|
Supra strømskinne |
Besvar | Side <12345 21> |
Forfatter | |||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er vel for at du ikke får snitterne ind på et strømførende ben. Når stikket sættes i, tændes der jo for strømmen. |
|||
Trumle
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvis du gerne vil have forbundet dine apparater til jord uden at skifte stikproppen kan du købe en simpel adapter og sætte på. Det er sikkert denne du skal bruge: http://www.harald-nyborg.dk/p1888/adapter-til-schuko-stik Redigeret af Trumle - 01-December-2015 kl. 16:28 |
|||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
||
Trumle@ DET er en øjebæ!
|
|||
Trumle
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja køn er den ikke, men det virker :-)
Selvom man har HPFI i tavlen er det nok alligevel en meget god ide at få jordet sine apparater. I hvert fald dem der er tilsluttet vandledningen. Man kan jo også skifte stikproppen. Det er ikke raketvidenskab. Redigeret af Trumle - 01-December-2015 kl. 16:36 |
|||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg kan mærke krybestrøm på ALLE apparater. Men man har vel vedtaget at sikkerheden er iorden med et HPFI relæ. I min tidligere bolig var der kun et HFI relæ og installationen var delvis gammel. Det hele blev dog godkendt ved det lovpligtige el-eftersyn ved salg
|
|||
Trumle
Funktioner
Tak(0)
|
||
Fordelen ved at forbinde jorden er at strømmen afbrydes hvis der går overgang i et apparat. Altså f.eks. hvis kabinettet bliver strømførende pga. en fejl i apparatet. Så knalder sikringen fordi strømmen løber ud gennem jord. Dette sker uanset om der er nogen der rører ved kabinettet lige i det øjeblik fejlen opstår eller om der ikke er.
Hvis man kun har HPFI kan der stå fase spænding på et kabinet som først bliver afbrudt -når- man får stød og man er så afhængig at at relæet virker. Det skal man i øvrigt prøve en gang om året ved at trykke på test knappen, men man må ikke motionere det hvis det hænger. Jeg kan altså ikke på stående fod huske hvad loven siger om hvilke apparater der skal jordforbindes eller hvilke der ikke behøver blive jordforbundet, men jo, man har jo i Danmark brugt HPFI og HFI i mange år, fordi man ikke ville have de grimme stik med tre ben og jord (eller var det nu for at beskytte LK mod konkurrence udefra. :-) ? Jeg tror ikke der er flere der kommer til skade i DK af den grund. Redigeret af Trumle - 01-December-2015 kl. 16:58 |
|||
Sven Palvig
Super bruger Oprettet: 27-Marts-2012 Status: Offline Point: 376 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er en dum kommentar. Har du selv prøvet at lytte til forskellige fordeler bokse eller har du ikke? |
|||
HenrikStevn
Guld medlem Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg udtaler mig som en person der er uddannet inden for både el og elektronik. Så jeg har en temmelig god forståelse for hvilken kvalitet elektricitet der kommer ud af væggen, hvordan man bedst fordeler den og hvordan den opfører sig i en strømforsyning. Og dermed også en mindst lige så god forståelse for hvordan elektriciteten ikke opfører sig, og hvordan den ikke opfører sig i en strømforsyning. Strøm er ikke mystisk og uforklarlig magi der skal holdes i kort snor med dyre strømkabler og dyre strømskinner. Det er en ganske velforstået vandring af elektroner i et materiale, og her er ganske almindelig billig kobber (som i enhver billig netledning) et fantastisk valg, så længe tykkelsen er tilstrækkelig til at bære den ønskede strømstyrke. Der er endnu aldrig fremkommet ét eneste velfunderet bevis for at strømskinner til hifi opfører sig uden for fysikkens love, hvilket ville være krævet hvis de skulle skabe de effekter som de kabel-audiofile påstår. De audiofile udfordrer videnskaben på dette felt, men indtil de kan komme med et ordentligt bevis for deres påstande, er det ikke andet end meningsløse påstande.
Redigeret af HenrikStevn - 01-December-2015 kl. 18:11 |
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19554 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Altså, du har ikke lyttet til forskellige fordelerbokse.......... Klaus |
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19554 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
De er grimme og passer ikke til schuko stik alligevel. Og på grund af dem, kan man ikke længere få flade vinkel-stik. Klaus |
|||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jo de gamle flade vinkelstik kan godt gå i. Fordybningen er kun 6 mm og 38 mm Ø |
|||
armani-thomas
Guld medlem Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Godt indlæg der Henrik Stevn
Herhjemme har jeg sammensat et anlæg der banker det meste i stereo, og hele skidtet er sammensat med Harald Skrald dåser og kabler. Når man først har hørt hvor godt det kan lyde på lakrids kabler, tror jeg det vil åbne øjnene for mange, hvor meget lort der er blevet hældt i deres ører, af kabel sælgere og andre "audio file" kabel religiøse folk. |
|||
Besvar | Side <12345 21> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |