuko-stik overalt, fordi det lige netop er standard-strømstikket på rigtigt mange apparater, og klart den mest udbredte europæiske standard.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 11:01

Det er vel her i EU, kun i DK det ikke bruges, og så i UK/Irland, som bruger helt deres eget.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 11:47
Kampus > Syntes personligt overhoved ikke Schuko skulle standardiseres mere end det allerede er. For det er virkelig en øjebæ af dimensioner.
Men bevares hvis folk syntes det er smukt med kæmpe kontakter med huller så dybe som et krater så værsågod :) Der må jeg indrømme at den danske LK standard er en design perle og kan man andet end være glad når ens stikkontakt smiler til en hver dag . Nej vel :)

Personligt syntes jeg det er grotesk at man ikke tvinger producenterne til at vedlægge en adapter fra Schuko til dansk stikprop. Og eller sørger for de er leveret med, når produktet sælges i Danmark.

Sjovt nok kan de fleste computer producenter jo godt finde ud af at levere danske EDB-stik med jord til deres bærbare eller stationære computere.
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Personligt syntes jeg det er grotesk at man ikke tvinger producenterne til at vedlægge en adapter fra Schuko til dansk stikprop. Og eller sørger for de er leveret med, når produktet sælges i Danmark.

I Storbritannien er det forbudt at sælge et apparat som ikke har et godkendt støbt BS1363-stik eller et Schuko/fransk stik i en fastmonteret låsbar adapter. Dét er vejen frem hvis man vil sikre jordforbindelse på alle apparater.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Kampus > Syntes personligt overhoved ikke Schuko skulle standardiseres mere end det allerede er. For det er virkelig en øjebæ af dimensioner.
Men bevares hvis folk syntes det er smukt med kæmpe kontakter med huller så dybe som et krater så værsågod :) Der må jeg indrømme at den danske LK standard er en design perle og kan man andet end være glad når ens stikkontakt smiler til en hver dag . Nej vel :)

Personligt syntes jeg det er grotesk at man ikke tvinger producenterne til at vedlægge en adapter fra Schuko til dansk stikprop. Og eller sørger for de er leveret med, når produktet sælges i Danmark.

Sjovt nok kan de fleste computer producenter jo godt finde ud af at levere danske EDB-stik med jord til deres bærbare eller stationære computere.

Snakker vi om det samme? Jeg bor i en nyere bolig med hvide LK el-udtag m indb afbryder. De har en fordybning på 6 mm/38 Ø, der nøje passer til de stik alle apparater efterhånden leveres med.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 16:12

Dem ser man i dag alle steder i nyere byggeri, efter det blev lovligt at have udtag uden afbryder. Hvorfor de så lige er undersænket i stedet for plane vides ikke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 21>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu